Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@09:02:06 GMT

محرومیت از طبابت در انتظار دندانپزشک متخلف اراکی است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۷۵۴۸

محرومیت از طبابت در انتظار دندانپزشک متخلف اراکی است

اراک - ایرنا - رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی گفت: محرومیت مادالعمر از طبابت در انتظار دندانپزشک اراکی به دلیل قصور در فعالیت پزشکی است.

«حسن طاهر احمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: رای هیات بدوی انتظامی پرونده «امیرعلی» صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دادستانی انتظامی سازمان نظام پزشکی، نمایندگان دادگستری و پزشکی قانونی استان در هیات بدوی حضور دارند و حکم دندانپزشک متخلف اراکی با تحقیقات و اعلام نظرهای کارشناسی صادر شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی بیان کرد: دندانپزشک اراکی به علت عدم آگاهی و رعایت نکردن اصول پایه احیای قلبی و عروقی، عدم توجه به کودک در حین عمل و اصرار به ادامه کار در زمان وخامت حال کودک و عدم آگاهی از دستورالعمل‌های مربوط به مهار فیزیکی و اندیکاسیون‌های آن و استفاده از نیروی انسانی جهت مهار فیزیکی کودک منجر به کاهش سطح هوشیاری، آسیب به سیستم عصبی مرکزی بیمار شده است.
طاهر احمدی بیان کرد: هیات بدوی قصور در درمان منتهی به آسیب سیستم عصبی مرکزی «امیرعلی ترابی» توسط پزشک یاد شده محرز دانسته و با استناد به ماده 3 بند ت ماده 22 آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه ای پزشکی و وابسته در سازمان نظام پزشکی و بند ز تبصره 1 ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 16 آبان 1383مجمع تشخیص مصلحت نظام و تکرار قصور از سوی پزشکی یاد شده حکم به محکومیت نامبرده به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور صادر و اعلام می دارد این رای با استناد به ماده 34 قانون مذکور ظرف مدت 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در هیئت تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی استان است.
وی اظهار داشت: در صورتی که نامبرده نسبت به حکم صادر اعلام اعتراض کند، این حکم به هیات تجدید نظر ارجاع داده می شود و در صورتی که اعتراضی نسبت به حکم نداشته باشد، اجرایی می شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به حساست موضوع و همچنین قصور محرز دندانپزشک، در صورت اعتراض نیز بعید به نظر می رسد که حکم صار شده تغییر یابد.
طاهر احمدی ادامه داد: حکم صادر شده در خصوص قصور این دندانپزشک در 10 سال گذشته در استان مرکزی بی سابقه است که این مهم نشان از حساسیت سازمان نظام پزشکی در خصوص فعالیت های پزشکی است.
وی در خصوص پرونده «روناک» دیگر قربانی قصور پزشکی این دندانپزشک نیز گفت: حکم این پرونده نیز پنج سال محروم از فعالیت پزشکی است.
قصور یک بانوی دندانپزشک در اراک امسال روناک را در آستانه تولد سه سالگی به دست مرگ سپرد و در بهمن ماه امسال نیز کودک دیگری به نام امیرعلی را به کما برد.
3017/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي كيفرخواست استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است

ایسنا/گیلان رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی است.

سرهنگ محمد یعقوبی ۱۶ اردیبهشت ماه با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین عبادت است، اظهار کرد: شهدا ستارگان آسمان‌هاهستند تا ما راه را گم نکنیم لذا باید با تمسک به وصایای شهدا با توجه به هدفی که برای خدمتگزاری به مردم داریم، گام برداریم.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین حمایت از فرزندان و خانواده‌های شهدا بویژه محافظت در برابر آسیب‌های اجتماعی، افزود: مسئولیتی بر گردن ما است که باید برای فرزندان شهدا پدری کنیم، باید به کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده به آنها کمک و حمایت کرده و کمبودها را برای فرزندان شهدا جبران کنیم.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه استان گیلان و شهر رشت شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: شهدای شجاع، بزرگوار و خوب که زبان زد کشورهستند و افتخاری برای گیلانیان محسوب می‌شوند که باید به خاطر داشتن چنین شهدای به خودتان ببالید.

سرهنگ با بیان اینکه گیلان هشت هزار شهید در طول دوران دفاع مقدس دارد، تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار شهید، نیروی زمینی است که نشان از رشادت‌های مردم این دیار دارد.

وی با بیان اینکه شهید به واسطه شهید شدن نه تنها خودش پاک می‌شود بلکه در آن محل و مکان که دفن شده آن را پاک می‌کند، خاطرنشان کرد: شهدا واسطه فیض‌ هستند وهم به واسطه شهید شدن محیط و مکان را امن و سالم می‌کنند، اذا بودن شهدا نعمت است.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی است، ماهیانه پنج هزار نفر به ایثارگران مراجعه می‌کنند.

سرهنگ یعقوبی در سازمان ایثارگران دو خط قرمز وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این موارد برخورد با کرامت در برابر خانواده‌های اثیارگران است و نه قدرت، خانواده شهدا و جانبازان باید از منظر قدرت با ما صحبت کنند. ۲۵۰ هزار جانباز در نیروی زمینی هستند و در این فضای کاری که وجود دارد ما خدمت رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محرومیت سنگین در انتظار هافبک استقلال
  • حقوق دستیار دندانپزشک
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده