Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مراسم تکریم و معرفی نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت برگزار شد. در این مراسم آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، آیت‌الله تسخیری، حجج اسلام محمدی ری‌شهری، محسن قمی و سیدهاشم رسولی محلاتی، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علیرضا رشیدیان (رئیس سازمان حج و زیارت) و تعدادی از مسؤولان فرهنگی و مذهبی کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم با بیان اینکه حجت‌الاسلام قاضی عسکر مدیری معتقد به تقریب مذاهب بود، گفت: حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر دارای شجاعت و پیگیری مجاهدانه برای راه‌اندازی حج خصوصا پس از فاجعه منا بود. همچنین در پیگیری حقوق زائران شخصیتی مثال‌زدنی داشت و ساده زیستی، پختگی در حوزه سیاسی و پرهیز از جناح گرایی در همه ادوار از خصوصیات‌شان به شمار می‌رود.

وی با اشاره دیگر ویژگی‌های نماینده پیشین ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: حمایت از کارگزاران و خادمین حج و زیارت، توجه به ارتقاء سطح خدمات و توسعه آموزش‌های کارکنان، اعتقاد به خرد جمعی و گوش سپردن به همگان خصوصیات مثال‌زدنی وی بود. به نحوی که از او چهره‌ای ماندگار ساخته است.

در این مراسم همچنین سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حج جایگاه مهمی در توسعه فضای سیاسی جهان دارد، گفت: نقش حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بعد معرفت افزایی و ابعاد معنوی و فرهنگی حج بر کسی پوشیده نیست، کارهای مختلف ایشان چه در دوره حضورشان به عنوان نماینده ولی فقیه و چه در دوره سرپرستی قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: از زمان حضور ایشان در سازمان حج و زیارت در پژوهشگاه حج و‌ زیارت به عنوان یک مکان تخصصی با صدها منشور معتبر، کتابخانه تخصصی حج و ‌زیارت، شبه شناسی و همچنین در حوزه آموزش‌ها و توجه به گروه مخاطبان، شاهد پیشرفت و ابعاد مختلف معرفت افزایی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حوزه نقش سیاسی و اجتماعی حج و ابعاد مهم زیارت در دوره‌های متوالی حضور آقای قاضی عسکر و همچنین تعامل با دنیای اسلام و عربستان، ارتباطات قابل توجهی بوده که به شکل طبیعی و‌ مویرگی برقرار شده است، در واقع این شخصیت فرصت‌های بدیعی را برای ارتباطات ایران اسلامی با دنیای اسلام فراهم کرد.

صالحی با بیان اینکه ارتباط با مقامات عربستانی همراه با حفظ عزت ایرانی در دوره حضور و مسئولیت ایشان به خوبی شکل گرفت و در فضای توجه به خدمات زائر اعم از رفاهی و‌ زیارتی و همچنین در پیگیری امور حج و‌ زیارت خدمات قابل توجه داشت، ادامه داد: مساله کرامت و عزت زائر حج یک مساله جدی برای زائران بود و ایشان وقت زیادی برای این موضوع گذاشتند و به طور کلی دغدغه زائر یک موضوع روزمره برای ایشان به شمار می‌رفت. بی شک جایگاه ایشان در تاریخ حج و  زیارت به واسطه حضور ایشان ماندگار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با وجود شناختی که از دیرباز از ایشان دارم خلاءهای موجود در سازمان حج و زیارت را پر خواهند کرد و گام به گام همراه با انقلابی که با رویش روبرو بوده است در فضای حج و‌ زیارت نیز رویش بیشتر را پیاده سازی خواهند کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: ایشان جایگاه قابل توجهی در فضای حو‌زه علمیه دارند، سرپرستی سازمان حج و زیات نیازمند یک پایگاه معتمد در میان حو‌زیان است که ایشان از این جایگاه همچون حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر برخوردا هستند.

وی در پایان گفت: سابقه‌ای که ایشان در این حوزه دارند در کنار حسن تعامل و ارتباطات ایشان با فضای تعاملات عمومی و تخصصی قابل توجه است.

در این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولیت آستان شاه عبدالعظیم الحسینی، آیت‌الله حسینی بوشهری و جمعی از اساتید حوزه از مجموعه آثار «حج خونین» رونمایی شد.

گفتنی است، روز گذشته مقام معظم رهبری در حکمی حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب را به نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی منصوب کردند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علیرضا رشیدیان حجت الاسلام قاضی عسکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی بعدازظهر شنبه در حاشیه یادواره شهدای روحانی در بهشهر با بیان اینکه هر اقتداری که وجود دارد به برکت خون شهیدان است، گفت: اقتدار رهبر و امت ما نیز به برکت شهدا است.

وی‌گفت: برگزاری یادواره شهدای روحانیت نشان دهنده این است که روحانیت فقط در بیان مدافع دین نیست و برای دین جان و مال خود را نیز فدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اظهار اینکه روحانیت نشان داده که در تمامی عرصه‌ها برای دفاع از دین خود آمادگی دارد و جان فدا می‌کند، به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: روحانیت در این دوران هم رزمنده بود هم رزمنده پرور و پشتیبان بودند و رزمنده‌ها بیش از آنکه به ما نگاه کنند به عمل ما نگاه می‌کنند.

وی‌گفت: برگزاری یادمان و کنگره شهدا فقط تکریم شهیدان نیست بلکه ادامه راه و موفقیت‌های ما همگی به برکت شهدا است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر امروز رهبر ما با قدرت بر دشمن می‌خروشد و رزمندگان ما با قدرت بر سر دشمن می‌کوبند و عزت و اقتدار ما به برکت خون شهیدان است.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حضور روحانیت در دفاع مقدس مایه دلگرمی رزمندگان بوده است، گفت: تبلیغات فرهنگی روحانیان در جبهبه‌های رزم به عنوان رزمنده و جنگنده حضور داشتند برای ارتقای معنویت و روحیه دادن به رزمندگان بسیار مفید و مؤثر بوده است.

یوسف نوری استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده و تقویت کننده ایمان معنویت فعالیت می‌کردند گفت: بر پایه شهدا نوعی جهاد است و تکریم و تعظیم مقام شامخ شهدا به ویژه علما و روحانیون برای ما و جامعه سازنده است.

کد خبر 6096497

دیگر خبرها

  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند