Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@00:20:33 GMT

پایان کار موکب‌ها در مناطق سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۰۸۳۶

پایان کار موکب‌ها در مناطق سیل‌زده

به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، یوسف افضلی از مکانیزه شدن تحت وب فرآیند ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌ها خبر داد و افزود: درخواست صدور ویزای خادمان اربعین، فرم‌های ویژه ارسال وسایل نقلیه و محموله، جانمایی موکب‌ها، ارائه خدمات زیربنایی آب و برق، واگذاری زمین و سایر خدمات ستاد بازسازی عتبات به موکب‌ها تنها از طریق این سامانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او، هیات‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی، نهادها و سازمان‌ها و همه متقاضیان برپایی موکب و مدیران موکب‌هایی که در اربعین سال‌های گذشته فعال بودند، باید برای دریافت پروانه جدید یا تمدید آن به نشانی اینترنتی www.mokeb.org مراجعه کنند.

وی افزود: در مرحله نخست، متقاضیان اطلاعات و مدارک خواسته شده را در قالب فرم‌های مشخص وارد سامانه می‌کنند که پس از بررسی در هیات ویژه و تایید صلاحیت، پروانه موکب‌داری صادر می‌شود.

افضلی ادامه داد: در فاز دوم، موکب‌هایی که پروانه ویژه دریافت کرده‌اند، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت ویزای خادمی، فرم‌های ارسال محموله، تقاضای زمین و... و در این سامانه اقدام خواهند کرد.

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ارائه توصیه‌های ضروری به موکب‌ها و زائران، امکان گزارش گیری و ساماندهی آماری، جلوگیری از هدر رفت منابع، هدایت امکانات به مکان‌های مورد نیاز، اعلام امکانات رفاهی و خدمات هر یک از موکب‌ها از جمله تسهیلات سامانه اینترنتی www.mokeb.org است.

او با بیان اینکه خدمات خالصانه و سرعت عمل موکب‌های اربعین در حادثه زلزله چند سال پیش کرمانشاه و سیل اخیر نشان داد که این تشکل‌های مردمی و مذهبی یکی از کاراترین نهادهای خدمات‌رسان در مواقع بحرانی هستند، افزود: در بیش از یک ماه فعالیت موکب‌ها در متاطق سیل زده، بیش از ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار پرس غذا طبخ و بین هموطنان و نیروهای امدادی حاضر در مناطق بحرانی توزیع شد.

افضلی با بیان این‌که فعالیت موکب‌ها در استان خوزستان، ایلام، گلستان و کرمانشاه به پایان رسیده است، گفت: بنابر درخواست مسؤولان استانی و هموطنان سیل‌زده در برخی نقاط استان لرستان، قرار شد تا ۵ موکب متناسب با نیاز در ایام ماه رمضان در این استان همچنان فعال باشد. کد مطلب: 684718

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری