Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:49:38 GMT

120 میلیارد تومان گرنت پژوهشی به مراکز رشد پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۱۴۲

120 میلیارد تومان گرنت پژوهشی به مراکز رشد پرداخت می شود

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مقرر شده از تابستان امسال 120 میلیارد تومان گرنت پژوهشی به مراکز رشد دارای مجوز از این وزارتخانه اعطا شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مهدی کشمیری روز یکشنبه در نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه های سراسر کشور اظهار کرد: در بودجه فناوری وزارت علوم، بازنگری مطلوبی صورت گرفته که در نتیجه طرح گرنت فناوری برای سال جاری ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشمیری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به اقدامات مهم مرکز سیاست گذاری امور فناوری وزارت علوم در سال 97 اظهار کرد: ظرفیت سازی مراکز رشد و پارک ها با همکاری معاونت علمی، بازنگری در آیین نامه مراکز رشد و اساسنامه پارک ها، تقویت هیات امنا پارک ها در راستای بهره برداری بهتر و اعطای یارانه تجاری سازی به پارک ها از اقدامات مهم است.
مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری اظهار کرد: در سال 97 سه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، صنایع نرم جهاد دانشگاهی و فناوری و اطلاعات شروع به کار کردند. همچنین طرح ساخت 11 پارک تصویب شد.
کشمیری تصریح کرد: 306 مرکز رشد در کشور وجود دارد که 195 مرکز رشد از وزارت علوم مجوز دارد و زیر نظر این وزارت خانه فعالیت می کنند.
این مقام مسئول در وزارت علوم با اشاره به تسهیلات ارائه شده به صندوق های پژوهش و فناوری اظهار کرد: طی یک سال گذشته 300 میلیارد تومان در اختیار صندوق های پژوهش و فناوری قرار گرفت و برنامه های توانمندسازی در قالب حمایت های بلاعوض انجام شد.

** فعالیت 306 مرکز رشد
در ادامه این مراسم، معاون دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم اظهار کرد: 306 مرکز رشد در کشور فعالیت دارند که هدف از ایجاد این مراکز توسعه فناوری و ایجاد زمینه کار آفرینی دانش بنیان است.
بهنام طالبی ادامه داد: برای جذب بیشتر اعضا در مرکز رشد نیاز است مراحل پذیرش در آنها ساده باشد و شناسایی دقیق از بازار هدف و شبکه سازی انجام شود.
معاون دفتر سیاست گذاری امور فناوری تصریح کرد: مراکز رشد باید زیر نظر دانشگاه فعالیت کند. همچنین مرکز رشد نهاد حمایتی و محل هزینه است و درآمدزا نیست.
وی با اشاره به فضای کالبدی مناسب برای مراکز رشد، گفت: برای احداث مراکز رشد شهرستان باید حداقل 20 هزار نفر جمعیت داشته باشد. همچنین زیر ساخت های آموزش عالی معتبر و فضای کارگاهی و آزمایشگاهی مناسب از دیگر مشخصات شهرستان محل احداث است.
**9465**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مراكز رشد پارك علم و فناوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند