Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@19:40:48 GMT

خاطرات معلمان گیلانی مکتوب شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۳۴۸۴

خاطرات معلمان گیلانی مکتوب شود

اخلاقی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک توصیه اخلاقی نیست بلکه یک انتخاب آگاهانه است گفت: خاطرات معلمان باید مکتوب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، همایش تجلیل از فرهنگیان لنگرود به‌مناسبت هفته بزرگداشت معلم امروز(یکشنبه،۱۵ اردیبهشت) در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«جابر اخلاقی» در این‌ مراسم معلمی را عشق، اثرگذار و سازنده دانست و گفت: معلمان بازنشسته در طی ۳۰ سال خدمت خاطراتی دارند که باید مکتوب شوند.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه کودکی امروز با دوران ما متفاوت است، افزود: مکتوب کردن خاطرات معلمان ماندگار خواهد شد و امکان دارد معلمی معلمان امروز ما هم با آینده متفاوت باشد.

 

وی ادامه داد: اگر معلمی عشق، سازنده و اثرگذار است پس نباید معلم را کارمند فرض کنیم، بایدو کارمندی را از معلم بودن برداریم چون نگاه کارمندی به شغل معلمی به‌گونه‌ای شده که معلم را با مطالباتش به جامعه معرفی می‌کند.

 

اخلاقی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک توصیه اخلاقی نیست بلکه یک انتخاب آگاهانه است و نقش اصلی را نیروی انسانی و معلم ایفا می‌کند، اظهار کرد: خطاب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند و بخش اعظم کار این نسل نیز در دست معلمان است.


اعلام رضایت رهبری از جامعه فرهنگیان نشان دهنده عملکرد خوب این نهاد مقدس است

«جمشید لاهوتی» نیز در این مراسم با بیان اینکه جمعی از خوبان آموزش و پرورش لنگرود در این مکان جمع شدند و نمی‌توان زحمات این قشر زحمتکش را جبران کرد، گفت: معلمان از هر لحظه لحظه عمرشان استفاده می‌کنند و آثار شهید مطهری نیز نشان دهنده این است که از لحظات عمرشان به درستی استفاده کرد و ماندگار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش لنگرود با اشاره به علت ماندگاری شهید مطهری در جامعه، افزود: زمان شناسی، مخاطب شناسی، آشنایی با فلسفه دین و معارف دینی و اخلاص در کار  از جمله این دلایل است.

 

وی با بیان اینکه با همه پیشرفت در دنیای علم هنوز هیچ چیزی نمی‌تواند جای معلم را پر کند، تصریح کرد: معلم امانتداری است که  تعلیم و تربیت دانش آموزان به دست آنان سپرده شده و این مسئولیت بزرگی است.


لاهوتی ادامه داد: در گام اول انقلاب اسلامی، جامعه آموزش و پرورش سربلند بوده است و اعلام رضایت رهبری از جامعه فرهنگیان نشان‌دهنده عملکرد خوب این نهاد مقدس است.

 

مدیر آموزش و پرورش لنگرود در پایان گفت: اجرای طرح نماد «نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» در لنگرود در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که تاکنون ۲۰۰ هزار ساعت آموزش انجام شده و ۱۰ مهارت به دانش آموزان، معلمان و اولیا دانش آموزان آموزش داده شد.


گفتنی است، در این مراسم از ۶۱ معلم بازنشسته لنگرودی، ۳۲ معلم نمونه شهرستانی و دو معلم نمونه استانی تجلیل شد.

پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مشهد روز معلم مراسم افتتاحیه ماه رمضان خبرگزاری شبستان مراسم اختتامیه کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد هفته معلم لنگرود تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان