Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:31:13 GMT

تغییر موضع ترامپ پس از تماس ۱.۵ ساعته پوتین

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۳۹۷۶

تغییر موضع ترامپ پس از تماس ۱.۵ ساعته پوتین

سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی از ناامیدی و احتیاط دونالد ترامپ در پی تحولات هفته اخیر در ونزوئلا گزارش داده است. بر اساس این گزارش، برخی منابع گفته‌اند که ترامپ پس از گفتگوی تلفنی ۱ ساعت و نیمه اخیرش با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه، مواضع خود را در قبال تحولات ونزوئلا تعدیل کرده و جانب احتیاط در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر "مایک پمپئو" وزیر خارجه و "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ در اظهاراتی دولت روسیه را به مداخله در امور داخلی ونزوئلا و حمایت از "نیکولاس مادورو" رییس جمهوری ونزوئلا متهم کرده اند. مایک پمپئو حتی این اتهام را وارد کرد که دولت روسیه پس از شورش هفته گذشته گروهی از نظامیان ونزوئلایی در حمایت از خوان گوآیدو- رهبر مخالفان حکومت ونزوئلا- از خروج مادورو از کشور جلوگیری کرده و به او گفته باید در مسند قدرت بماند.

ترامپ پس از گفتگوی تلفنی با پوتین لحن خود را کمی تغییر داده و جانب احتیاط را در پیش گرفته و در مصاحبه روز جمعه خود با شبکه "فاکس بیزنس" بر خلاف بولتون و پمپئو، دخالت روسیه در تحولات داخلی ونزوئلا را انکار کرد. همچنین بنا بر این گزارش، تحولات هفته گذشته در ونزوئلا و ناتوانی مخالفان تحت حمایت آمریکا در به زیر کشیدن مادورو از قدرت با حمایت‌های آشکار و همه‌جانبه دولت آمریکا، ترامپ را از روند تحولات داخلی ونزوئلا به نفع آمریکا ناامید کرده است.

بر اساس این گزارش، او نسبت به سیاست‌های پمپئو و بولتون در ونزوئلا با دیده شک و تردید نگاه می‌کند و در جمع گروهی از دوستان و مشاوران خود گفته است: "با دست فرمان بولتون ما باید در چند نقطه از جهان وارد جنگ شویم. "

گفتنی است که این هشداری است که اخیرا در مصاحبه "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با شبکه فاکس نیوز آمریکا در نیویورک، از سوی این دیپلمات ایرانی به ترامپ داده شده است.

"گرت مارکوئیس" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، اما سیاست‌های بولتون در قبال ونزوئلا را مطابق بر استراتژی دولت ترامپ در وارد کردن فشار حداکثری به دولت کاراکاس برای تن دادن به خواست‌های مردمی و مخالفان دانسته و گفته است: " بولتون استراتژی رئیس جمهور را برای حداکثر فشار برای دستیابی به یک انتقال صلح‌آمیز به دموکراسی در ونزوئلا را اجرا می‌کند وهمانطور که رئیس جمهور ترامپ به روشنی تصریح کرده، در این مسیر تمام گزینه‌ها – برای دولت ایالات متحده آمریکا - بر روی میز قرار دارند. "

دولت ونزوئلا و حامیان منطقه‌ای و جهانی کاراکاس، ایالات متحده آمریکا را به تلاش برای کودتا و براندازی دولت قانونی ونزوئلا متهم می‌کنند.

گفتنی است برخی ناظران داخلی سیاست‌های ایالات متحده آمریکا بر این باورند که دولت ترامپ با حمایت همه‌جانبه از مخالفان حکومت ونزوئلا و تلاش برای سرنگونی مادورو از قدرت، علاوه بر منافع خاص حاصل از به دست گرفتن کنترل ذخائر نفتی ونزوئلا به عنوان " بزرگ‌ترین دارنده منابع نفت جهان"، نیم‌نگاهی نیز به روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و آرای پرشمار کوبایی‌ها و ونزوئلایی‌های مهاجر در ایالت کلیدی فلوریدا دارد و بر این باور است که در صورت سرنگونی حکومت مادورو کارزار انتخاباتی ترامپ خواهد توانست برای انتخابات ۲۰۲۰، آرای کوبایی‌ها و ونزوئلایی‌های مهاجر و فراری به آمریکا را که غالبا در ایالت فلوریدا هستند، به دست خواهد آورد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ پوتین آمریکا جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشت: لازم است دولت آمریکا آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، گزارش‌ها از بازداشت بیش از 100 معترض حامی فلسطین در هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا آمریکا و دست کم 45 نفر در روز دوشنبه 22 آوریل در دانشگاه ییل آمریکا حکایت دارند. بر اساس اعلام پلیس ایالت کنتیکت که دانشگاه ییل در آن واقع است، این افراد پس از آنکه پلیس دانشگاه دستور توقف اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین را صادر کرد، بازداشت شدند.

بعد از عملیات موسوم به «طوفان‌الاقصی» در روز 7  اکتبر و آغاز جنگ غزه که به بروز فاجعه‌های انسانی مختلف علیه فلسطینی‌ها منجر شده حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا بالا گرفته است. بروز این اتفاق در کشوری که دولت او اصلی‌ترین حامی جنایت‌های اسرائیل در غزه بوده مسئله‌ای به شدت قابل توجه و نیازمند تحلیل است.

از یک منظر، این تظاهرات‌ها را می‌توان نشانه‌ای از این دانست که مقاومت در برابر ظلم یک امر فطری است و نداهای فطری حتی در جوامعی که در معرض پروپاگانداهای گسترده برای «ابتذال شر» قرار گرفته‌اند به طور کامل خاموش نمی‌شود و حتی اگر در برهه‌ای کمرنگ شود سرانجام زمانی خود را به منصه ظهور خواهد رساند.

چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد