Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:08:03 GMT

بیش از ۵ میلیون تن کود ازته در کشور تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۸۶۳

نورمحمد تربتی نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نشست امروز(یکشنبه 15 اردیبهشت) ماه این کمیسیون، گفت: به منظور بررسی تامین و توزیع کود شیمیایی نشستی با حضور مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، شرکت‌های پتروشیمی و سایر مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به صورت کلی موسسه تحقیقات آب و خاک وظیفه‌ برآورد نیازهای کشور به کود شیمیایی را بر عهده دارد، تصریح کرد: در سال گذشته به 3 میلیون تن کود شیمیایی نیاز داشتیم که 2 میلیون تن اوره و مابقی آن فسفره و پتاسه است.

نورمحمد تربتی نژاد

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معمولا بیش از نیاز کشور کود ازته تولید می‌شود، ادامه داد: در سال به 2 میلیون تن کود ازته داریم در حالی که کارخانه‌های پتروشیمی کشور بیش از 5 میلیون تن تولید می‌کنند و بر این اساس کمبودی وجود ندارد و حدود 70 تا 80 درصد سایر کودهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در توزیع کودهای شیمیایی شاهد صفوف طولانی هستیم و کشاورزان از این شیوه توزیع رضایت ندارند و به موقع به دست آنها نمی‌رسد این در حال است که کود در بازار آزاد با قیمت بالاتری وجود دارد، عنوان کرد: شرکت‌های پتروشیمی نیز در این نشست مسائلی را در خصوص اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده خود مطرح کردند، ارتباط بین شرکت‌های پتروشیمی و وزارت جهادکشاورزی به گونه‌ای نیست تا به موقع کودهای مورد نیاز را توزیع کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامیدر پایان، خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات بیشتری توسط نایب رئیس کمیسیون در زمینه بررسی مشکلات بخش تولید و توزیع کودهای شیمیایی برگزار شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کود تولید کمیسیون کشاورزی معامله قرن افزایش قیمت بنزین دادگاه لاهه سید عباس موسوی حملات غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت:برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

افراسیابی گفت: کود‌ها از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است