Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@06:36:26 GMT

فواید یادگیری زبان دوم

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۰۱۶۴

فواید یادگیری زبان دوم

  فراگیری زبان دوم علاوه بر تسهیل ایجاد توانایی ارتباط با گروه‬های بزرگ‌تر درمحیط كار نیز می‬‬تواند اثربخش باشد. در جامعه امروزی ارتباط با فرهنگ‌های مختلف در موقعیت‌های گوناگون از اهمیت زیادی برخوردار است و آشنایی نداشتن به یك زبان دوم در این خصوص ایجاد مانع می‬كند. در محیط كار نیز این مهم مزیتی است كه می‌تواند به موقعیت‌های شغلی جدیدتر و بهتر منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزها با فراگیر شدن شبكه‌های اجتماعی توانایی برقراری ارتباط و درك فرهنگ‌های دیگر در دنیای كسب و كار به طور فزاینده‬ای اهمیت پیدا كرده است. امروزه كارفرمایان به دنبال كارمندانی هستند كه بتوانند به طور روان به یك یا دو زبان دیگر صحبت كنند و این توانایی در ارتقای شغلی افراد همتراز نقش مهمی ایفا كند. مطالعات نشان می‌دهد دانش‌آموزانی كه زبان دوم را فرا می‌گیرند در مقایسه با دیگران مبتكرتر و خلاق‌تر هستند و توانایی حل مسائل پیچیده را دارند.


همچنین این دانش‌آموزان در زمینه تفكر واگرا، حافظه و دامنه توجه از خود برتری نشان می‌دهند و می‌توانند در زمینه هوش زبانی و غیر‌زبانی نمرات بالاتری بگیرند.
همچنین این زبان‬آموزان در آزمون‬های مرتبط با خواندن، زبان و ریاضیات نمرات بالاتری می‬گیرند. ناگفته نماند مشاهده شده به ازای هر سال كه شخص در حال یادگیری زبان دوم است، در دروس دیگر نیز به پیشرفت تحصیلی نائل خواهد آمد.
در مطالعاتی كه سال 1992 انجام شد دانش ‬آموزانی كه چهار سال یا بیش تر به فراگیری زبان دوم مشغول بوده ‬اند در بخش شفاهی آزمون‬های استاندارد ارزیابی تحصیلی نمرات بالاتری گرفته‬ اند.
علاوه بر این آزمون‬ها، نمرات این زبان ‬آموزان در آزمون‬ زبان‬های خارجی و تعیین سطح پیشرفته از سطح بالایی برخوردار است. بررسی‌ کارشناسان نشان می‌دهد گرفتن نمرات بالا در آزمون‬های استاندارد به فراگیران كمك می‬كند در دانشگاه قبول شوند و نیز پیشرفت فراگیران در یادگیری زبان دوم در سطح دانشگاهی را تضمین می‬كند.
این افراد حتی در برخی مواقع توانسته‬ اند به خاطر پیشرفت تحصیلی كه در دوران مدرسه كسب كرده‌اند، از مزایای تحصیل رایگان در دانشگاه نیز استفاده كنند.
منبع: سلامت نیوز  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یادگیری کودک اجتماعی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم

دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان، به ستایش از زبان فارسی پرداخته و ادبیات و زبان فارسی را بسیار بالاتر از دیگر زبان ها می داند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • افشای نمرات تحصیلی رائفی پور؛ نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی
  • پاشنه و یک تمرین ساده برای داشتن پاهایی قوی و سالم/ روش انجام حرکت، فواید و تغییرات مورد انتظار (+فیلم)
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟