Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، باید گفت ساخت خودرو‌های خودران دیگر رویا نیست، در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در عرصه ساخت و تولید خودرو‌های خودران شکل گرفته که به خصوص با فراگیر شدن مدل‌های تمام الکتریکی، خودرو‌های خودران نیز در حال حاضر در بازار دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته فعلا مدل‌های محدودی به این ویژگی مجهز هستند و بیشتر مدل‌های نیمه‌خودران با امکاناتی محدودتر در بازار وجود دارد، اما در نمایشگاه‌های مختلف شاهد معرفی گسترده طرح‌های مفهومی خودرو‌های تمام الکتریکی با حالت رانندگی خودکار هستیم و به همین دلیل تا چند سال آینده تولید، فروش و استفاده از این مدل‌ها به طو کامل فراگیر خواهد شد.

شرکت تسلا یکی از برند‌هایی است که از ابتدا به تولید خودرو‌های خودران تاکید داشت و حال اعلام کرده که این ویژگی برای تمامی نسخه‌های خودرو مدل ۳ ارائه خواهد شد. سیستم رانندگی خودکار تسلا در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، اما در ابتدا بیشتر به عنوان یک سیستم کمکی قابل استفاده بود، این سیستم در طول سال‌های اخیر بروزرسانی‌های مختلفی داشت و مشکلات آن رفع شد، این در حالی است که در زمان معرفی، سیستم خودران تسلا دارای ایراداتی بود و حتی موجب تصادفات متعددی می‌شد. اما به ادعای تسلا در حال حاضر این سیستم به بلوغ کافی رسیده و آماده استفاده به صورت سراسری است. هدف تسلا از تولید این سیستم، برداشتن تمامی وظایف هدایت خودرو از دوش راننده و حرکت از مبدا تا مقصد مسیر مشخص شده به صورت کاملا خودکار است.

به همین جهت تسلا با انتشار ویدئویی عملکرد سیستم رانندگی خودکار خود را از مبدا تا مقصد تعیین شده نشان می‌دهد، در این ویدئو راننده هیچ دخالتی در رانندگی نداشته و تنها نظاره‌گر مسیر است، خودرو نیز از ابتدا تا انتهای مسیر را بدون مشکل طی می‌کند. بر اساس این ویدئو سیستم خودران تسلا کاملا بر شرایط جاده تسلط دارد و به موقع سرعت خود را زیاد و کم می‌کند، همچنین از موارد جالب توجه در این ویدئو، رعایت کامل مقررات رانندگی و شاناسایی تابلو‌ها و علائم کنار جاده است، به صورتی که خودرو به خروجی مورد نظر با زدن راهنما نزدیک می‌شود، می‌پیچد، قبل از تقاطع می‌ایستد و اولویت حرکت را هم بررسی می‌کند.

علاوه بر آن در هنگام وارد شدن از مسیر فرعی به اصلی یا اصلی به فرعی تمامی موارد ایمنی بررسی می‌شود، در این ویدئو مسیری پر پیچ و خم انتخاب شده که در طی مسیر چهار راه، تقاطع، بزرگراه و مسیر فرعی دیده می‌شود، خودرو مدل ۳ نیز با استفاده از سیستم خودران به درستی از پس تمام چالش‌های پیش روی خود بر می‌آید و مسافران را سالم به مقصد می‌رساند. در حال حاضر این سیستم کامل‌ترین سامانه خودران تولید شده است و شاید تنها سیستم قابل اعتماد باشد، همانطور که اعلام شد آخرین نسخه این سیستم برای تمامی خودرو‌های مدل ۳ عرضه می‌شود.

در ادامه ویدئوی آزمایش سیستم خودران تسلا را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: بی‌ام‌و سری ۳ جدید برای بازار چین طویل‌تر تولید می‌شود +تصاویر

انتهای پیام/

تسلا مدل ۳ تست شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا خواستنی نشد که نشد!

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در کالیفرنیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای دومین دوره سه ماهه متوالی حدود هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، حدود ۵۰ هزار خودروی جدید تسلا در این ایالت، یکی از مهم‌ترین بازارهای سازنده خودروهای الکتریکی تحت رهبری ایلان ماسک، به ثبت رسیده است.

در سطح جهانی، تحویل سه ماهه تسلا برای اولین‌بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت و مشوق‌ها در افزایش تقاضا کافی نبود.

با این حال، کراس اوور مدل Y این شرکت پرفروش‌ترین خودروی جدید در کالیفرنیا بود. این خودروساز اضافه کرد که سدان کامپکت مدل ۳ و شاسی بلند پریمیوم مدل X در میان سه خودروی پرفروش برقی و هیبریدی هستند.

طبق گزارش رویترز، سهم بازار کلی خودروهای برقی باتری‌دار در این ایالت نیز از ۲۱.۲ درصد به ۲۰.۹ درصد کاهش یافت زیرا مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر گرایش پیدا کردند.

دیگر خبرها

  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشف بناهای ماقبل‌تاریخی که «مسیری به جهان پس از مرگ» بودند (+عکس)
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار