Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تاریخ شفاهی ایران به میزبانی دانشگاه اصفهان در تیرماه به تاریخ شفاهی صنعت، مهندسی و پشتیبانی دفاع‌مقدس می‌پردازد. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سلسله نشست‌ها و همایش‌های انجمن تاریخ شفاهی ایران با همراهی نهادهای مختلف پیوسته توانسته است جریان‌های اصلی شفاهی‌نگاری کشور را معرفی و برجسته سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایش دوازدهم این انجمن با یاری نهادها و ارگان‌های مختلف با اندکی دیرکرد، برآن است تا وجه دیگری از روایت دفاع مقدس را بویژه در آینه امور اداری مطرح سازد.

این عرصه می‌تواند به راهیابی مسیرهای متنوعی در روش‌شناسی و مطالعات میدانی تاریخ شفاهی منجر شود، گو اینکه خود مبحث هنوز مکشوف نبوده و نیاز به بازانگاری متمرکز و تخصصی بیشتری دارد. امید است در همایش پیش‌رو بتوان زمینه و زوایای دیگری از پژوهش‌های تاریخ شفاهی را توسط پژوهشگران علاقه‌مند گشود.

پیش‌بینی می‌شود نتیجه این همایش همانند دیگر همایش‌های پیشین منجر به تولید متنِ اثرگذاری در عرصه تاریخ شفاهی ایران شود. از این‌رو از همه استادان و محققان گرامی عرصه تاریخ شفاهی ایران دعوت می‌شود که نتایح تحقیقات خود را در این فرصت ارائه کرده و بر غنای پژوهش‌های تاریخی کشور بیافزایند.

باید سرعتمان را در تولید و عرضه آثار خوب دفاع مقدسی بیشتر کنیماصفهان| راویان دفاع مقدس یاد شهید صیاد شیرازی را زنده می‌کنندانتشار 16 عنوان کتاب جدید در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

عنوان این همایش تاریخ شفاهی صنعت، مهندسی و پشتیبانی دفاع مقدس است که به محورهایی همچون امور اداری و انتظامی، اعزام و تدارکات،  صنعت؛ ابتکارات و اختراعات، مستندسازی و آرشیوهای اداری، واحدهای اختصاصی مرتبط با دفاع مقدس در ادارات و دیگر موضوعات مرتبط توجه دارد. این همایش روز بیست و پنجم تیرماه برگزار می‌شود و مهلت ارسال چکیده‌های مقالات شانزدهم خردادماه و همچنین ارسال اصل مقاله را هم متقاضیان می‌توانند تا پانزدهم تیرماه ارسال کنند.

گفتنی است،‌ این همایش در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام که در عملیات کربلای۵ و عاشورا به فیض شهادت نائل شدند؛ با حضور عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی استان قم و زائران و منتظران برگزار و روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، در خاک مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229157

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود