Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده به زودی امکان جابه‌جایی کالا و بار در مسیر ریلی قزوین - رشت فراهم می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این خط ریلی، کالا و بار از مناطق جنوبی کشور در بندر عباس، بندر امام خمینی (ره) و اصفهان به استان گیلان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با راه‌اندازی خط باری قطار قزوین به رشت می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در مسیر ریلی قزوین - رشت در راستای اتصال مناطق جنوبی به بخش‌های شمالی کشور استفاده کنیم.

خدایی، با اشاره به حرکت مستمر و بدون وقفه قطار مسافربری قزوین به رشت، افزود: از ابتدای افتتاح این مسیر ریلی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که تحت هیچ شریطی حرکت قطار‌ها از رشت به مقصد تهران و مشهد متوقف نشود و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده پیش برود.

وی، از افزایش قطار‌های رشت- مشهد خبر داد و گفت: به علت تقاضای بسیار زیاد و استقبال فراوان مسافران از مسیر ریلی رشت به مشهد و بالعکس در نظر داریم، از تاریخ ۱۸ اردیبهشت تعداد قطار‌های این مسیر را به ۳ قطار در هر هفته افزایش دهیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲، ظرفیت فعلی جابه‌جایی قطار رشت به مشهد و بالعکس را هفته‌ای ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هفته‌ای یک قطار در مسیر رشت به مشهد و بالعکس فعال است که با افزایش تعداد قطار‌ها در هر هفته حدود هزار و ۲۰۰ نفر در این مسیر جابه‌جا خواهند شد.

خدایی، ظرفیت جابه‌جایی مسافر مسیر رشت به تهران و بالعکس را در حال حاضر ۱۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: به علت درخواست‌های مکرر مردم یک سالن ۱۰ کوپه‌ای ۴ تخته درجه یک به قطار رشت به تهران اضافه کردیم که با افزودن آن ظرفیت این مسیر به ۲۲۶ نفر ارتقاء پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بلیط قطار رشت به تهران بین ۴۱ هزار و ۵۰۰ تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است و برای مسیر رشت به مشهد هم بهای بلیط ۱۶۸ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

امکان حمل کالا و بار در مسیر ریلی قزوین به رشت فراهم می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد