Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:56:02 GMT

تجلی ماه میهمانی خدا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۹۷۳

تجلی ماه میهمانی خدا

مشهد- ایرنا- قرار گرفتن در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، موسم میهمانی خدا با حال و هوای معنوی و به شدت تاثیرگذار خاص خود چهره ای خلاف عادتهای مالوف زندگی روزمره و تلاش برای بهره گیری از برکاتش را در سراسر ایران اسلامی پدید آورده است.

به گزارش ایرنا، ماه نزول قرآن از پرفضیلترین مناسبتهای اسلامی، ماهی که کتاب هدایت و برنامه زندگی بشر در آن نازل شده و ماهی است که با نوای قرآن، آداب سحر و افطار آرامش معنوی و سبک روح افزایی از زندگی را برای مومنان به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسلمانان در جای جای جهان فرارسیدن ماه مبارک رمضان را جشن می گیرند، آرامش، نشاط و سرزندگی در لایه های مختلف جامعه جاری و ساری می شود و همگان می کوشند به بهترین نحو به استقبال این ماه پربرکت و سراسر شکوه و معنویت بروند.
خراسان و به ویژه مشهدالرضا نگین درخشان و پایتخت معنوی ایران زمین هم این روزهای با جنب و جوش مردم و تب و تاب دست اندرکاران نهادهای مختلف برای 'غبارروبی مساجد، برنامه ریزی محافل انس با قرآن، گشودن سفره های عام افطاری و مناسب سازی فضاهای عمومی شهری' مهیای ورودی روح افزا و امیدآفرین به ماه میهمانی خدا و بهره گیری از خوان رحمت الهی در رمضان المبارک شده است.

* غبارروبی مساجد
معاون فرهنگی، اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با 'دهه تکریم و غبارروبی مساجد' شش هزار و 667 مسجد در نقاط مختلف استان غبارروبی و نظافت شده اند.
محمد اسماعیلی مسجد را محلی شایسته برای ارتباط بندگان با ذات اقدس ربوبی به ویژه در ماه مبارک رمضات توصیف و بیان کرد: در ماهی که به 'ضیافت الله' معروف است مساجد می بایست بیش از پیش نظافت، معطر و مهیا برای پذیرایی از مسلمانان قرار گیرند.
وی ادامه داد: امسال نیز مانند سالهای گذشته از بیستمین روز شعبان المعظم تاکنون ائمه جماعات و هیات امنای همه مساجد در سطح خراسان رضوی با همکاری مردم نسبت به غبارروبی، شستشوی فرشها و نظافت مساجد محله اقدام کرده اند.
معاون رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: پخش اذان منطبق بر فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبادل برنامه بین مسجدهایی که در یک محله قرار دارند، نظارت بر بهداشت شایسته مساجد و رفع معایب احتمالی، اندیشیدن تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی مساجد و فرهنگ سازی به منظور برپایی سفره های افطار ساده از جمله برنامه های آماده سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان هستند. وی به وجود هزار و 200 مسجد در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد اشاره و بیان کرد: مساجد حاشیه این شهر با هماهنگی برخی نهادها و نیز شهروندان خیر مشمول حمایتهایی برای کمک به ساکنان محلی در قالب اهدای سبد کالا یا کمکهایی از این دست می شوند.
اسماعیلی افزود: از هیات امنای مساجد مناطق برخوردار مشهد نیز خواسته شده از شهروندان ساکن این محمناطق بخواهند به جای صرف هزینه هنگفت برای برگزاری افطاری های سنگین، هزینه آن را به مناطق سیلزده ارسال کنند.
وی ادامه داد: مرکز رسیدگی به امور مساجد مسئولیت هماهنگی برنامه های فرهنگی مساجد را در ماه مبارک رمضان بر عهده دارد و بر همین اساس طرحهایی ویژه پیش بینی شده و برنامه های تفسیر قرآن در مساجد برگزار می شود.

* طرح شهری بهار جانها
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد نیز در گفت گو با خبرنگار ایرنا به اقدامات این نهاد در آستانه ماه رمضان اشاره و بیان کرد: شهرداری می کوشد به یمن فرارسیدن ماه ضیافت الهی با طراحی و اجرای برنامه هایی نظیر 'جشنواره بهار جانها' شامل رویدادهای مختلف مذهبی، اجتماعی و سرگرمی فضایی را فراهم کند تا همگان حال و هوای متفاوت و جذاب را در شبها و روزهای ماه مبارک تجربه کنند.
مهدی زارعی زمان و مکان این جشنواره را از پنجمین روز ماه مبارک رمضان هر شب در محل میدان جانباز مشهد پس از مراسم افطار اعلام و بیان کرد: قرائت قاریان ملی و بین المللی اتفاق شاخص جشنواره بهار جانها است و در این چارچوب میزبان اندیشمندان، صاحبنظران و چهره های شاخص فرهنگی، هنری و سینمایی کشور خواهیم بود. اجرای قطعات آوازی مناجات و سعدی خوانی نیز از دیگر برنامه های جشنواره است.
وی افزود: فضاسازی شهری نیز با طراحی و نصب المانهای موقت و اکران تبلیغات شهری صورت گرفته و پیامهای مختلف با مضامین استقبال از ماه مبارک رمضان و عبارات مذهبی در سطح شهر مشهد اکران می شود.
معاون شهردار مشهد افزود: این نهاد همچنین به منظور توسعه تعاملات قصد دارد در چارچوب جشنواره بهار جانها به گسترش 'دورهمیهای مذهبی' نیز کمک کند. بر این اساس در هر یک از مناطق 13 گانه شهرداری کلانشهر مشهد نزدیک اذان مغرب خیابان و راسته ای مفروش می شود تا زمینه برپایی نمازجماعت و گستردن سفره های ساده افطاری مردمی مهیا شود. در این سفره های همدلی شهرداری با پذیرایی ساده در خدمت مردم خواهد بود.

* 150 رویداد فرهنگی
وی در ادامه به اجرای 150 رویداد و برنامه فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در سطح 20 فرهنگسرای مشهد اشاره و بیان کرد: این برنامه ها شامل جزء خوانی و ترتیل قرآن کریم، جشن روزه اولیها و اعتکاف علمی است. نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی بانوان، اکران فیلم، اجرای تئاتر و کتابخوانی از دیگر برنامه های طراحی شده برای فرهنگسراها هستند.
زارعی افزود: برنامه های متعدد ورزشی نیز با عنوان 'جام رمضان' در سطح شهر مشهد و همچنین برای کودکان و نوجوانان برنامه های سرگرمی، ورزشی و تفریحی اجرا می شوند. در حوزه فرهنگی هم برگزاری نشستهایی با حضور اساتید حوزه، دانشگاه و شهروندان مشهدی علاقه مند مباحث فکری برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز با همکاری شهرداری مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

* پویش رهایی زندانیان
رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد همچنین گفت: در صورت مهیا شدن شرایط لازم، در ادامه 'پویش مشهد مهربانی' با همکاری ستاد دیه خراسان رضوی و با محوریت کمکهای مردمی تلاش می شود زمینه آزادی حدود 500 زندانی مالی غیرعمد در طول ماه مبارک فراهم آید.
وی بر تلاش به منظور گسترش فضای معنوی برای شهروندان مشهدی به عنوان شهر امید و زندگی با تکیه بر جذابیتهای خاص ماه مبارک تاکید و بیان کرد: امسال همزمان با حلول ماه مبارک رمضان 15 نقطه شهر مشهد نیز نورافشانی می شود.

* حاشیه شهر
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در ماه مبارک رمضان 300 برنامه در قالب نشستهایی با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد در مساجد حاشیه شهر مشهد پیش بینی شده است.
حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: طرح تبلیغی محتوایی با عنوان 'گام دوم قیام' برای مبلغان با رویکرد اقامه حرکت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب نیز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب 331 جلسه 'تحلیل مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب' پیش بینی شده که در شهرستانهای استان خراسان رضوی برپا و اجرا می شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ترویج و گستردن سفره های ساده افطاری در مساجد و اعزام دو هزار و 402 نفر از مبلغان به نقاط مختلف استان از دیگر برنامه های این نهاد در طول ماه مبارک رمضان ست.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مناسبتها اسلامي رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

فیلم‌های روی پرده‌ در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اهواز در روز یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم‌های مست عشق، تمساح خونی، نوروز، ایلیا جست‌وجوی قهرمان، آسمان غرب، بی بدن، آپاراتچی، و سال گربه در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اهواز امروز _یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ اکران می‌شود که جدول برنامه و ساعت پخش آن‌ها به شرح زیر است:

تهران:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
سینما مگامال
مست عشق

۱۱:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۷:۳۰، ۱۸:۰۰، ۱۹:۰۰، ۱۹:۳۰، ۲۰:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۱:۳۰، ۲۲:۰۰، ۲۳:۰۰، ۲۳:۳۰

۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
تمساح خونی ۱۲:۱۵، ۱۳:۱۵، ۱۴:۱۵، ۱۵:۱۵، ۱۶:۱۵، ۱۷:۱۵، ۱۸:۱۵، ۱۹:۱۵، ۲۰:۱۵، ۲۱:۱۵، ۲۲:۱۵، ۲۳:۱۵ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
ایلیا جست‌وجوی قهرمان

۱۲:۳۰، ۱۶:۰۰

۴۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰

نوروز ۱۴:۱۵ ۶۰۰۰۰
بی بدن ۱۲:۳۰، ۱۴:۳۰، ۱۶:۳۰، ۱۸:۳۰، ۲۰:۳۰، ۲۲:۳۰ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۳:۴۵، ۱۷:۴۵، ۲۱:۴۵ ۴۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
آسمان غرب

۱۲:۰۰، ۱۵:۴۵، ۱۹:۴۵، ۲۳:۳۰

۸۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰

سال گربه ۱۲:۱۰، ۱۴:۰۰، ۱۵:۴۵، ۱۷:۳۰، ۱۹:۲۰، ۲۱:۱۰، ۲۳:۰۰ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
پردیس سینمایی ایران مال
مست عشق ۱۱:۴۰، ۱۲:۰۰، ۱۲:۳۰، ۱۳:۰۰، ۱۳:۳۰، ۱۳:۴۰، ۱۴:۱۰، ۱۴:۳۰، ۱۵:۰۰، ۱۵:۲۵، ۱۵:۳۰، ۱۵:۵۰، ۱۶:۲۰، ۱۶:۴۰، ۱۷:۰۰، ۱۷:۲۰، ۱۷:۲۵، ۱۷:۵۵، ۱۸:۳۰، ۱۸:۴۵، ۱۹:۰۵، ۱۹:۱۵، ۱۹:۲۵، ۲۰:۰۰، ۲۰:۴۰، ۲۰:۵۰، ۲۱:۱۰، ۲۱:۱۵، ۲۱:۲۵، ۲۲:۱۰، ۲۳:۰۰، ۲۳:۱۵، ۲۳:۱۰، ۲۳:۲۰ ۸۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰۰
تمساح خونی ۱۱:۴۰، ۱۲:۳۰، ۱۳:۴۰، ۱۴:۴۰، ۱۵:۴۵، ۱۶:۴۵، ۱۷:۵۰، ۱۸:۵۰، ۲۰:۰۰، ۲۰:۵۵، ۲۲:۲۰، ۲۳:۰۰ ۸۰۰۰۰
بی بدن ۱۱:۴۰، ۱۳:۴۵، ۱۶:۰۰، ۱۸:۱۰، ۲۰:۲۰، ۲۲:۳۰ ۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۱:۴۰، ۱۳:۲۰، ۱۴:۱۰، ۱۵:۱۰، ۱۶:۱۵، ۱۸:۲۰، ۱۷:۱۰، ۱۹:۱۵، ۲۰:۲۵، ۲۱:۱۵، ۲۲:۳۰، ۲۳:۱۵ ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۱:۴۰ ۸۰۰۰۰
سینما فرهنگ تهران
مست عشق ۱۱:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۴:۳۰، ۱۶:۳۰، ۱۹:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۲:۴۵ ۸۰۰۰۰
تمساح خونی ۱۱:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۷:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۲:۰۰ ۸۰۰۰۰
بی بدن ۱۲:۳۰، ۱۹:۳۰ ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۰:۴۵، ۱۷:۴۵ ۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۴:۴۵، ۱۸:۱۵، ۲۱:۳۰ ۸۰۰۰۰
همسایه شما، زهره ۱۶:۱۰ ۸۰۰۰۰
مشهد:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
پردیس سینمایی هویزه
مست عشق ۱۰:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۸:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۲:۰۰، ۲۳:۰۰ ۸۰۰۰۰
تمساح خونی

۱۰:۴۵، ۱۲:۳۰، ۱۴:۳۰، ۱۶:۳۰، ۱۸:۳۰، ۲۰:۳۰، ۲۲:۳۰

۸۰۰۰۰

ایلیا جست‌وجوی قهرمان

۱۲:۰۰، ۱۵:۴۵، ۲۰:۰۰، ۲۱:۳۰

۸۰۰۰۰
بی بدن

۱۰:۱۵، ۱۲:۱۵، ۱۴:۱۵، ۱۶:۱۵، ۱۸:۱۵، ۲۰:۱۵، ۲۲:۱۵

۸۰۰۰۰
آپاراتچی

۱۰:۰۰، ۱۱:۴۵، ۱۳:۴۵، ۱۷:۴۵، ۲۱:۴۵

۸۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۰:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۸:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۳:۰۰ ۸۰۰۰۰
سال گربه

۱۲:۴۵، ۱۴:۴۵، ۱۶:۴۵، ۱۸:۴۵، ۲۰:۴۵، ۲۲:۴۵

۸۰۰۰۰
شیراز:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
هنر شهر آفتاب
مست عشق ۱۶:۰۰، ۱۷:۳۰، ۱۸:۴۰، ۲۰:۲۰، ۲۱:۱۰، ۲۲:۳۰ ۸۰۰۰۰
تمساح خونی

۱۶:۳۰، ۱۵:۲۰، ۱۸:۱۰، ۱۹:۴۰، ۲۰:۵۰، ۲۲:۰۰، ۲۳:۰۰

۸۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰
بی بدن

۱۶:۵۰، ۱۹:۰۰، ۲۳:۲۰

۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۵:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۳:۰۰

۸۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰

آسمان غرب ۲۲:۴۰ ۶۰۰۰۰
ایلیا جستجوی قهرمان ۱۹:۲۰ ۶۰۰۰۰
نوروز ۲۱:۰۰ ۶۰۰۰۰
اهواز:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
سینما اکسین
مست عشق ۱۰:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۸:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۲:۰۰ ۶۰۰۰۰
تمساح خونی ۱۲:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۲:۳۰ ۶۰۰۰۰
بی بدن ۱۸:۳۰، ۲۰:۳۰، ۲۳:۰۰ ۶۰۰۰۰
سال گربه

۱۶:۳۰، ۲۱:۰۰

۶۰۰۰۰
نوروز ۱۶:۱۵، ۱۴:۱۵، ۱۸:۱۵ ۶۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۴:۰۰، ۲۲:۱۵ ۶۰۰۰۰
ایلیا جست‌وجوی قهرمان ۱۰:۱۵، ۱۲:۱۵، ۲۰:۱۵ ۶۰۰۰۰
کد خبر 750397

دیگر خبرها

  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود