Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:02:37 GMT

وزیر تعاون: سهم اشتغال روستایی 10 برابر شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۸۹۶۶

وزیر تعاون: سهم اشتغال روستایی 10 برابر شده است

تهران– ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال های گذشته سهم اشتغال روستایی کمتر از سه درصد از کل اشتغال کشور بود، اما این رقم در سال 97 به 30 درصد افزایش پیدا کرد که نشان می دهد سهم اشتغال روستایی 10 برابر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد شریعتمداری» امروز (شنبه) در مراسم امضای موافقت نامه طرح ملی مشاغل خانگی که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: براساس برنامه ششم توسعه سالیانه باید 70 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی جذب شود تا 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد بیکاری را کاهش دهد که با توجه به شرایط موجود این امر محقق نشده است.
وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف دو راه حل وجود دارد، اضافه کرد: یکی از راه حل ها این است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نبود بودجه کافی، بیکاری روز به روز افزایش یابد و لشکر بیکاران رو به جلو حرکت کند و دشمن به خواسته خود برسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: راه حل دوم این است که با توجه به امکانات و فرصت های موجود و با کمک روش های مبتکرانه از روش های سنتی فاصله گرفت و به سوی شیوه های جدید حرکت کنیم که توجه به اشتغال روستایی و مشاغل خانگی یکی از این شیوه هاست.
وی افزود: هرگاه سخن از توسعه مشاغل روستایی و خانگی می شود، توجه ها به سمت اعطای تسهیلات می رود در حالی که باید از آن فاصله گرفت و در مقابل به سمت توانمندسازی افراد و آموزش رفت.
شریعتمداری گفت: در بین سال های 97 ـ 1390 نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کردند که یک میلیون و 600 هزار مجوز صادر شده و از این تعداد نیز 820 هزار نفر به میزان سه هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند که 70 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.
وی درباره طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار داشت: قرار شد در مرحله نخست، این طرح به شکل آزمایشی در برخی استان ها اجرا شود و مزیت نسبی و رقابتی استان ها مورد توجه قرار گیرد و در مرحله دوم، متقاضیان پس از توانمندسازی به بازار متصل شوند.
شریعتمداری گفت: اکنون در این مسیر 260 مزیت نسبی استان ها شناسایی شده و مشارکت 150 بنگاه اقتصادی و پنج هزار و 200 نفر نیز جذب شده است؛ در نتیجه این اقدامات 2 هزار و 200 محصول در جریان برندسازی قرار گرفتند و یک هزار نفر نیز به بازار متصل شدند.
به گفته وی، براساس استعدادسنجی، 33 هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفته و 23 هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی، هدایت و راهنمایی شدند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از مرحله آزمایشی قرار است این طرح در 23 استان شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان، یزد، خوزستان، تهران، گلستان و لرستان اجرا شود.
وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح، سه میلیارد تومان از محل اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تامین شده و در این طرح استان هایی که در سیل فروردین امسال خسارت داشتند، مورد توجه خاص قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای اشتغال 6 هزار نفر از بانوان با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر، جهاد دانشگاهی مجری طرح و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان کارفرما اجرا می شود.
اقتصام**9132 **1559**2022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اشتغال روستايي شريعتمداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند