Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@23:34:20 GMT

وزیر دفاع: تحریم فروش نفت شکست می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۸۷۴۰

وزیر دفاع: تحریم فروش نفت شکست می‌خورد

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در همایش مدیران ارشد بنیاد تعاون وزارت دفاع ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و لزوم آمادگی معنوی بندگان برای ماه رمضان با آرزومندی سالی پر از نشاط و تحرک برای مجموعه دفاعی کشور، گفت: در سال جدید همراه با نزول بارش‌های آسمانی چالش‌هایی نیز برای کشور ایجاد شد که در این زمینه ۴۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۰ درصد بودجه کشور در دولت برای یاری رسانی به سیل زدگان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین زمینه، بسیج و همدلی همه دستگاه‌ها بویژه نیرو‌های مسلح در امر خدمت رسانی به سیل زدگان را به عنوان سرمایه‌های ملت عنوان کرد و اظهار داشت: این یاری رسانی به هم میهنان سیل زده عمق انسجام و اتحاد بین مردم و دستگاه‌ها را علی رغم توطئه‌های دشمنان بیش از پیش تقویت کرد.

وزیر دفاع با تقدیر از همه سازمان‌های وزارت دفاع در امر خدمت رسانی به سیل زدگان بیان کرد: هدف از اطلاع رسانی محدود کمک‌های وزارت دفاع در این امر الهی صرفاً نشان دادن حضور نیرو‌های مسلح و تسکین آلام سیل زدگان بود و اینکه مردم اطلاع یابند نیرو‌های مسلح برای تأمین امنیت همه جانبه آن‌ها تا برقراری آرامش کامل کنارشان خواهند بود.

امیر حاتمی در ادامه با اشاره به دو اقدام آمریکا در خصوص برچسب زدن به سپاه پاسداران و تحریم فروش نفت ایران، گفت: سپاه همواره به عنوان پیشروترین سازمان در مبارزه با تروریست در منطقه غرب آسیا یکه تاز بوده است.

وی مسئله تحریم فروش نفت و ایجاد تنگنای اقتصادی را دسیسه دیگر آمریکا علیه ملت ایران عنوان و تاکید کرد: نصرت الهی همواره در بزنگاه‌های مختلفی همچون تهدید خشکسالی، واقعه طبس و دوران دفاع مقدس شامل حال مردم سرفراز این مرز و بوم شده است و این بار نیز با تکیه بر قدرت لایزال الهی توطئه‌های دشمنان با شکست مواجه خواهد شد.

وزیر دفاع با اشاره به تحریم‌های ۴۰ سال بخش دفاعی کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از گشایش‌های صنعت دفاعی کشور در عرصه‌های گوناگون زمینی، دریایی، هوایی و الکترونیک در شرایط تحریم و نداشتن حداقل امکانات به دست آورده شده است.

امیر حاتمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش خطیر و ارزشمند بنیاد تعاون در کشور، اظهار داشت: بنیاد تعاون وزارت دفاع، خدمت رسانِ سرمایه‌های انسانی ارزشمندی است که خودشان در خدمت رسانی به میهن اسلامی بر بلندای افتخار ایستاده و در اعتلای قدرت بازدارندگی فعال کشور از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

وی با قدردانی از خدمات مطلوب و شایسته بنیاد تعاون در ارائه خدمات رفاهی به کارکنان وزارت دفاع، گفت: اولویت بندی‌های این سازمان در ارائه خدمات به کارکنان باید متناسب با نیاز‌های کارکنان دسته بندی و پیاده سازی و در برنامه‌های پیش روی این سازمان قرار گیرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز مسئله «مسکن» به عنوان بزرگ‌ترین نیازمندی سبد خانواده‌ها یک دغدغه اساسی به شمار می‌آید تأکید کرد: بنیاد تعاون باید با همکاری سایر بخش‌های مربوطه در وزارت دفاع، تمام تلاش و اولویت‌های خود را در راستای تأمین مسکن کارکنان به کار گیرد.

امیر سرتیپ حاتمی مسئله تأمین منابع پایدار و اختصاص ۱۰ درصد سود فروش شرکت‌ها به صندوق را یکی از راه‌های تأمین مسکن کارکنان عنوان کرد و افزود: مسئولان مربوطه بنیاد تعاون و وزارت دفاع از طریق برگزاری جلسات و تعامل با ستاد کل نیرو‌های مسلح باید نسبت به تعیین تکلیف برخی اقدامات اقتصادی و سود حاصل از فروش این شرکت‌ها رایزنی‌های لازم را جهت بهره مندی کارکنان از این سود به عمل آورند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه «رضایت سنجی» در مجموعه بنیاد تعاون، گفت: بنیاد تعاون به دلیل تعامل با مجموعه وزارت دفاع باید از طریق راه اندازی سامانه رضایت سنجی در همه بخش‌های خدماتی، رفاهی و ارائه تسهیلات، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و مطالبات کارکنان را مرتباً مورد ارزیابی و پایش قرار دهد.

در پایان این مراسم وزیر دفاع از تعدادی از کارکنان این سازمان و همچنین سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تمیزی مدیر عامل بنیاد تعاون وزارت دفاع به دلیل موفقیت در امور محوله با اهدا لوح، تقدیر به عمل آورد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع تحریم نفتی ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیداربا اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهورایران به حراره و سفر آتی رئیس محترم جمهور زیمباوه به تهران گفت: این تعاملات نشان دهنده اهمیتی است که دو کشور در سطوح عالی برای توسعه روابط فی مابین قائل هستند.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و زیمباوه گفت: حدود ۱۰ سال پیش وزارت دفاع ایران، میزبان جناب آقای مانانگا گوا رئیس جمهور بود که در آن زمان ایشان به عنوان وزیر دفاع به تهران سفر کردند.

 امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، قاره آفریقا در سیاست خارجی کشور ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است، گفت: این جایگاه متاثر از جوهره انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کشور‌های مستقل و انقلابی از یک سو و تلاش کشور‌های آفریقایی جهت کسب استقلال از کشور‌های استعمارگر و سلطه طلب بوده است.

امیر سرتیپ آشتیانی ادامه داد: در میان کشور‌های انقلابی، کشور زیمباوه به دلیل رهبران و مردم انقلابی، حفظ روحیه استقلال طلبی، مبارزه با استعمار نقش مثبت و سازنده‌ای که در منطقه جنوب آفریقا ایفا می‌نماید، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی تاکید کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشور‌های آفریقایی به ویژه کشور‌های مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌نماید.

وزیر دفاع ایران با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات امنیت منطقه و محیط بین الملل اظهار داشت: متاسفانه شاهد استاندارد‌های دوگانه دنیای غرب در قبال تروریسم هستیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به کشتار وحشیانه و قتل عام نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مردم و به ویژه کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به سبب حمایت آمریکا و کشور‌های غربی و همچنین سکوت نهاد‌ها و مجامع بین المللی گفت: بر همه کشور‌های آزاد و مستقل لازم است تا ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات این رژیم، اقدامات عملی خود را در خصوص توقف ماشین کشتاررژیم صهیونیستی به کار گیرند.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با ابراز تسلیت بابت شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله به کنسولگری ایران و محکوم کردن این اقدام توسط رژیم صهیونیستی گفت: حمله اخیر اسرائیل به فلسطین نیز نشان دهنده سیاست‌های دو گانه و یک بام و دو هوای غرب است.

کنستانتینو چیونگا با بیان اینکه ایران و زیمباوه تحت تاثیر تحریم‌های کشور‌های غربی هستند گفت: ایران از شرکای زیمباوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری‌های دفاعی و اقتصادی روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران گفت: این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط بین ایران و زیمباوه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ریاست زیمباوه بر اتحادیه اقتصادی جنوب غرب آفریقا (سادَک) گفت: این موضوع ظرفیت‌های زیمباوه را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران بیشتر می‌کند.

در پایان این دیدار هر دو طرف با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و دفاعی و امنیتی دو طرف آمادگی خود را برای تبادل هیئت در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور