Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@13:57:11 GMT

دولت اشتباه خود در لغو سهمیه‌بندی بنزین را اصلاح کند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۱۸۳۲

خرداد ؛اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به افزایش قیمت‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان، گفت: احساس می‌شود دست‌های نفوذی تلاش می‌کنند با افزایش نرخ‌ها فتنه 98 را زمینه‌سازی کنند.

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه در رابطه با افزایش نرخ کالاهای ضروری مردم در آستانه ماه مبارک رمضان بیان کرد: عدم نظارت و رهاسازی نرخ ها در بازار رشد غیرقابل تحملی را برای مردم در قیمت کالاها و اجناس مورد نیازشان پدید آورده که صدای همه دلسوزان نظام را به نمایندگی از مردم فداکار و صبور کشور درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دولت به جای افزایش قیمت کالاها و خدمات، اشتباه خود را در لغو سهمیه بندی بنزین اصلاح و ضمن کاهش معقول مصرف انرژی از قاچاق آن جلوگیری و یارانه ها را به سوی اقشار متوسط به پائین هدفمند کند.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: احساس می شود دست های نفوذی تلاش می کنند با افزایش نرخ‌ها فتنه 98 را زمینه سازی کنند.

 

بادامچیان از عزم دستگاه قضایی برای مبارزه با قاچاق و گران فروشی و عوامل آن در فضای مجازی تقدیر و استقبال نمود و افزود: مبارزه با قاچاق و توطئه های دشمن از طریق فضای مجازی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به همت و اراده انقلابی قوای سه گانه نیاز دارد.

 

وی با اظهار تأسف از شهادت طلبه همدانی توسط یکی از اوباش متأثر از فضای مجازی و تسلیت به خانواده او گفت: اگر چه این نوع اقدامات جنایتکارانه مظلومیت روحانیت مردمی و خدمتگزار و انقلابی را اثبات و جایگاه آنها در گروه های مرجع را ارتقاء می دهد، ولی در جامعه اسلامی نباید اشرار و ضد انقلاب و اراذل در فضای حقیقی و مجازی در امنیت بوده و نیروهای انقلابی، طلاب و آمران به معروف و ناهیان از منکر، امنیت نداشته باشند.

 

بادامچیان افزود: تا چه زمانی باید تاوان ناکارآمدی و ضعف و ناتوانی دستگاه های اجرایی در حل مشکلات مردم را، روحانیت و نیروهای انقلاب بدهند؟

 

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تقدیر از بیانات ارزشمند و راهبردی مقام معظم رهبری خطاب به معلمان، خطر تربیت سرباز برای غرب وحشی با اجرای سند 2030 را گوشزد کرد و افزود: تقویت معاونت پرورشی و تسریع در اصلاح متون آموزشی مدارس و دانشگاه ها و تربیت معلمان انقلابی برای ساختن نسل آینده انقلاب، مطالبه جدی مردم و رهبری است.

 

وی با تبریک شکست کودتای آمریکایی در ونزوئلا، مقابله با دولت های قانونی و منتخب مردم توسط آمریکا را بدعتی خطرناک برای صلح و امنیت جهانی دانست و افزود: متأسفانه دولت آمریکا برای چندمین بار با دخالت در امور داخلی کشورها و حمایت از جریان های غربگرا صلح و امنیت کشورها را تهدید و ملت ها را به سوی جنگ و خونریزی سوق می دهد.

 

بادامچیان با تشکر از ایستادگی ملت و دولت عراق در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران و حضور حشدالشعبی در کمک به سیل زدگان، توطئه دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنها در ایجاد شکاف بین دو ملت شیعه ایران و عراق را محکوم و خواستار برخورد قضایی با این عوامل در فضای مجازی از طریق پلیس فتا شد.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تهدیدات نتانیاهو علیه لبنان و حزب الله گفت: اسرائیل ناتوان تر از آن است که بتواند لبنان و حزب الله را تهدید کند. دیگر آن زمان که اسرائیل قدرت برتر منطقه بود گذشته و حزب الله یا حماس برای نابودی اسرائیل کافی است.

 

وی با لزوم جدی گرفتن هشدار رهبرانقلاب در رابطه با آرایش جنگی دشمن در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی، خواستار تقویت و ایجاد قرارگاه های تهاجمی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شد و با توجه به قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی، هرگونه تهدید نظامی دشمن را منتفی دانست.

 

بادامچیان در آستانه ماه مبارک رمضان از روزه داران خواست به فکر فقرا و نیازمندان و بویژه سیلزدگان و ایتام بوده و از رسیدگی به محرومان دریغ نورزند و اهل ایمان نیز انس با قرآن را افزایش دهند و کسانی که بخاطر عذر شرعی قادر به روزه گرفتن نیستند، رعایت احترام به روزه داران و قوانین و مقررات جامعه اسلامی را داشته باشند.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: امیدوارم که کشورهای اسلامی سران جنایتکار سعودی را وادار کنند که در ماه مبارک رمضان از بمب باران و قتل عام زنان و مردان و بی گناهان یمنی خودداری نمایند.

 

منبع: ایلنا


برچسب ها: اسدالله بادامچیان ، بنزین

منبع: خرداد

کلیدواژه: اسدالله بادامچیان بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگویی، به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت توسعه متوازن در کشور پرداخته است.

وزیر سابق کشور در بخش هایی از این گفتگو که ماهنامه گفتگوی اجتماعی منتشر کرده، گفته است: اساس رضایت‌مندی مردم و قبول مشروعیت برای حکومت‌ها برمبنای کارآمدی است. پس اگر کارآمدی باشد، رضایت‌مندی هم وجود خواهد داشت. اگر رضایتمندی باشد، مقبولیت است. اگر مقبولیت باشد، مشروعیت هم کنارش قرار دارد و این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می‌شود که منجر به تنظیم متعادل رابطه دولت و مردم و در نتیجه امنیت می‌شود و در نهایت هم به رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین «مردم و مردم» و «مردم و دولت» می‌انجامد. عنصر بسیار پرقدرت همه این‌ها، توسعه متوازن و متعادل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: هر دولت، رئیس‌جمهور و مجلسی، از قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین، منها تا به اضافه بیست درصد، درجه توفیق دارد. من ۵ درصد اضافه نیز گفتم. یعنی دولت ضعیف ۲۰ درصد کشور را عقب می‌برد و دولت قوی ۲۰ درصد کشور را جلو می‌برد. ۸۰ درصد کشور معطل تغییرات نظام‌ها، ساختارها، کارکردها ، قوانین و روابط هستند.

وزیر سابق کشور در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشته است: اگر در کشور بستر و فضای باثبات در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشارکت مردم نداشته باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه اگر از من پرسیده شود در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کشور در حوزه‌های برنامه‌ریزی و توسعه چیست؟ من در یک کلمه به شما می‌گویم، عدم توازن و تعادل در کشور در بحث توسعه.

وی عنوان کرد: نظام پولی ، بانکی و مالی ما واقعاً یک نظام انحصاری متمرکز ضد توسعه است؛ از ساختار بانک‌ها بگیرید تا عملکردهایشان. مقام معظم رهبری در عموم و خصوص بارها گفته‌اند که چرا بانک‌ها شرکت‌داری می‌کنند؟! بانک تمام منابع را از سطح کشور جمع می‌کند، بعد در توزیع منابع اولویت اول آن‌ها شرکت‌ها و پروژه‌های بانک؛ اولویت دوم شرکت‌ها و پروژه‌های بانک دیگری که ضربدری کار می‌کنند و اولویت سوم مشتری‌های بزرگ خودش است، اولویت چهارمی وجود ندارد. از یک نظام پولی و بانکی ناقص‌الخلقه، نظام اداری، نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی و نظام برنامه‌ریزی که همه اجزا بد کار می‌کنند چه انتظاری می‌توان داشت. نتیجه‌اش می‌شود عدم توازن و تعادل در توسعه. چشم‌اندازهای هراسناک شهرهای بزرگ، مشکلات وحشتناک شهرهای بزرگ، محرومیت‌های وحشتناک مناطق محروم، معطل ماندن ظرفیت‌ها در مناطق محروم و مهاجرت‌ها نتیجه همین عدم توازن و تعادل است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901081

دیگر خبرها

  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است