Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@20:19:37 GMT

صبوری معلمان در شرایط سخت اقتصادی ستودنی است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۶۴۲۴

صبوری معلمان در شرایط سخت اقتصادی ستودنی است

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور شامگاه شنبه 14 اردیبهشت در همایش تکریم مقام شامخ معلمان مدارس استثنائی قم در مجتمع یاوران مهدی بیان کرد: زحمات و تلاش معلمان بر کسی پوشیده نیست و باید حمایت‌های لازم را از این قشر زحمتکش به عمل آورد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: معلمان در این اوضاع آشفته اقتصادی، صبوری و شکیبایی ویژه‌ای دارند و با وجود معوقات و درآمد پایین، زندگی را به سختی سپری می‌کنند، اما دست از تعلیم و تربیت برنمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: معلم در احیای فطرت‌های پاک، نقش مهمی دارد، در واقع رفتار یک معلم، ارتباط مستقیمی با سرنوشت و آینده و مسیر زندگی افراد دارد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معلمی شغل نیست، عشق است، رفتار مثبت معلمان می‌تواند فرزندان را نجات دهد، گاهی نیز یک رفتار نامناسب معلم،موجب ترک تحصیل می‌شود و کناره‌گیری از تحصیل توسط نوجوانان، اولین آسیب جدی است. وی افزود: کودکان و نوجوانان در معرض آسیب های اجتماعی هستند، شخصیت آن ها در مدرسه شکل می‌گیرد و معلم نقش مهمی در درمان آسیب ها دارد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر الگوها و ارزش‌ها را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم و به آن‌ها امید دهیم، می‌توانیم آینده آنان را نجات دهیم. وی گفت: معلم باید زبان نسل جوان را بشناسد و با مشکلات او آشنا باشد و بتواند پاسخی برای گرفتاری‌ها و مشکلاتشان پیدا کند و با ارتباطی دوستانه به جلب اعتماد بپردازد. انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا ذوالنور استثنایی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است

ایسنا/مازندران عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی از مشخص شدن اولویت‌های جذب معلمان درسال ۱۴۰۳ خبر داد.

رضا حاجی پور به خبرنگار ایسنا در آمل گفت: درسال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار معلم در قالب ماده  ۲۸ در آزمون‌های متوالی که برگزار شد در راستای کمبود نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار معلم درمقاطع مختلف تحصیلی درکشور کمبود و نیاز جدی است، افزود: برای سال جاری نیز همانند روال انجام شده سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون‌های جذب معلم اقدام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولویت جذب با معلمانی هست که در قالب پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون سپاری، غیرانتفاعی، معلمان طرح امین و سربازمعلم و افرادی که سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش داشتند.

حاجی پور اضافه کرد: درماه اردیبهشت نیز یک آزمون استخدامی معلمان برگزار شد که تعداد جذب آنها نیز از سوی آموزش و پرورش مشخص خواهد شد.

وی ابرازامیدواری کرد: حداقل بخشی از کسری و نیاز معلمان درمقاطع مختلف تحصیلی درسال جاری و تا پیش از سال تحصیلی ۱۴۰۳ و۱۴۰۴ جذب آموزش و پرورش شوند.

اعتراض مجلس به احکام صادرشده در رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح همان گونه که انتظار می‌رفت انجام شد و برای معلمانی که به صورت رسمی مشغول به کار بودند، در سطح کشور مشمول این طرح شدند.

حاجی پور با بیان اینکه قانونی که نمایندگان مجلس دراین دوره مصوب کردند، درزمان اجرا در شیوه و چگونگی اجرای آن به آن ایراد وارد شد، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب مطالبه‌گری معلمان، به احکامی که در رتبه بندی معلمان صادر شده اعتراض دارند و باید درشروع کار مجلس جدید حتما تجدید نظر و اصلاح شود.

وی توضیح داد: دراحکام صادره برای برخی از معلمانی که سالها به عنوان معلم جذب شده بودند، پس از اعلام رتبه بندی به ناچار به عنوان کارمند اداری ومدیریت در واحدهای مختلف ستاد و ادارات آموزش و پرورش به کار گرفته شدند.

حاجی پور ابرازامیدواری کرد که درتجدید نظر مجلس، همه در قالب رتبه بندی درست و عادلانه قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش