Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:28:58 GMT

ترکیه اظهارات موگرینی در مورد شرق مدیترانه را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۶۶۶۵

ترکیه اظهارات موگرینی در مورد شرق مدیترانه را رد کرد

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای٬ اظهارات فدریکا موگرینی در مورد اکتشافات نفتی در شرق مدیترانه را رد کرد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ بین الملل اروپا ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه ملیت٬ اظهارات فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در مورد اکتشاف نفت و گاز از سوی شرکت‌های ترکیه‌ای در شرق مدیترانه٬ موجب واکنش آنکارا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا، روسیه را با استقرار ناوهایش در دریای مدیترانه تهدید کرد

موگرینی تحرکات اکتشافی ترکیه در شرق مدیترانه و در نزدیکی قبرس را نگران‌کننده و موجب ناامنی قلمداد کرده بود، اما وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار یک بیانیه مکتوب٬ ضمن رد اظهارات فدریکا موگرینی بر این موضوع تاکید کرده که اقدامات اکتشافی در شرق میدترانه بر اساس حقوق بین‌الملل و حقوق نفتی بوده و آنکارا مرتکب خطایی نشده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه همچنین بر این موضوع تاکید شده که رفتارهای یکجانبه بخش روم نشین قبرس٬ ثبات و امنیت جمهوری ترک قبس شمالی را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها

هیئتی ۴۰ نفره از کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) از نزدیک با توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد همت‌پناه، رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در آی هیت، بازدید و اظهار کرد: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم و دریافتیم در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی‌های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت‌های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه