Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای از دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق و وزیر خارجه فرانسه در پاریس و امضای سند همکاری بین دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دفتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی دیروز جمعه با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در پاریس دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری عربی نیوز، طرفین سند همکاری در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، نظامی و آموزشی را به امضا رساندند.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار بر اهمیت همکاری و حمایت دولت عراق و برنامه‌های اقتصادی و بازسازی تاکید کرد.

در ادامه بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق آمده که عبدالمهدی در دیدار با لودریان «خواستار برقراری روابط بهتر با فرانسه، ادامه همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و تقویت قدرت نظامی نیروهای عراقی شد و از مواضع حمایتی فرانسه از عراق در مبارزه با داعش تمجید کرد».

عبدالمهدی همچنین دیروز با «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه دیدار و در یک نشست خبری مشترک در کاخ الیزه بر ادامه همکاری پاریس و بغداد در مبارزه با تروریسم تاکید کرده بود.

نخست‌وزیر عراق سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای اروپایی را روز دوشنبه از آلمان آغاز کرده و روز پنجشنبه گذشته وارد فرانسه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: العراق ژان ایو لودریان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنایت های این رژیم در غزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک