Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیونر ایران در بینال ونیز با بیان این که تحریم ها وضعیت ایران در بینال ونیز را سخت تر کرد، گفت: در شرایطی به ونیز رفتیم که هیچ بیمه ای در ایتالیا حاضر به بیمه پاویون ایران نبود و حمل و نقل آثار به سختی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشت «پاویون هنر ایران در پنجاه و هشتمین بینال ونیز» ظهر امروز شنبه 14 اردیبهشت با حضور هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی وکمیسیونر ایران در بینال ونیز، سام فرخی، رئیس اداره بازارافزایی بانک آینده  و «رضا لواسانی»، «سمیرا علیخانزاده»  و«علی میرعظیمی» سه هنرمند ایرانی شرکت کننده در این بینال در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست «هادی مظفری»، درباره ضرورت شرکت ایران در پنجاه و هشتمین بینال ونیزتوضیح داد: این رویداد مهمترین رویداد هنری در جهان است، کشور ما در 116 سال برگزاری این رویداد 8 دوره در آن شرکت کرده است 2 دوره قبل از انقلاب، 6 دوره بعد از انقلاب؛ ضرورت حضور ایران در پنجاه و هشتمین بینال ونیز چه بوده است، احساس کردیم در یکی از بزنگاه های تاریخی باید در این رویداد شرکت کنیم؛ در روزهایی که جهان با ما مهربان نیست و رهبران سیاسی دنیا با واژگانی که شایسته تاریخ ما نیستند حرف می زنند برخی کشورها حتی توان پرواز هواپیمای ما در کشورهای دیگر را ندارند و برای رساندن غذا، دارو و مواد اولیه مسیر را سخت و طولانی می کنند و می گویند ایران را تحریم می کنیم تا با جهان ارتباط نداشته باشد، ما در ونیز شرکت می کنیم که با صلح و دوستی  از هنرمان با دنیا حرف بزنیم.

 

مدیرکل هنرهای تجسمی وکمیسیونر ایران در بینال ونیز با اشاره به تغییرات این دوره رویداد نیز گفت: تغییراتی در این دوره نسبت به دوره های گذشته صورت گرفته است، در دوره های گذشته برای انتخاب هنرمند فرایندی طی نمی شد و هنرمند با یک سلیقه انتخاب می شد، در این دوره شورای انتخاب شکل گرفت و آن شورا وظیفه انتخاب را به 30 تن از افرادی که هنر معاصر را خوب می شناسند به عنوان مشاور انتخاب می کنند و این 3 هنرمند «رضا لواسانی» و «سمیرا علیخان زاده» و «علی میرعظیمی» را به ما معرفی کردند.

 

وی افزود: سه رویکرد در انتخاب این هنرمندان  لحاظ شد یکی اینکه این هنرمندان در داخل کشور ساکن باشند.،دوم اینکه در تیم سه نفره حتما باید یک بانوی هنرمند حضور داشته باشد و سوم اینکه یک هنرمند از شهرستان ها حضور داشته باشد.

 

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی اظهار کرد: موقعیت پاویون ایران در ونیز موقعیت ویژه ای است در سال های گذشته پاویون ایران در دسترس نبوده است و دور بوده است و در این دوره در یکی از بهترین موقعیت های شهر ونیز در نزدیکی میدان سن مارکو پاویون ایران دایر شده است؛ همچنین اتفاق خوب در این دوره در کنار سه هنرمندی که به ونیز می روند کتاب هایی که در موزه هنرهای معاصر منتشر شده است که هنر ایران را معرفی می کنند به کتابخانه ونیز اهدا شد.

 

مظفری تصریح کرد: برای انتخاب اسپانسر برای این رویداد که هزینه ای را کمک کند با یک وسواس و دقتی بانک آینده انتخاب شد به دلیل پیشینه ای که در برگزاری رویداد «موزه لوور در تهران» داشت این بانک به عنوان  اسپانسر انتخاب شد.

 

مظفری درباره هماهنگی آثار ارایه شده این سه هنرمند در پاویون هنر جمهوری اسلامی در ونیز گفت: وقتی بناست از زندگی گفته شود بین سه هنرمند تقسیم کار شده است که خانم سمیرا از گذشته و خاطره می گوید آقای لواسانی حال و شکوه زندگی را معنا می کنند و آقای میرعظیمی از فراگیری و آموزش و آینده صحبت خواهند کرد همه اینها گذشته، حال، آینده مجموعه زندگی را می سازد که پاویون ایران 21 اردیبهشت امسال در ونیز افتتاح خواهد شد و این رویداد قابل مشاهده خواهد شد.

 

وی در مورد مکان و زمان پاویون هنر جمهوری اسلامی در بینال ونیز اظهار کرد: مجموعا 280 نفر فضای مسقف داریم، مدت بینال 6 ماه است و تا آذرماه همه هنرمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند البته این فضا برای سال 2019 فضا مورد توافق قرار گرفته است. با یک تیم ایتالیایی قرارداد بسته شده است که مدیریت پاویون ایران را بر عهده دارند.

 

وکمیسیونر ایران در بینال ونیز همچنین گفت: هزینه ها دوره شش ماهه است و عدد مشخصی را نمی توان اعلام کرد باید این شش ماه بگذرد امسال بسیار مدیریت شده است و صرفه جویی شده است هزینه این دوراننصف دوره های قبلی است.

 

مظفری درباره لزوم بودن کیوریتور برای انتخاب هنرمند در بینال ونیز اظهار کرد: معمولا کشورها یک یا 2 کیورتیور را در کنار هنرمندان شان معرفی می کنند ما هم می خواهیم یک کیورتیور معرفی کنیم اما امسال با توجه به فرآیند محور بودن انتخاب هنرمندان به جای یک کیورتیور یک تیم انتخاب داشتیم.سند بالادستی برای انتخاب هنرمندان برای حضور در ونیز نداشته ایم و می شود برای دوره های بعدی بتوانیم از این سند بالادستی استفاده کنیم.

 

وی درباره  مدیوم های  ایرانی حاضر در بینال ونیز گفت: جهان تصور رایجی نسبت به هنر ایران دارد که نقش مایه های ایرانی را بیشتر می شناسند و حتی وقتی از هنر ایران صحبت می کنند راجع به قلم زنی صحبت می کنند این تصور در بیرون وجود دارد، هنرمندی انتخاب می شود که با زبان جهانی هنر گفت و گو کند و تصویر امروزی تری از هنر ایران را نشان دهد. آثاری از ایران که در 58 دوره حضور داشته مدیوم خاصی ندارد، میان رشته ای است و یک عدد نقاشی نمی بیند. اینکه ما با زبان دنیا شرکت می کنیم، حایز اهمیت است.

 

مظفری درباره خرید مکانی در ونیز برای هنر ایران بیان کرد: تاکنون خریداری صورت نگرفته است، 15-16 سال پیش فضای انتخاب می شود و تا پای قرارداد و قطعی شدن می رود اما چون اعتبار تامین نمی شود کار خریداری نمی شود.

 

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی درباره حضور هنرمندان ایران به صورت غیر رسمی در بینال ونیز گفت: تنها هنرمندان رسمی ما در ونیز این سه هنرمندان است که معرفی شده اند در پاویون ایران هنرمند غیر رسمی حضور ندارند اما در معرفی هنر ایران 33 جلد کتاب به موزه ونیز اهدا شده است.

 

مظفری درباره شرایط  سخت و غیر عادی حضور هنر ایران در بینال ونیز اظهار کرد: ما در شرایط عادی نیستیم ما برای قرارداد بستن با مشکل موجه شدیم، ما برای بیمه دچار مشکل شدیم برای واریز وجه و حمل و نقل کارها،‌ کارهایی باید انجام می شد به شدت تحت فشار بودیم؛ مادامی که فضایی که شش ماه در اختیار ما قرار می گیرد باید بیمه باشد هیچ کس حاضر به بیمه کردن ما نبود، اگر این مشکلات اگر در شرایط غیر تحریم بود ساده تر بود می توانستیم این کار را انجام دهیم، دوستان شش ماه تمام است که در مرکز هنر و موسسه توسعه های هنرهای تجسمی و موزه تلاش کردند که پرچم ایران را در این رویداد بالا ببریم.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مشهد روز معلم مراسم اختتامیه نماز جمعه مسجد مراسم افتتاحیه خبرگزاری شبستان نمایشگاه کتاب تهران وضعیت ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی خزایی» از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

* در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

این دوره انتخابات تفاوت‌های اساسی با سایر دوره‌ها داشت، در بین لیست‌های اصولگرایی، اقبال اغلب مردم کمتر به سوی لیست کامل بود و گزینشی افراد را انتخاب کردند و طبقه اصلاحات متوسط هم تمایل بسیار کمی به رأی دادن داشتند.

کلیت مجلس همانند دوره فعلی اصولگرا هستند، حدود ۵۰ نفر مستقل ،۴۰ نفر از لیست‌های مرتبط با کارگزاران، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان به مجلس راه یافتند.

بانوان بیش از ۱۰ نفر هستند و احتمال افزایش آن در میان‌دوره‌ای ای هست، در کل آرایش جدیدی در مجلس دوازدهم حکم فرما است و نگاه مردم به تغییر و تحول است، زیرا ۱۴۷ نماینده فعلی دیگر در مجلس آتی حضور ندارند، نکته جالب این دوره راهیابی نماینده دلیجان و محلات با بیش از پنج هزار رأی به بهارستان است.

* مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مسائل مربوط به افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی سازی جهش تولید، حمایت از کشاورزی، توجه بیشتر به امور کارگران و فرهنگیان و ورزشکاران، تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی، توسعه معیشت، اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی و هنر، و بهداشت و درمان از اولویت‌های ماست.‌

* اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

نظر به اولویت امور مردم، کمیسیون اقتصادی، علاقه خودم کمیسیون فرهنگی و یا آموزش است.‌

* مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

چالش‌های استان تهران بسیار زیاد هست، اهم آن بحث مسکن، حاشیه نشینی، آب، بهداشت و درمان، فرو نشست، حمل و نقل عمومی، امنیت، اشتغال، اتباع و موارد متعددی که در آینده مفصل به آن اشاره خواهم نمود.

کد خبر 6080399

دیگر خبرها

  • استقلال آماده بالا بردن جام قهرمانی شد
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • اریک تن هاخ: هری کین را می‌خواستیم؛ هویلوند هم به آن سطح خواهد رسید
  • (عکس) اهتزاز پرچم ایران در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • آلوس: می‌توانستیم استقلال را ببریم
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند