Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:43:03 GMT

نهادهای مردمی در جامعه امید ایجاد کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۴۲۱

نهادهای مردمی در جامعه امید ایجاد کنند

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان‌ های مردم ‌نهاد باید در جامعه روحیه امید و نشاط ایجاد و آن را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، علیار راستگو روز شنبه در نشست هم ‌اندیشی سازمان‌ های مردم‌ نهاد فعال استان در حوزه فرهنگ افزود: هم اکنون 267 سازمان مردم نهاد در حوزه فرهنگی استان فعالیت می کنند که باید در ایجاد این روحیه در جامعه نقش ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به فلسفه وجودی این سمن ‌ها و نداشتن چارچوب ‌های مرسوم اداری می‌توانند در این زمینه با ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان از نهادهای دولتی و عمومی در جامعه اثر گذارتر باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سمن‌ ها نقش مهمی در بسترسازی عمومی در سطح جامعه دارند و در سال‌ های گذشته بسیاری از وظایف دستگاه‌های دولتی در این حوزه را بر عهده گرفته‌اند.
راستگو با اشاره به توطئه‌ های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران، ادامه داد: برخلاف هیاهوی تبلیغاتی آمریکا در این مقطع زمانی نیز مقاومت ملت ایران آنان را از رسیدن به اهداف شوم خود باز خواهد داشت.
وی یادآوری کرد: در شرایط کنونی که دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در بین قشر جوان و ایجاد نارضایتی در عرصه اقتصادی است همه باید روحیه نشاط و امیدواری را در جامعه تقویت کنیم.
راستگو با تاکید بر یافتن ساز و کار ارتباط با نسل جوان، افزود: باید زمینه‌های ایجاد نشاط سازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه فراهم شود.
در این نشست نمایندگان سازمان‌ های مردم‌ نهاد فعال در حوزه فرهنگی نیز نظرات و مشکلات خود را ارایه کردند.
لزوم بازتعریف جایگاه سازمان‌ های مردم ‌نهاد در روند توسعه و پیشرفت جامعه، حذف نگاه‌ های سیاسی و امنیتی به فعالیت این سازمان‌ ها، به رسمیت شناختن آن ها در ادارات دولتی و سپردن بخشی از فعالیت‌ های نهادهای دولتی و عمومی به سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله خواشته های این فعالان بود.
استفاده از نظرات و پیشنهادهای سازمان‌ های مردم ‌نهاد در روند تصمیم‌گیری‌، فراهم کردن امکان استفاده آن ها از امکانات دستگاه‌های اجرایی، همکاری دستگاه‌ها برای استفاده این سازمان ‌ها از اطلاعات آماری و تسریع در صدور مجوز به سازمان ‌های مردم ‌نهاد از دیگر خواسته های فعالان سمن ها بود.
8023/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تشكل ها مردم نهاد آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است