Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@14:13:48 GMT

گورباچف: گفتگوی تلفنی پوتین و ترامپ حائز اهمیت است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۸۲۵

میخائیل گورباچف، رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق در رابطه با گفتگوی تلفنی اخیر دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه گفت مسلما این گفتگو به مراتب کمتر از انتظاراتی است که درباره بهبود روابط روسیه و آمریکا وجود داشت، اما همین که چنین گفتگویی نیز میان دو کشور وجود دارد، حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ که سوم ماه مه صورت گرفت، گورباچف تاکید کرد قطعا روابط میان دو کشور از ظرفیت بالقوه بالایی برخوردار است. وی تصریح کرد این گفتگو آن چیزی نیست که از روابط دو کشور انتظار میرفت با این حال همین گفتگو نیز به ویژه با توجه به این که به ابتکار آمریکا صورت گرفته، حائز اهمیت است.

دونالد ترامپ نیز پس از گفتگوی تلفنی خود با ولادیمیر پوتین گفته بود در روابط دو کشور ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد.

گورباچف ادامه داد: موضوعات گفتگوی تلفنی سران دو کشور کاملا مشخص است. من اطمینان دارم که رئیس جمهور روسیه برای همتای آمریکایی خود موضع مسکو را درباره همین این موضوعات تشریح کرده است. اما آنچه در این گفتگو جالب توجه می‌باشد اظهارنظر دونالد ترامپ است که علنا اعلام کرد روابط دو کشور ظرفیت بالقوه عظیمی دارد. این حرف کاملا درست است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روسای جمهور آمریکا و روسیه در گفتگوی تلفنی خود در تاریخ سوم مه که حدود یک ساعت و نیم طول کشید درباره موضوعات مورد توجه دو کشور از جمله بحران ونزوئلا و اوکراین، امکان انعقاد یک پیمان جدید در زمینه کاهش سلاح‌های راهبردی میان چین، روسیه و آمریکا، مسئله خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، گزارش دادستان مولر درباره دخالت‌های احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تبادالت تجاری دو کشور که در این اواخر افزایش یافته است، تبادل نظر کردند.

سخنگوی کرملین در آن زمان اعلام کرد این گفتگو به درخواست آمریکا صورت گرفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه آمریکا پوتین گورباچف ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه همیشه پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب برای روسیه سودمند نخواهد بود، گفت: موفقیت ارتش در میدان نبرد به سرعت حل مشکلات تکنولوژیکی در پشت جبهه بستگی دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شب گذشته در کنگره اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان این کشور تاکید کرد که موفقیت نیروهای مسلح روسیه در جبهه جنگ به سرعت حل مشکلات تکنولوژیکی بستگی دارد.

پوتین گفت: «در شرایط کنونی موفقیت در خط تماس میدان نبرد در اوکراین به این بستگی دارد که در پشت جبهه مشکلات فنی چقدر کارآمد و سریع حل و فصل شوند و طرف‌های درگیر این اقدام را تا چه اندازه فعالانه انجام دهند و این کار باید در زمان واقعی انجام شود و ما در این راستا موفق عمل کرده‌ایم.»

رئیس جمهور در خصوص تعداد پیشرفت‌های جدید در این زمینه، گفت که وزارت دفاع روسیه حتی زمان لازم برای پیگیری پیشنهادات مجتمع صنایع نظامی ملی را ندارد. او گفت: «مجتمع صنایع نظامی مردمی» هم‌اکنون با تمام توان کار می‌کند. وزارت دفاع حتی وقت ندارد پیشنهاداتی که هر روز از سوی دست اندرکاران این حوزه ارائه می‌شود را پیگیری کند. پیشنهادهای جدید هر روز تولد یافته و ارائه می‌شوند.

به گفته او، فناوری‌های هوش مصنوعی، به ویژه در تولید تجهیزات بدون سرنشین، یکی از مهمترین صنایع در حال توسعه در کشور را نشان می دهد.

پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب همیشه به نفع ما نیست

ولادیمیر پوتین در کنگره اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه همچنین تاکید کرد که  پاسخ متقارن دادن به تحریم‌های کشورهای غربی، یعنی «پاسخ دادن به ممنوعیت با اعمال ممنوعیت متقابل» همیشه برای روسیه سودمند نیست.

او گفت: «ما باید ببینیم چه کاری به نفع کشور ماست و چه کاری برای کل اقتصاد مضر خواهد بود. ممنوعیت‌ها گاهی اوقات برای بر جای خود نشاندن کسانی که ما را منع می‌کنند مفید است، ولی گاهی اوقات اگر بخواهیم چیزی را برای بازار خود فراهم کنیم، چنین ممنوعیتی صلاح نیست. بنابراین با دقت در این زمینه باید تصمیم گرفت.»

رئیس جمهور روسیه همچنین از پیشنهاد ایجاد یک مرکز هماهنگی برای توسعه روابط تجاری روسیه در بازارهای جدید حمایت کرده و یادآور شد که ایجاد یک مرکز تجاری از جمله در کشورهای آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی منطقی است.

ولادیمیر پوتین در نشست شب گذشته خود تایید کرد که در ماه مه سال جاری میلادی به چین سفر خواهد کرد. چند روز قبل دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از فراهم سازی اقدامات برای سفر پوتین به چین خبر داده بود. 

روز چهارشنبه جفری پیات، معاون وزیر انرژی ایالات متحده از اعمال تحریم های جدیدی علیه بخش انرژی روسیه خبر داد و یادآور شد که هدف آنها ارائه دهندگان خدمات و شرکت‌هایی است که در تهیه مواد و فناوری برای پروژه‌های انرژی آینده روسیه مشارکت دارند.

آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کنددعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوبپوتین: غرب در صدد انتقام‌گیری از روسیه است

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی