Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:49:03 GMT

معتمدی: پایان نامه دانشجویان دکتری نیاز محور باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۹۱۳۶

معتمدی: پایان نامه دانشجویان دکتری نیاز محور باشد

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: دانشگاه های کشورهای پیشرفته بدون تعریف قراردادهای صنعتی دانشجوی دکتری و ارشد جذب نمی کنند، این در حالی است که تعریف پایان نامه دانشجویان در کشور ما، علمی و به دور از نیازهای صنعت و جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، احمد معتمدی روز یکشنبه در سی و یکمین نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه های سراسر کشور اظهار کرد: نیاز است به سمت دانشگاه های نسل سه حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین هدف دانشگاه امیرکبیر ایفای نقش بالاتر در چرخه اقتصادی کشور است.
وی در دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه ها هنوز در نسل یک مانده اند، ادامه داد: تحقیقات ویژگی آموزشی دارد و پروژه دانشجویان نیاز محور و در راستای رفع مشکلات جامعه نیست.
رئیس دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه های ما با مراکز آموزش عالی معتبر دنیا بسیار تفاوت دارند؛ زیرا در دنیا محور اصلی فعالیت عقد قرارداد با صنعت و رفع مشکلات کشور است.
به اعتقاد معتمدی، باید از تجربه های دنیا استفاده کرد و در راستای تولید علم و اقتصاد بومی سازی انجام دهیم.
وی با اشاره به اقدامات مورد نیاز برای ایجاد دانشگاه های نسل سه گفت: مقررات دانشگاه ها و آموزش نیازمند بازنگری است؛ زیرا نباید اقدامات پژوهشی و نحوه ارائه دروس با یکدیگر مغایرت داشته باشند.
رئیس دانشگاه امیر کبیر مهارت افزایی و کارآفرینی را از دیگر شاخصه های مهم ایجاد دانشگاه نسل سه دانست و ادامه داد: کار آفرینی شامل پیش رشد، رشد و در نتیجه ایجاد شرکت های دانش بنیان است که تولید محصول دارند. یکی از اقدامات خوب در این زمینه ایجاد پارک های علم و فناوری است.
معتمدی تصریح کرد: محورهای بحث توسعه اقتصاد دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ بنابراین نیاز است مدیران سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند و اساتید دانشجویانی با مهارت بالا و کارآفرین تربیت کنند.
وی یادآور شد: بازار کار به مقدار زیادی اشباع شده و حتی فارغ التحصیلان دانشگاه های سطح یک به سختی شاغل می شوند؛ بنابراین توجه به مهارت افزایی و کارآفرینی امری ضروری است.
**9465**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه امير كبير مراكز رشد دانشگاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند