Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@21:28:44 GMT

فوتبال ایران از مربیان خارجی پاک می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۴۰۷

فوتبال ایران از مربیان خارجی پاک می‌شود؟

افزایش قیمت ارز و تغییر رویکرد مدیران فوتبالی نشان می‌دهد آنها برای فصل بعد به مربی‌های ارزان‌قیمت وطنی فکر می‌کنند.

به گزارش مشرق، نوسانات ارزی در کشور و خصوصاً افزایش چند برابری دلار در مقابل ریال از مدت‌ها پیش وضعیت ورزش را متلاطم کرده است. اثر این ماجرا روی همه رشته‌های ورزشی مشهود است و به نظر می‌رسد این موضوع از کنترل مدیران ورزشی خارج شده چراکه منابع درآمدزایی در این حوزه محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال ایران در دو بخش ملی و باشگاهی متأثر از این اتفاق بوده و به سمت استفاده از منابع ارزان‌قیمت پیش می‌رود.

پس از گذشت سه ماه از قطع همکاری کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی، فدراسیون فوتبال هنوز موفق به پیدا کردن گزینه جانشینی وی نشده است. این در حالی است که در این مدت گزینه‌های خارجی زیادی به این منظور مطرح شده ولی به نتیجه نرسیده‌اند. در این خصوص گفته می‌شود بودجه فدراسیون برای استخدام سرمربی خارجی مطرح، کفاف نمی‌دهد و زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه مدیران فوتبال نیز از کمک‌های دولتی در این زمینه ناامید شده‌اند هم وجود دارد. حالا شاید مشکل تأمین ارز مورد نیاز برای سرمربی خارجی، فدراسیون‌نشینان را مجبور به استفاده از گزینه‌های ارزان‌قیمت داخلی کند. از مدت‌ها پیش شایعه حضور مجدد علی دایی در تیم‌ملی وجود داشته است. این اتفاق با اخراج او از باشگاه سایپا قوت بیشتری هم گرفته است. پس بعید نیست شهریار مثل دفعه قبل ناگهان به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی معرفی شود. در کنار او اما افشین قطبی سرمربی فعلی فولاد که قبلاً طعم مربیگری در تیم‌ملی را چشیده نیز تمایل به هدایت مجدد این تیم دارد.

بیشتر بخوانید: تاج: جانشین کی‌روش خارجی و جانشین کرانچار داخلی است  

او اخیراً گفته: «آرزویم کار مجدد در تیم‌ملی است.» این دو، گزینه‌های نسبتاً ارزان‌قیمت تیم‌ملی محسوب می‌شوند که باید دید در نهایت فدراسیون سکان هدایت تیم‌ملی را به چه کسی خواهد سپرد. اما بخش دیگر تأثیر شرایط ارزی، روی باشگاه‌های فوتبال کشور بوده که آنها را مجبور کرده دست به عصا باشند. باشگاه پرسپولیس برای پرداخت بدهی برانکو با مشقت فراوانی روبه‌رو شد و شرایط فصل آینده او هم مبهم است. استقلالی‌ها نیز پس از اخراج وینفرد شفر گران‌قیمت، فرهاد مجیدی را به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب کردند که نباید هزینه زیادی برای آنها داشته باشد. اما درحالی‌که مدیران این باشگاه اعلام کرده بودند فصل آینده یک مربی خارجی قدرتمند را استخدام خواهند کرد گویا همین نوسانات ارزی باعث شده تا آنها در تصمیم خود تجدیدنظر کنند چراکه اسماعیل خلیل‌زاده عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال حالا گفته: «مربی خارجی نشود مربی توانمند ایرانی می‌آوریم!»

این تغییر رویکرد نشان می‌دهد مدیران باشگاه زمزمه‌ها برای آماده شدن افکار عمومی را شروع کرده و برای فصل بعد به مربی‌های ارزان‌قیمت وطنی فکر می‌کنند. باشگاه سایپا نیز بعد از اخراج علی دایی هدایت این تیم را به ابراهیم صادقی جوان سپرده تا بلکه به این صورت بخشی از هزینه‌های خود را کم کند. این اتفاقات نشان می‌دهد فوتبال ایران برای آینده خود به‌دنبال «مربی ارزان‌قیمت» است تا بتواند به بقای خود ادامه دهد. در حال حاضر برانکو، لیکنز و سرجیو سرمربیان خارجی لیگ برتر فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند اما کسی خبر ندارد با وجود مشکلات ارزی آیا آنها در فصل آینده هم در فوتبال ایران حضور خواهند داشت یا خیر.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل باشگاه های ایرانی تیم ملی ایران مربی خارجی مهدی تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید

به گزارش همشهری آنلاین،‌ احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای ساماندهی اتباع خارجی بیان کرد: اتباع غیرمجاز باید از ایران خارج شوند، اتباع جدید را نمی پذیریم و اتباعی که مجاز هستند و در کشور می مانند براساس نیازمندی های اعلام شده دستگاه ها به نیروی کار، خواهد بود و براین ساس ساماندهی خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اطلس شغلی توسط وزارت کار تهیه شده و استان های مختلف براساس نیازشان ارزیابی می کنند که در هر استان چقدر به نیروهای کار اتباع خارجی نیاز دارند؛ طبیعتاً در سطحی که مورد نیاز هست، در کشور خواهند ماند و مابقی باید به کشورهای خودشان بازگردند.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که در طول یک سال گذشته چه تعداد اتباع به کشورشان بازگردانده شده اند، گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به کشورهای خود برگشتند، اما یک اشکالی داریم و اینکه برخی از این افراد از طریق مرزها دوباره وارد ایران می شوند لذا دستگاه ها مجبور می شوند که دوباره آنها را به کشورهای خود برگردانند. موارد متعددی داریم که از ایران خارج شدند و پس از مدتی مجدد وارد کشورمان شدند.

وحیدی تأکید کرد: قوانین ما کفایت لازم برای برخورد با کسانی که غیر مجاز و برای بارها به کشور می آیند را ندارد که باید از طریق مجلس شورای اسلامی قوانین مربوط به برخورد با کسانی که برای چندمین بار وارد کشور می شوند، اصلاح شود تا از طریق قانون بتوانیم مانع ورود آنها به کشور شویم.

کد خبر 849465 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی خبر ویژه اتباع خارجی

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • تحمیل ایده یا مشکلات شخصیتی؛ چرا سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس ناکام می‌مانند؟
  • تمرین فشرده شاگردان عبدی زیر بارش باران و رنگین کمان
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید