Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت فلات قاره ایران که به عنوان متولی تولید نفت و گاز دریایی ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان ایجاد شده است در راستای ۳۳ طرح شرکت ملی نفت برای نگهداشت و افزایش تولید نفت اجرای ۴ پروژه را برای سال جاری هدفگذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از چارچوب‌ها و قواعد سیاسی و اقتصادی ایران را با دگرگونی و تغییر مواجه کرد و زمینه خودباوری و استقلال واقعی صنعت نفت ایران را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهریورماه سال 1359 شرکت ملی نفت ایران با ادغام شرکت‌های مختلط ایرانی و خارجی، شرکت نفت فلات قاره ایران را به عنوان متولی تولید نفت و گاز دریایی ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان ایجاد کرد. از این پس وظیفه استخراج و بهره‌برداری از میادین نفتی خلیج‌فارس بر عهده شرکت نفت فلات قاره ایران گذاشته شد و متخصصان این شرکت، با تلاش علاوه بر تولید بی‌وقفه نفت دریایی ایران، حاکمیت کشورمان بر آب‌های نیلگون خلیج‌فارس را نیز تثبیت کردند.

 

این شرکت بخش قابل توجهی از تولید نفت ایران در طول بیش از 1200 کیلومتر از گستره آب‌های خلیج‌فارس را با بیش از نیم قرن تجربه بر عهده دارد. حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران محدوده جغرافیایی خلیج‌فارس و دریای عمان در شش منطقه عملیاتی شامل منطقه ساحلی بهرگان و جزایر خارگ، سیری، لاوان، کیش و قشم و نیز سکوهای بهره‌برداری است.

 

بنابراین گزارش، در شرکت نفت فلات قاره ايران، نفت با كيفيت‌های مختلف و از API 19 در میدان هاي سروش و نوروز تا 45 در میدان مشترک هنگام توليد مي‌شود. نتيجه اين بازه وسيع در كيفيت نفت توليدي، عرضه شش كلاس مختلف نفت صادراتي از كل هشت كلاس نفت صادراتي كشور است و به این ترتیب اين شركت توانسته سليقه طیف گسترده‌ای از خريداران را به خود جذب کند و حالا در راستای ۳۳ طرح شرکت ملی نفت برای نگهداشت و افزایش تولید نفت این شرکت اجریا چهار طرح را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.

 

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره این مطلب را بعدازظهرامروز (شنبه ۲۴ اردیبهشت) طی نشستی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بیان کرده و مهر به نقل از وی آورده است: «۶۰ درصد فعالیت‌های این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است. در تلاشیم تا حداکثر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را داشته باشیم. این در حالی است که برنامه تولید این شرکت در سال ۹۷ بیش از صد درصد اجرایی شد.»

 

به گفته «حمید بورد» از ۳۳ بسته طراحی شده در راستای نگهداشت و افزایش تولید توسط شرکت ملی نفت ایران، ۴ پروژه مربوط به شرکت فلات قاره است که یکی از آنها در حال اجرا، دو پروژه دیگر در مرحله عقد قرارداد و پروژه میدان فروزان نیز به عنوان بسته آخر در نیمه نخست سال جاری نهایی می‌شود.

 

یادآور می شود: ماهرترین گروه غواصان صنعتی در خاورمیانه، کارآمدترین تیم تعمیرات زیرآب در جهان، بزرگترین مجموعه تعمیر و نگهداری تاسیسات نفتی در منطقه خلیج‌فارس، بزرگترین ناوگان شناورهای پشتیبانی دریایی در آب‌های حاکمیتی ایران، استفاده از نخستین تکنولوژی‌های روز دنیا مانند حفاری چاه‌های انحرافی و افقی در کشور، مجهزترین ناوگان هلی‌کوپتری غیرنظامی در آسمان ایران، تامین و جابجایی حجم انبوهی از کالاها و خدمات مورد نیاز صنعت نفت دریایی در کمترین زمان ممکن، بالاترین حجم جابجایی متمرکز کارکنان در کشور به دلیل پراکندگی کارکنان نفت فلات قاره ایران در حدود 325 شهر و روستای ایران، دارا بودن یکی از بزرگترین شبکه‌های بهداشتی و درمانی صنعت نفت در سکوها و مناطق عملیاتی با کارآزموده‌ترین کادر درمانی، تنها بخش کوچکی از توان شرکتی است که با اتکا به بیش از نیم قرن تجربه و با فکر و اندیشه ایرانی پرچم‌دار عزت و استقلال صنعتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحله کشوری خبرگزاری شبستان روز معلم سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان نماز جمعه مراسم اختتامیه ماه رمضان ماه مبارک رمضان مراسم افتتاحیه اردبیل شرکت فلات قاره افزایش تولید نفت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد

حسین اصغری گفت: طی برنامه‌ریزی و مشورت با استان‌ها، پروژه افزایش تولید در مناطق جنوبی کشور از طریق افزایش سطح زیر کشت و عملکرد تولید در واحد سطح و پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه در استان‌های نیمه شمالی کشور برای تولید پاییزه گوجه‌فرنگی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

به گفته او، انتظار داریم با اجرای این دو پروژه حدود ۳۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در فصل پاییز با هدف تامین نیاز بازار داخلی و خارجی تولید شود.

اصغری ادامه داد: در پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه گوجه‌فرنگی در استان‌های نیمه شمالی کشور، تلاش می‌کنیم بخشی از تولید به فصل پاییز منتقل شود.

او  افزود: توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی در استان‌های شمالی کشور مانند قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از آذر ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود، از این رو برای توسعه کشت داربستی این محصول حداقل باید در سطح یک هزار هکتار کار کنیم که هم اکنون هم نمونه‌های موفقی از کشت داربستی در استان‌های قزوین و بخشی از استان فارس داریم.

او افزود: علت تاکید بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی این است که با افزایش تولید، قیمت را کنترل کنیم.

اصغری ادامه داد: برای تولید گوجه‌فرنگی در کشت داربستی، از ارقام فضای باز استفاده می‌شود هرچند که ارقام مشترک و دومنظوره فضای باز و گلخانه‌ای هم داریم.

او توسعه کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز در مناطق مستعد با هدف افزایش تولید را از دیگر برنامه‌های این دفتر اعلام کرد و گفت: استان‌هایی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر و خوزستان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده