Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: اکثر شکایات از سر ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط قانونی صورت می‌گیرد و اگر برنامه‌هایی هدفمند برای ارتقاء آگاهی‌های عمومی تهیه شود بسیار اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست مسئولان قضایی استان یزد با مدیرکل و معاونین صدا و سیما، گفت: از مجموع شکایات وارده با موضوع توهین، تهدید و ضرب و جرح، حدود ۲۵ درصد منجر به محکومیت می‌شود این درحالی است که آموزش می‌تواند از شکل‌گیری پرونده‌هایی که پایه و اساس مستندی ندارد جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اکثر شکایات از سر ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط قانونی صورت می‌گیرد که چنانچه برنامه‌هایی هدفمند در جهت ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم ساخته شود بسیار اثرگذار خواهد بود.

رحیمی زاده با اشاره به ظرفیت صدا و سیما در برنامه سازی و ارائه پیام‌های هدفدار پیشگیرانه به مردم، گفت: ارائه آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی، ترویج هنجارپذیری و قانون مداری در قالب سوژه‌های جذاب و مخاطب پسند می‌تواند راهگشا باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: کار بر روی فرهنگ ترافیک و همچنین بررسی فنی تصادفات و علت شناسائی موضوعات مرتبط و برنامه سازی جذاب در این زمینه از درخواست‌های دستگاه قضائی است.

وی تأکید کرد: با توجه به پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد برای برنامه سازان سوژه‌های خوبی یافت می‌شود که می‌توان از آن در آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم استفاده کرد و این آمادگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد برای تسهیل این امر وجود دارد.

رحیمی زاده، اشتراک کار‌های انجام شده در سایر استان‌ها و بهره گیری از این ظرفیت مشترک را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و بیان داشت: در بسیاری از استان‌ها راجع به موضوعات مختلف تولیدات سمعی و بصری خوبی تهیه و پخش شده است که به نظر می‌رسد استفاده از این تولیدات هم صرفه جویی مالی به دنبال دارد و هم از نظر زمان و فرصت شرایط خوبی را دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صداوسیما معاون اجتماعی یزد آموزش دادگستری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند