Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@16:14:36 GMT

روند قیمت فلزات اساسی در بازارهای دنیا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۱۷۸۲

روند قیمت فلزات اساسی در بازارهای دنیا

بانک جهانی در شرایطی به‌صورت دوره‌ای اقدام به ارائه شاخص قیمت کالاهای موجود در بورس‌های کالایی جهان می‌کند که فلزات و مواد معدنی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کالاهایی هستند که در بورس‌های کالایی جهان عرضه می‌شود؛ ازجمله مهم‌ترین فلزات موجود در بورس های کالایی می‌توان به آلومینیوم، مس، سنگ‌آهن، نیکل، روی، سرب و فولاد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «کالاخبر»، بانک جهانی به‌صورت دوره‌ای اقدام به ارائه شاخص قیمت کالاهای موجود در بورس‌های کالایی جهان می‌کند که طبق گزارش اخیر بانک جهانی در ماه مارس سال جاری میلادی متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در بازارهای جهانی برابر با ۱۸۷۱ دلار بوده که نسبت به سال قبل با افت قیمت همراه بوده است. طبق این گزارش متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۶۰۴ دلار، در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۹۶۸ دلار و در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۲۱۰۸ دلار بوده است.

در سومین ماه سال جاری میلادی هر تن مس نیز با قیمت ۶۴۳۹ دلار مبادله شد که نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش داشت. همچنین متوسط قیمت هر تن سرب با تجربه افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی در سومین ماه سال ۲۰۱۹ با قیمت ۲۰۴۶ دلار وارد بازار مصرف شد.

به گزارش «کالاخبر»، بانک جهانی در این گزارش متوسط قیمت هر تن نیکل را برابر با ۱۳ هزار و ۲۶ دلار در ماه مارس اعلام کرد و در این گزارش نوشت که متوسط قیمت هر تن نیکل در فصل اول سال جاری برابر با ۱۲ هزار و ۴۱۲ دلار بود. درحالی‌که هر تن نیکل با قیمت ۲۱ هزار و ۳۸ دلار و هر تن روی با قیمت ۲ هزار و ۷۰۹ دلار به فروش رسیده است.

متوسط قیمت هر تن روی در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۰۹۰ دلار و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۸۹۱ دلار بود. قیمت این محصول در بازار رشد کرد تا اینکه متوسط قیمتان در سال ۲۰۱۸ به مرز ۲۹۲۲ دلار رسید.همچنین متوسط قیمت هر تن حلبی در بازار در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۰ هزار و ۱۴۵ دلار، هر تن مس برابر با ۶۵۳۰ دلار بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت فلزات اساسی بازارهای دنیا بانک جهانی طرح ترافیک پرونده حسین فریدون معامله قرن کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد