Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:14:26 GMT

ایران برای حفظ نام خلیج فارس به اقتدار اقتصادی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۱۳۷

ایران برای حفظ نام خلیج فارس به اقتدار اقتصادی نیاز دارد

تهران- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای حفظ نام و امنیت خلیج فارس و شکوفا شدن مزیت های این منطقه باید ایران را به کشوری مقتدر و الگو از نظر توان اقتصادی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، حمیدرضا طیبی عصر امروز شنبه در سیزدهمین همایش ملی علمی – فرهنگی خلیج فارس عنوان کرد: ایران تمامی امکانات تبدیل شدن به الگوی اقتصادی از جمله نیروی جوان و تحصیل کرده خالق ثروت، انرژی، معادن فراوان و توان علمی بالا را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این همایش که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، افزود: تنها بازنگری و بازمهندسی در شیوه اداره کشور و استفاده از ظرفیت ها برای ایجاد یک الگوی اقتصادی کافی است.
طیبی با اشاره به راه کوتاه دستیابی به توسعه در سایر کشورها، تصریح کرد: عمر توسعه در کشورها به حدود 10 سال رسیده و با 10 سال برنامه ریزی می توان کشور را به کشوری مقتدر تبدیل کرد. اکنون بسیاری از زیرساخت ها آماده است تنها باید از دعواهای بیهوده سیاسی پرهیز کرد و به اتفاق نظر در کشور رسید.

** تشکیل دپارتمان بین المللی خلیج فارس
در ادامه مراسم نیز سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از تشکیل دپارتمان بین المللی خلیج فارس با هدف صیانت از نام ملی خلیج فارس خبر داد و گفت: خلیج فارس نام تاریخی آب های جنوب ایران با قدمتی سه هزار ساله است که برای همه ایرانیان از ارزش و اهمیت سیاسی، جغرافیایی، هویتی و ملی برخوردار است.
وی افزود: با وجود تمام مستندات تاریخی و علیرغم اذعان مجامع بین‌المللی در مورد نام خلیج فارس برخی کشورها و افراد با نیات شخصی و نیز سیاسی دست به تحریف نام خلیج فارس زدند و این تحریف آشکار که درابتدا به نوعی شوخی انگاشته شد، ناگهان به قدری جدی شد که از جنگ لفظی به نوعی نبرد فرهنگی بین ایران و ایران ستیزان تبدیل شد.
هاشمی گفت: از این رو به منظور صیانت بیشتر از نام تاریخی خلیج فارس و با هدف توسعه نتایج پژوهش های این منطقه در سطح جهانی، دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه جهاد دانشگاهی با رویکرد عمق بخشیدن به پژوهش های حوزه خلیج فارس، آمادگی خود را جهت تاسیس «دپارتمان بین المللی خلیج فارس» و انتشار نتایج مطالعات به زبان انگلیسی در این دانشگاه اعلام می کند و در این مسیر، همکاری و همیاری وزارت علوم، دانشگاه های کشور، پژوهشگاه ها و تمامی اندیشمندان داخلی و خارجی را می طلبد.
به بیان وی، دانشگاه علم و فرهنگ در این دپارتمان، با دانش و پژوهش تمام کوشش خود را جهت جلوگیری از گسترش تحریف نام تاریخی خلیج فارس و تاکید بر هویت ایرانی این نام انجام داده و مسیرهای مختلفی برای هدایت این مطالعات به مجامع جهانی پیش بینی می کند.
در پایان این همایش از پژوهشگران برتر در حوزه خلیج فارس تقدیر و از کتابی با عنوان «خلیج فارس» رونمایی شد.
سیزدهمین همایش ملی علمی - فرهنگی خلیج فارس به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ با حضور چند تن از نمایندگان مجلس، جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشجویان برگزار شد.

**9283**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي خليج فارس جهاد دانشگاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم

همه رئیس جمهورهای آمریکا در مصاحبه هایشان از کلمه خلیج فارس استفاده می کردند، خلیجی که همیشه فارس بوده و تا ابد خلیج فارس خواهد ماند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی