Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:46:34 GMT

19 قاضی نمونه دزفول تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۷۱۹۸

19 قاضی نمونه دزفول تجلیل شدند

دزفول - ایرنا - 19 نفر از قاضیان نمونه دزفول روز یکشنبه در محل دادگستری این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا رئیس دادگستری شهرستان دزفول در آئین تجلیل از این قاضیان نمونه گفت: این قاضیان با نظر معاونت نظارت و ارزیابی قضات دادسرای نظامی به عنوان قاضی نمونه معرفی شده اند.
محمد یار ممبینی سلامت و امنیت را 2 نعمت بی دریغ خداوند دانست و افزود: پیش بینی می شد با ورود رئیس جدید قوه قضائیه، دغدغه های حوزه قضایی به مرحله اجرا برسند که بخش نامه هایی در این زمینه ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر عزت و کرامت قاضی، دادگاه و مردم اظهار داشت: کاهش پرونده های ورودی از ضروریات دادگستری است البته این موضوع تا حدودی به مجموعه دادگستری مربوط نمی شود.
رئیس دادگستری شهرستان دزفول بر ضرورت رسیدگی به پرونده ها در کمترین زمان ممکن تاکید کرد و افزود: قاضیان باید از ورود پرونده جدید جلوگیری و برای مختومه کردن پرونده های موجود تلاش کنند.
وی با بیان اینکه از نیروهای بازنشسته در صورت نیاز استفاده می شود، گفت: تعداد پرونده های دادگستری دزفول بالا است لذا باید تلاش شود پرونده های مسن هرچه سریعتر به نتیجه برسند.
ممبینی افزود: معاونت نظارت و ارزیابی قضات در دادسرای نظامی هر ساله تعدادی از همکاران را براساس آیتم های خود ارزیابی و از آنها تقدیر می کند که امسال حدود 290 نفر از قاضیان استان خوزستان از جمله 19 قاضی دادگستری دزفول مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه حدود 90 میلیارد ریال پاداش به قاضیان نمونه استان خوزستان پرداخت شده است، اظهار داشت: تلاش مضاعف در قوه قضائیه همیشه وجود دارد لذا باید رفاه و معیشت همکاران در دستور کار باشد.
افزون بر 50 قاضی در شهرستان دزفول فعالیت می کنند.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگستري تجليل دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، پرونده اختلاف خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود، با رضایت اولیای دم منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده را تشدید کرد.

وی افزود: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات‌البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور قضائی وی و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده برای حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد و با دعوت از اعضای خانواده و برگزاری جلسات متعدد در راستای ایجاد صلح و سازش میان آن‌ها، اقداماتی صورت گرفت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از چهار ماه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچ‌گونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی اضافه کرد: میان اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با آن به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 747158

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول