Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:04:16 GMT

توسعه فرهنگ در گرو ترویج فرهنگ کتاب خوانی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۳۹۴۱

توسعه فرهنگ در گرو ترویج فرهنگ کتاب خوانی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اهمیت و نقش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌تواند در توسعه فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین‌نیوز، جعفر مردانی معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز  در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به نقش تاثیرگذار کتاب وکتابخوانی در اخلاق جامعه و همچنین سلامت روح و روان در افراد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و  پیشرفت جوامع و کشورها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، افزود: هر چه افراد جامعه به سمت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدایت شوند، قطعا می‌توان نسبت به کنترل و پایش آسیب‌ها گام‌های مثبتی برداشت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و کتاب، زیربنای شناخت و آگاهی در جامعه  است.  

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های استان گفت: برگزاری این جشنواره را راهی برای آشنایی با فضائل ائمه، پیوند محکم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، آشنایی نسل جوان با شخصیت ائمه به ویژه امام رضا (ع) است.

مردانی تصریح کرد : لازم است، تمام دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های استان در خصوص برگزاری جشنواره رضوی مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره نسبت به سنوات گذشته، تصریح کرد: روند افزایشی شرکت‌کنندگان به دلیل اطلاع‌رسانی مطلوب در این زمینه بوده است.

مردانی با اشاره به سه شهر جدید در استان، افزود: لازم است مدیرکل کتابخانه‌های استان، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و فرمانداران در این زمینه مشارکت داشته باشند و مسئولان نسبت به راه‌اندازی کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت پرداخت سهم نیم درصدی شهرداران به اداره کل نهاد کتابخانه‌های، استان بیان کرد: فضاسازی و زیباسازی کتابخانه‌های استان در مجموعه پارک‌ها از سوی شهرداری‌ها الزامی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز! (عکس)‏
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان