Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@17:30:19 GMT

افتتاح مرکز نگهداری معتادان در کهریزک

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۸۷۵

افتتاح مرکز نگهداری معتادان در کهریزک

گروه حوادث/ کمپ سروش در کهریزک برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر با ظرفیت 2 هزار نفر افتتاح شد. دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، سازمان زندان‌ها، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، دستگاه قضایی و... در تلاش بودند تا ساماندهی معتادان متجاهر محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روزی که قرار شد مرکزی در این محل راه اندازی شود تا روز افتتاحش حدود۳ ماه طول کشید. اسکندر مؤمنی افزود: برخی مواقع این موضوع تلقی می‌شود که ساماندهی معتادان متجاهر برای این است تا معتادان جمع‌آوری شوند و ما مقابل چشمانمان این افراد را نبینیم؛ اما این موضوع حقیقت ندارد. نگاه ما این است تا کرامت انسان و انسانیت را تحقق بخشیم. مددجویان انسان و هموطن ما هستند و شایسته نیست که آنها را به حال خود رها کنیم. دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود:این مرکز قرار است پذیرش ۵ هزار نفر را داشته باشد همچنین مددجویان در اینجا مهارت آموزی خواهند داشت و سپس به آغوش خانواده و جامعه باز خواهند گشت. نهاد‌های دولتی، خود فرد و جامعه سه ضلع مهم در تحقق این امر هستند. پذیرش روزانه 60 معتاد سردار مسعود زاهدیان - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا - نیز در مراسم افتتاح مرکز نگهداری، درمان و بازپروری معتادین متجاهر در کمپ «مهر سروش» گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته برای پاکسازی مناطق تهران به خصوص شوش، مولوی و هرندی از بهمن ماه اقدام به پذیرش معتادان شد. ۶۵۰ نفر که وضعیت مناسبی نداشتند از این مناطق جمع‌آوری و به این مرکز انتقال داده شدند. در این مرکز روزانه ۵۶ تا ۶۰ نفر توسط واحد مددجویی پذیرش می‌شوند. در بین کسانی که در اینجا حضور دارند افرادی هستند که در حرفه‌های مختلف توانمند هستند و در این کمپ کارگاه خیاطی، کارگاه آهنگری و پرورش گیاهان زینتی در حال فعالیت هستند. این مکان ظرفیت نگهداری دو هزار نفر را دارد و اگر مجوز‌ها صادر شود ما آمادگی توسعه این مرکز را داریم. دوستان ناباب سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ نیز در مراسم افتتاح مرکز بازپروری معتادان متجاهر «سروش» گفت: فرآیند جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر به همت پلیس و ستاد کل مبارزه با مواد مخدر کشور در حال انجام است. در حال حاضر نیز ۶۵۰ مددجو در این مرکز در حال فعالیت هستند که بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۶۸ نفر از معتادان کمپ سروش از طریق دوستان ناباب به مسیر اعتیاد کشیده شده‌اند. وی افزود: ۵۴۰ نفر از افراد حاضر در این مرکز سابقه ترک اعتیاد دارند که ۴۸۰ نفر از آنان ساکن استان تهران و ۱۲۰ نفر نیز ساکن سایر استان‌های کشور هستند. سرهنگ بخشنده خاطرنشان کرد: پزشکان حاضر در این مرکز روزانه در حال انجام وظیفه هستند و به همین منظور در زمینه درمان مشکلی نداریم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته

تین نیوز

مدیرعامل پویش پژوهان از افزایش ۱۰ برابری هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها طی ۵ سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد حسین پیروزی مدیرعامل گروه صنعتی پویش پژوهان (FPSCO) با اشاره به افزایش روز افزون هزینه های تامین و نگهداری  لوکوموتیو، اظهار کرد: تنها طی پنج سال گذشته، هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

پیروزی تصریح کرد: پشتیبانی از نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از این بخش مهم صنعت حمل و نقل، تاکید کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

پیروزی افزود: با در نظر داشتن محدودیت هایی که موجب عدم امکان افزایش قیمت در صنعت حمل و نقل ریلی می شود و قیمت بالای هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها، حمایت دولت و تخصیص بودجه مناسب باید از اولویت های دولت باشد.

پیروزی خاطرنشان کرد: جهت رفع بحران کمبود لوکوموتیو در سال جاری و به منظور تقویت ناوگان، با نگهداری و تعمیر به موقع و بازسازی و تعمیرات اساسی لوکوموتیوهای متوقف، می توان به شرائط مناسبی در حمل و نقل ریلی رسید.

 مدیرعامل پویش پژوهان تاکید کرد: تخصیص بودجه و تامین نقدینگی جزو ضروریات است تا بتوان انتظار اقدامات مناسب از طرف پیمانکاران نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها به منظور افزایش لوکوموتیوهای در گردش را داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رونمایی بارسا از مرکز تجاری لاکچری آبی‌اناری (عکس)‏
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • دزد قطعات پل های آهنی کهریزک دستگیر شد
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد