Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@00:08:03 GMT

عبور آق‌قلا و گمیشان از سیلاب دوم

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۹۷۹۶

عبور آق‌قلا و گمیشان از سیلاب دوم

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: حجم سیلاب مجددی که از اوایل اردیبهشت ماه در استان به وقوع پیوسته بود، به طور کامل از شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان عبور کرد.

«مجتبی جمالی» در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بارش‌های اوایل اردیبهشت ماه در استان موجب به راه افتادن سیلابی مجدد و همچنین در پی شکسته شدن سیل بند یلمه خندان آق‌قلا، بخشی از سیلاب وارد قسمت‌های شمالی این شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تخلیه آب از شهر آق قلا انجام شده، تصریح کرد: در سیلاب مجدد ورود آب را در شهر گمیشان نداشتیم و تنها در بخشی از مناطق روستایی این شهرستان به طور اندک ورود آب از زهکش‌ها را داشتیم که ناشی از سیلاب نبود.

مدیرکل مدیریت بحران آق‌قلا با اشاره به اینکه سیلاب به طور کامل از این دو شهرستان عبور کرده، خاطرنشان کرد:‌ در تمامی نقاط شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان جریان آب، برق، گاز و تلفن برقرار است.

 

تخلیه آب و گل و لای سیل دوم از شهر آق قلا
 

 فرماندار آق‌قلا در خصوص آخرین وضعیت سیلاب دوم در این شهرستان گفت: پس از آن که ورودی آب به شهر آق‌قلا متوقف شد، کار تخلیه آب از محلات این شهر با استفاده از پمپ‌های آب در دستور کار قرار گرفت و با تلاش نیروهای مختلف، همه محلات و مناطق شهری و روستایی آق‌قلا از گل و لای و سیلاب تخلیه شد.

امانگلدی ضمیر یادآور شد: در حال حاضر نیز تنها در برخی از نقاط چاله‌ای در بخش شمالی شهر آب و گل و لای باقیمانده که در حال تخلیه کامل هستیم.

وی در ادامه در خصوص آسیب سیل به واحدهای مسکونی این شهرستان، ‌گفت:‌ ارزیابی 5500 واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده از سیل انجام شده که از این تعداد 3000 واحد مسکونی در سطح روستاها و 2500 واحد در سطح شهرها هستند.

ضمیر با بیان اینکه 30 درصد این واحدها نیاز به بازسازی دارند، گفت: برای بازسازی واحدها 100 میلیون ریال کمک بلاعوض و 400 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 15 سال برای روستاها و 120 میلیون ریال کمک بلاعوض و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 15 سال در شهرها در نظر گرفته شده است.

فرماندار آق‌قلا خاطرنشان کرد: برای تعمیر واحدهای مسکونی در سطح شهر و روستاها 20 میلیون ریال کمک بلاعوض و 150 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت پنج سال در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: کلنگ احداث نخستین واحد مسکونی در یازدهم فروردین ماه در روستای چن سولی بخش وشمگیر به زمین زده شده بود و با تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این واحد در مدت 25 روز آماده و در چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ در سیلاب اخیر جاده‌های شهرستان که در مسیر گرگانرود و سد وشمگیر قرار داشتند دچار خسارت شدند و همچنین 11 نقطه کمربندی شهر آق‌قلا جهت خروج آب شکافته شد. در دیدار روز گذشته با مهندس حسن‌نیا، معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خواستار تسریع در مرمت و بازسازی جاده‌ها و کمربندی شهر آق‌قلا شدیم.

ضمیر گفت:‌ روز اول وقوع سیلاب در آق‌قلا بر اساس تصمیمات ستاد مدیریت بحران و اخذ مجوز از شورای تامین، بخشی از مسیر راه آهن آق‌قلا جهت خروج سیلاب شکافته شد و روز سوم شکاف ایجاد شده برای تسریع در خروج آب از شهر آق قلا بیشتر شد.

فرماندار آق قلا افزود:‌ در دیداری که روز گذشته با مهندس رسولی، مدیر عامل راه‌آهن کشور در آق قلا داشتیم، از وی خواستیم که احداث پل ریل راه‌آهن در مسیر کمربندی شهر آق‌قلا برای خروج حداقل 180 مترمکعب بر ثانیه سیلاب از آن را در دستور کارشان قرار دهند.

وی در ادامه در خصوص آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود مجدد سیلاب در شهر آق‌قلا بیان کرد: پیرو بازدید وزیر کشور از سیل‌بند منطقه بالقی و دستور دکتر رحمانی فضلی و همچنین مصوبه ستاد مدیریت بحران، احداث کانال از فیوز قرنجیک پورامان به بالقی شهر آق‌قلا آغاز شد.

ضمیر افزود: این کانال به طول شش کیلومتر و عرض 12 متر با استفاده از چهار دستگاه بیل مکانیکی در حال احداث است. با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، چهار دستگاه بیل مکانیکی دیگر نیز جهت تسریع در اتمام این پروژه اضافه خواهد شد.

فرماندار آق‌قلا ابراز امیدواری کرد، با اتمام این پروژه مهم و تاثیرگذار، طغیان سیلاب از رودخانه‌ها و مناطق بالادست سد وشمگیر از مسیر قرنجیک پورامان به سوی بالقی هدایت شود و دیگر شاهد آبگرفتگی معابر در محلات شمال شهر آق قلا نباشیم.



تشکیل 9 هزار پرونده برای پرداخت تسهیلات مسکن



سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری گلستان روز گذشته در نشست مشترک رییس کمیسیون عمران مجلس با فرمانداران شرق استان اظهار کرد: در سیل اخیر 4700 میلیارد تومان به بخش‌های مسکونی، تجاری، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد شده است. از این میزان، 520 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های صنعت و گردشگری و مابقی به واحدهای مسکونی و سایر بخش‌ها بوده است.

محمد حمیدی گفت: در سیل گلستان 18 هزار و 300 واحد مسکونی آسیب دید که از این میزان 8700 واحد تخریبی و 10 هزار و 500 واحد نیز تعمیری هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون 9000 پرونده برای پرداخت تسهیلات مسکن تشکیل شده و از این تعداد 3400 پرونده برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده است.

حمیدی بیان کرد: تمامی خسارات وارده ناشی ازجاری شدن سیلاب، در استان گلستان درقالب فرمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تکمیل و ارسال شده است.



توزیع هدایای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بین مددجویان سیل‌زده گلستانی



مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: تاکنون محموله لوازم ‌خانگی اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شامل یخچال، فرش، اجاق‌گاز، پتو، ظروف آشپزخانه و قابلمه در قالب سه محموله در شهرستان‌های آق‌ قلا، گمیشان و گنبدکاووس توزیع شد.

اسکندر اسکندری افزود: از مجموع 4000 سری لوازم‌ خانگی اهدایی تهیه ‌شده این ستاد به سیل ‌زدگان گلستانی، تعداد 800 سری کالای اساسی منزل به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان اختصاص ‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 390 سری لوازم ‌خانگی اهدایی این ستاد بین مددجویان سیل‌زده گلستانی توزیع‌ شده است که به ‌تدریج با هدف اینکه در اسرع وقت، زندگی مردم مناطق سیل‌ زده به حالت طبیعی برگردد، 410 سری باقیمانده این لوازم ‌خانگی به مددجویان اهدا خواهد شد.

چهار نقطه از شکاف خط راه آهن آق‌قلا ترمیم شد

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در بازدید از مناطق سیل‌زده آق‌قلا، گفت: بعد از فروکش کردن آب تا جایی که مقدور بوده با بررسی‌های جامع و مطالعات صورت گرفته، کار مرمت خط راه‌آهن آق‌قلا در دستور کار قرار گرفت.

سعید رسولی با اشاره به اینکه در زمان سیلاب هفت نقطه از این خط راه‌آهن شکافته شده بود، بیان کرد:‌ تاکنون نصب باکس‌های بتونی در چهار نقطه انجام شده است. به دنبال این هستیم کار ترمیم سه نقطه دیگر که همچنان آبگرفتگی هستند و شرایط کار سخت‌تر است، را انجام دهیم.

وی گفت:‌ تمامی امکانات مورد نیاز در سطح کشور را در این منطقه بسیج کردیم و عملیات با جدیت در حال انجام است و بزودی محور بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل در آق قلا سیل گمیشان سیلاب منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد

استان‌های مرکزی، بوشهر، ایلام، سمنان و کردستان در قعر جدول رتبه‌بندی استان ها در حذف مجوزهای کاغذی قرار دارند. - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان های تهران 82,507 هزار و خراسان رضوی با 37,775 و گیلان با 32,616 انجام شده است.

 بالاترین درصد تبدیل حذف پروانه کسب کاغذی در استان های لرستان با 41٪ و گیلان با 30٪ و چهارمحال و بختیاری با 27٪ انجام شده است.

بر اساس حکم تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

متقاضیان می توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، #رایگان و #غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • عبور از رودخانه با طناب
  • ببینید | عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه
  • عبور از رودخانه منجر به فوت ۲ شهروند شد
  • عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه + فیلم
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • (ویدئو) عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد
  • (ویدئو) تلاش ناموفق دختر آمریکایی برای عبور از آب‌گرفتگی با خودرو