Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@07:23:09 GMT

کشف ۲۰ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی قاچاق در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۲۶۵

کشف ۲۰ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی قاچاق در مشهد

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۲۰ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی جمع آوری و به منظور تعیین تکلیف و ارسال پرونده های مربوطه به مقامات قضایی در اختیار پلیس مبارزه با قاچاق کالا وارز قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی اصغر اسماعیل زاده صبح امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این طرح به منظور تامین و ارتقاء سلامت هموطنان با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و شهرداری به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مقدس مشهد یکی از مراکز اصلی بارانداز در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی پس از تهران محسوب می شود و بر این اساس فرآورده های سلامت محور و در کنار آن قاچاق نیز بیشتر از سایر مناطق کشور در این مناطق یافت خواهد شد خاطر نشان کرد: به منظور اجرا طرح مبارزه و جمع آوری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از سال گذشته تا کنون هماهنگی ها و سلسله نشست هایی انجام و تمام تلاش خود را خواهیم کردکه این طرح پس از مشهد در سایر مناطق استان نیز به اجرا درآید.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: در این طرح، کنترل و ایجاد امنیت بر عهده نیروی انتظامی و کنترل علمی محصولات نیز بر عهده دانشگاه خواهد بود و تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی فاقد برچسب اصالت و سلامت و یا دارای برچسب تقلبی جمع آوری خواهند شد.

دکتر اسماعیل زاده تاکید کرد: نخستین مرحله این طرح، اردیبهشت ماه در قالب ۱۰ تیم مشترک مشتمل بر حدود ۴۰ نفر از کارشناسان حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و امنیت اجتماعی، کارشناسان سازمان و معدن و تجارت و شهرداری در یکی از مراکز اصلی عرضه این فرآورده ها در شهر مقدس مشهد بطور همزمان اجرا و حدود ۲۰ هزار  قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی جمع آوری و به منظور تعیین تکلیف و ارسال پرونده های مربوطه به مقامات قضایی در اختیار پلیس مبارزه با قاچاق کالا وارز قرار گرفت و این طرح تا پاکسازی کامل مناطق بارانداز اصلی فرآورده های مذکور ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: صرفا فرآورده های آرایشی و بهداشتی دارای برچسب اصالت وسلامت معتبر و پس از بررسی کارشناسی مورد تائید خواهند بود لذا در صورتی که کالا و برچسب به صورت جداگانه در مراکز هدف یافت شود و یا برچسب هایی به صورت فله در مراکز موجود باشد به طور حتم این کالاها و برچسب ها نیز جمع آوری خواهند شد.

مدیر نظارت بر موادغذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی های مستمر، اقدامات فرهنگی و اجرا چنین طرح هایی موارد تخلف در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی به حداقل برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند