Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:44:40 GMT

تسریع در روند استرداد اموال به مالباختگان با سامانه " نما

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۳۴۷

تسریع در روند استرداد اموال به مالباختگان با سامانه ' نما

حسن خانی با اشاره به راه اندازی سامانه " نما" گفت: تسریع و تسهیل در روند استرداد اموال مکشوفه مسروقه به مال باختگان محوری‌ترین کارکرد این سامانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار «محسن حسن‌خانی» در تشریح روند اجرایی سامانه "نما" گفت: در پی دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری مدظله العالی در روزهای پایانی سال 1394 و ابلاغ تدابیر معظم له مبنی بر تلاش در راستای کشف و استرداد حداکثری اموال مسروقه به مالکان، کارآگاهان پلیس آگاهی ناجا طی برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات ناجا، سامانه ای را در بستر اینترنت طراحی کردند که امکان شناسایی اموال مکشوفه مجهول المالک توسط مال باختگان را تسهیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم در سال 1396، سامانه ای تحت عنوان "نما" به صورت آزمایشی در سطح شهر تهران راه اندازی و پس از برطرف کردن اشکالات و ایرادات آن سرانجام با نام "نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه" به منظور بارگذاری کالاهای مکشوفه در بستر اینترنت ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه این سامانه پس از حدود یک سال اجرای آزمایشی، در دی ماه سال گذشته توسط جانشین فرمانده ناجا افتتاح و راه اندازی شد، ادامه داد: پس از حدود 3 ماه از راه اندازی رسمی سامانه، 590 قلم کالای مکشوفه مجهول المالک در سامانه بارگذاری شد.

 

حسن خانی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه گامی در راستای حفظ کرامت شهروندان و حذف رفت و آمدهای بی شمار مردم به واحدهای انتظامی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این بازه زمانی 92 هزار و 330 مورد بازدید از این سامانه صورت گرفته است که نسبت به مدت زمان اجرای آزمایشی طرح، 73 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

این مقام ارشد انتظامی در خصوص ساز و کار فعالیت این سایت گفت: مال باختگان در صورت مراجعه به سایت پلیس (polic.ir) و آیکون شناسایی اموال، می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز انتظامی درخواست خود را مبنی بر تعلق کالای مورد نظر ثبت و نشانه‌های آن را ارسال کنند.

 

وی در ادامه تشریح کارکرد این سامانه اضافه کرد: درخواست مال باخته توسط اپراتور سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته و اپراتور پاسخ تأیید یا عدم تأیید را در سامانه بارگذاری می‌کند که در صورت اظهار عنوان  تأیید، راهنمایی لازم توسط اپراتور در خصوص اقداماتی که لازم است مالک در راستای تحویل کالای مورد درخواست انجام دهد، ارائه و اموال پس از هماهنگی قضائی با اخذ رسید، تحویل مال باخته خواهد شد.

 

سردار حسن خانی تاکید کرد: امکان استرداد اموال از طریق سامانه مزبور، تنها برای افرادی امکان پذیر می‌باشد که سابقه تشکیل پرونده قضائی داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت هموطنان در ثبت و ضبط شناسه اموال خود و در صورت امکان، تهیه تصویر از آن‌ها، خاطرنشان کرد: این اقدام مهم موجب می‌شود در صورت وقوع سرقت، امکان ردیابی اموال توسط کارآگاهان پلیس امکان پذیر شده و اموال سرقتی به صاحب حقیقی آن بر گردد.

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال و دارایی‌های با ارزش خود شامل طلا، سکه، ارز و ... در منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان فضای مجازی کانون های فرهنگی هنری مساجد ماه مبارک رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مراسم افتتاحیه استان بوشهر اردبیل سامانه نما مال باختگان حسن خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه اقدام می‌کنند، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار حمید علینقیان‌پور درباره اجرای طرح نور در استان اصفهان اظهار داشت: طرح نور  با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و همچنین ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند،  در 3 حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از 25 فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح، رسانه‌های معاند و ضد انقلاب و برخی از رسانه‌ها،  افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود و لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح  تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور براساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده، گفت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش، آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کرده و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

رادان: "طرح نور" را با همراهی دولت و قوه قضائیه ادامه می‌دهیمشناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی/طرح نور هوشمند می‌شود

 

سردار علینقیان‌پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره کرده و متذکر شد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه می‌کنند، در دستور کار قرار گرفته و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که  به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبول و در خور توجهی داشته باشند.

سردار علینقیان‌پور در خاتمه خاطر نشان کرد : امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این گونه اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی‌عصر(عج)، نائب برحقش حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز ، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • استرداد ۵۰هکتار اراضی ملی البرز به ارزش ۲هزار میلیارد تومان
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است