Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@03:23:16 GMT

تولید قیر خودترمیم با کمک توانمندی‌های داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۲۱۱۳

تولید قیر خودترمیم با کمک توانمندی‌های داخلی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « علی قنبری » مدیرعامل یک واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان درباره تولید قیر خود ترمیم کننده گفت : با توجه به آسیب پذیری آسفالت های خیابان ها و بزرگراه ها ما توانستیم با به کارگیری دانش بومی در کشور برای نخستین بار قیر خود ترمیم شونده تولید کنیم .

وی در ادامه گفت: ما توانستیم با انجام یک سری فرآیندهای فناورانه ، قیر خالص را تغییر داده و قیری با خاصیت خودتعمیری و خودترمیمی تولید کنیم که این محصول عمری چند برابر نمونه خالص دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری با اشاره به این موضوع که برای تولید انبوه این محصول نیاز به حمایت دارد گفت: برای این محصول فناور تقاضا از کشورهای خارجی وجود دارد ولی ما در نظر داریم تا بتوانیم این محصول را در کشور به تولید انبوه برسانیم .

مدیرعامل این واحد فناور اظهار کرد: مقاومت در برابر ترک خوردگی ، بهبود خواص رئولوژیکی و خواص فیزیکی ، مقاومت در برابر آسیب های رطوبتی و ترمیم آسیب دیدگی ها با عمر چند برابر از جمله مزیت های تولید قیر ترمیم شونده است .

وی ضمن اشاره به این موضوع که قیر ترمیم شونده در مناطقی که بارندگی زیاد دارد کمترین آسیب را می بیند گفت: این ماده خاصیت کشسانی دارد و وقتی با قیر خالص ترکیب می شود کلا همگن می شود و با خود قیر خالص هیچ فرقی ندارد .

این مدیر فناور بیان کرد: با توجه به مقاومت بالای این محصول ، در فرودگاه ها بسیار کاربردی است و عمر طولانی در برابر آسیب دیدگی دارد .

قنبری خاطر نشان کرد: درصورت فراهم شدن بسترهای لازم برای تولید انبوه این محصول می توانیم نیروی انسانی جذب کنیم و اشتغالزایی داشته باشیم اما درحال حاضر و با توجه به کاربردی بودن این محصول فناور، به دلیل وجود مشکلاتی کار متوقف مانده است.

انتهای پیام/

291 / 159 قیر پارک علم و فناوری همدان آسفالت بومی سازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قیر پارک علم و فناوری همدان آسفالت بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد

حیدر محمدی درباره تولید داخلی داروی بیماران SMA اظهار کرد: یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید داروی داخلی بیماران SMA گام برداشته است و داروی تولیدی در مرحله «ارزیابی کیفی» و سپری کردن مباحث آزمایشگاهی است. اگر نمونه داخلی داروی بیماران SMA تاییدیه‌های لازم را کسب کند، حدود خرداد وارد مرحله تولید شود.

وی با بیان اینکه درباره امور مطالعاتی و پژوهشی نمی‌توان به طور دقیق اظهار نظر کرد، افزود: شرکت دانش‌بنیانی که در مسیر تولید داروی ایرانی بیماران SMA گام برداشته، وعده داده است که شاید در خرداد بتوانیم تولید این دارو را آغاز کنیم. امیدواریم که مشکلی در زمینه تولید داروی داخلی بیماران SMA پیش نیاید و در مسیر تامین این دارو گام برداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره توزیع نمونه خارجی داروی بیماران SMA گفت: نمونه خارجی داروی بیماران SMA را نیز طی ۲ مرحله وارد کشور کرده‌ایم و براساس اولویت‌های تعریف شده در اختیار جامعه هدف قرار دادیم. آن گروه از بیمارانی که جزو گروه «اولویت نخست» بودند داروی وارداتی را مصرف کرده‌اند. گروه «اولویت دوم» نیز در حال دریافت این دارو هستند که شرایط آن ها باید ارزیابی شود. ارایه دارو برای سایر بیماران مبتلا به SMA که جزو دیگر اولویت‌ها هستند مستلزم بررسی اثربخشی دارو است.

وی درباره هزینه‌های واردات نمونه خارجی داروی بیماران SMA گفت: به طور قطع داروی تولید داخلی این بیماران نسبت به نمونه خارجی ارزان‌تر و توجیه‌پذیرتر است.

محمدی ادامه داد: موضوع مطالعات هم‌ارز زیستی در خصوص داروهای شیمیایی مطرح می‌شود اما بررسی‌های ارزیابی بالینی درخصوص داروهای بیولوژیک انجام می‌شود. بازهم تاکید می‌کنم شرکت دانش‌بنیانی که در مسیر تولید داروی بیماران SMA گام برداشته، قول داده است که بتوانیم این دارو را در خرداد ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها محکوم است | به هیچ تهدیدی توجه نداریم
  • رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار می‌شود
  • ۳ محصول فناورانه رونمایی شد
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد