Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:03:18 GMT

واکنش گروه‌های فلسطینی به حملات غزه/ هلاکت یک صهیونیست

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۶۷۴۵

واکنش گروه‌های فلسطینی به حملات غزه/ هلاکت یک صهیونیست

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: خون شهدای ما بویژه شهید ابوعرار و کودک شیرخواره وی بیانگر پریشانی و ورشکستی رژیم صهیونیستی است. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت فلسطین الیوم، شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: برادران مصری تلاش زیادی برای مهار تجاوزگری اسرائیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش جهاد اسلامی به آنها تاکید کرده است که این جنبش به تفاهم های سابق که اشغالگران از آن شانه خالی می کنند، پایبند است.

شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: این عادی سازی روابط با اشغالگران و سکوت در برابر جنایت هایش بود که باعث ریخته شدن خون شهید ابوعرار و کودک شیرخواره اش شد.

وی افزود: آمریکا در تجاوزگری علیه ملت فلسطین و ریخته شدن خود این کودک شیرخواره و مادرش سهیم است.

شمار شهدای فلسطینی از روز جمعه تاکنون به 11 نفر رسیده است.

عدنان گفت: مقاومت فلسطین بار دیگر تعهد خود به دفاع از ملت فلسطین را ثابت کرد.

شهدای الاقصی: جانفشانی‌ها عزم را را بیشتر می‌کند

سخنگوی گردان های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح تاکید کرد: جانفشانی ملت فلسطین بر عزم و اراده انقلابیون خواهد افزود و باعث نخواهد شد که آنها از وظیفه ملی خود برای حفاظت از ملت فلسطین دست بردارند.

آخرین تحولات نوار غزه| از افزایش شمار شهدا به 9 نفر تا فرار وزیر صهیونیست از ترس موشک‌های مقاومت + تصاویرتداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه؛ 3 شهید از صبح امروز تاکنونارتش اسرائیل: به 70 هدف در غزه حمله کردیم/گردان‌های قدس: فرودگاه بن‌گوریون و نیروگاه دیمونا در تیررس ماست

 

ابوجهاد در بیانیه‌ای افزود: ما بر تداوم مبارزه خود تا رسیدن به آزادی و استقلال و برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تاکید می کنیم و مبارزه مسلحانه ما با دستیابی به استقلال ادامه می یابد.

وی تاکید کرد: همچنان با هماهنگی با گروه‌های مقاومت به جنایت های اشغالگران در چارچوب مهار تجاوزگری آنها ادامه می دهیم.

بیانیه اتاق مشترک گروه‌های مقاومت

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت در نوار غزه اعلام کرد که شب گذشته حمله موشکی بزرگی با 50 فروند موشک به شهر اشغالی عسقلان انجام داده است.

در بیانیه اتاق مشترک گروه‌های مقاومت آمده است: این حمله در پاسخ به جنایت های اشغالگران و حمله به خانه های فلسطینی ها در غزه انجام شد.

این بیانیه افزود: در صورت تداوم تجاوزگری، مقاومت برد موشک های خود را از عمق 40 کیلومتر افزایش خواهد داد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی از صبح روز شنبه به حملات گسترده خود به نوار غزه ادامه می دهند.

کشته شدن یک صهیونیست در حمله مقاومت

پلیس رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر داد.

پلیس رژیم صهیونیستی گفت که تاکنون بیش از 450 موشک از نوار غزه شلیک شده است.

تداوم حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه و پاسخ مقاومت

منابع خبری اعلام کردند که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز یکشنبه نیز همچنان ادامه دارد و درمقابل، مقاومت فلسطین نیز با ده‌ها موشک فلسطین اشغالی را هدف قرار می دهد.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چهار ساختمان و سه خانه در نوار غزه را به طور کامل منهدم کرده و تاسیسات اقتصادی شمال این منطقه را هدف قرار دادند.

همزمان قایق های جنگی رژیم صهیونیستی نیز مناطقی در نوار غزه را گلوله باران کردند.

رسانه های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل چراغ سبز را به ارتش این رژیم برای حمله شدید به غزه صادر کرده است.

در همین حال، نیروهای مقاومت فلسطین نیز امروز یکشنبه در ادامه دفاع از ملت فلسطین در برابر این حملات گسترده، شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در داخل فلسطین اشغالی را با دهها موشک دیگر هدف قرار دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شلیک ده‌ها موشک به فلسطین اشغالی اذعان کردند و در مقابل وزارت جنگ این رژیم نیز از به صدا در آمدن آژیر خطر در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نوار غزه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوار غزه نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که شهادت دو اسیر فلسطینی ساکن غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکیدی بر تداوم جنایات جنگی این رژیم در حق ملت فلسطین است.

این جنبش از جامعه جهانی خواست رژیم اشغالگر را برای کشف سرنوشت اسرای فلسطینی ساکن غزه و بازگرداندن آن‌ها به جمع خانواده‌هایشان تحت فشار قرار دهند.

از سوی دیگر، سایت شبکه المیادین با انتشار نسخه‌ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین نوشت: این توافق دارای سه مرحله است؛ مرحله نخست که طی ۴۰ روز انجام می‌شود و امکان تمدید آن وجود دارد: توقف موقت عملیات نظامی میان دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست در قسمت شرقی به طوری که از منطقه‌های پرجمعیت به سمت منطقه نزدیک به مرزها حرکت کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله نخست توافق مذکور همچنین شامل توقف پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در یک روز و ۱۰ ساعت در روزهای آزاد سازی اسرا است. بعد از گذشت یک هفته از آزاد سازی تمام زنان، نظامیان صهیونیست از خیابان الرشید همسو با خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند تا ورود کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود. همچنین به آوارگان فلسطینی غیرمسلح اجازه داده می‌شود به خانه‌های خود بازگردند و با آزادی در سراسر نوار غزه رفت و آمد کنند.

در بیست و دومین روز بعد از آزاد سازی ۲ سوم اسرا، نظامیان صهیونیست از مرکز نوار غزه به ویژه محور شهدا نتساریم و میدان الکویت و شرق صلاح الدین به سمت منطقه نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه بازمی گردند. ورود کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده به میزان ۵۰۰ کامیون که نیمی از آن به سمت شمال ارسال می‌شود تسهیل خواهد شد.

بر اساس این توافق، نیروهای مقاومت ۳۳ اسیر زن و مرد صهیونیست را شامل صهیونیست‌های زیر ۱۹ سال، بالای ۵۰ سال و بیماران و زخمی‌ها آزاد می‌کنند. رژیم صهیونیستی نیز ۲۰ اسیر کودک و زن را در برابر هر اسیر صهیونیست آزاد می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین تمام نظامیان زن صهیونیست را آزاد می‌کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر یک از آنها ۴۰ اسیر فلسطینی (محکوم به حبس ابد و حبس عادی) را آزاد می‌کند. البته تل آویو می‌تواند بیشتر از ۲۰۰ اسیر آزاد نکند.

در نخستین روز اجرای توافق مذکور، نیروهای مقاومت سه صهیونیست را آزاد می‌کنند و بعد از آن هر سه روز سه صهیونیست دیگر را آزاد خواهند کرد. این روند آزادی ابتدا با زنان اسیر صهیونیست آغاز می‌شود و تا ۳۳ روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی نیز اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند.

در این توافق ذکر شده که سازمان ملل و نهادهای ذیربط به وظایف خود در خصوص کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه عمل کنند. بازسازی زیرساخت‌های برقی، آبی، فاضلابی و ارتباطی نوار غزه نیز آغاز می‌شود. در توافق مذکور بر لزوم واردات تجهیزات لازم برای برپا کردن اردوگاه‌های آوارگان تاکید شده است. در روز چهاردهمین، نیروهای نظامی زخمی می‌توانند از طریق گذرگاه رفح به خارج فلسطین برای درمان منتقل شوند.

کد خبر 6095375

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری