Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@01:17:33 GMT

800 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۵۷۷۰

800 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی ابلاغ شد

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی افزود: این تسهیلات به تدریج پرداخت می شود.
وی بیان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان سفر کرد که مصوبات خوبی در پی داشت و یکی از این مصوبات افزایش تسهیلات اشتغال استان بود.
معتمدیان عنوان کرد: امسال 10 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتبار 500 میلیارد تومان در استان اجرایی و احداث می شود که گام بزرگی در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سفر به شهرستان ها در راستای توسعه انجام می شود، اضافه کرد: در سفرهای شهرستانی تیمی از قبل حضور پیدا کرده و در نشست با مسئولان شهرستانی دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات گرفته می شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هدف ما در سفرهای شهرستانی ضمن دیدار نزدیک با مردم و کسب رضایت مندی آنان است چرا که در خیلی از مناطق، خدماتی ارائه شده که خروجی آن باعث نارضایتی مردم شده است.
معتمدیان گفت: یکی برنامه های ما در سطح استان این است که از نزدیک و به صورت میدانی مشکلات را بررسی و با توجه به منابع مالی اولویت ها را رصد و اجرایی کنیم.
وی اظهار داشت: براساس ارزیابی های انجام شده از سفرهای شهرستانی انجام شده، ادامه این سفرها از مطالبات جدی مردم است چون که مردم انتظار دارند که ارتباط نزدیک با مسئولان داشته باشند.

** مسئولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند
استاندار خراسان جنوبی افزود: دسترسی به مردم در اتاق های کاری مشکل است در سفرهای شهرستانی در روستاهای دورافتاده حضور پیدا می کنیم و معاونان استاندار و مدیران کل ساعت ها وقت می گذارند و پای صحبت های مردم می نشینند، مسئولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
وی عنوان کرد: در چند ماه با طراحی این ساز و کار اجرایی شاهد پیشرفت و اجرای مصوبات بوده ایم، سفرهای شهرستانی نباید مختص به سفر استاندار باشد و همه مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند 2 بار در سال سفر شهرستانی داشته باشند.
معتمدیان بیان کرد: همچنین 200 میلیون دلار به عنوان کمک به توسعه و احداث صنایع مرتبط با اولویت های استان که با نظر استاندار و پیگیری نوبخت به استان تخصیص می یابد که باعث تحول خوبی در حوزه صنعت استان خواهد شد.

** نیروی گریز از مرکز از آسیب های استان است
استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از درخواست های ما از مدیران افزایش ارتباط با مرکز و وزارتخانه هاست برای اینکه از ظرفیت های ملی در سطح استان استفاده کنیم نیازمند افزایش تعاملات هستیم.
وی افزود: متاسفانه یکی از آسیب های استان نیروی گریز از مرکز است که شاید به دلیل نبود زیرساخت و دوری از مرکز بوده اما هیچ یک از این مشکلات نباید مانعی شود تا نتوانیم حق خود را بگیریم.
معتمدیان با بیان اینکه 88 درصد از بودجه های کشور در وزارتخانه ها است و تمام بودجه استانی 12 درصد است، اضافه کرد: اگر مبنای فعالیت ما بودجه استانی باشد هیچ پیشرفتی رخ نمی دهد از مدیران تقاضا داریم ارتباط با مرکز داشته و مسئولان کشوری را به استان دعوت کنند.
وی اظهار داشت: امسال از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خواسته ایم که از دستگاه ها برنامه اجرایی بخواهد و وضعیت خدمت رسانی هر دستگاه مشخص شود که در پایان سال 1398 به کجا می رسد و در پایان سال 1399 مشخص باشد که چه وضعیتی خواهیم داشت.
استاندار خراسان جنوبی گفت: تحریم های ظالمانه و بی رحمانه ای که آمریکا علیه ما اعمال کرده به لحاظ سیاسی کاری از پیش نبرد چرا که شاهد انسجام و قدرتمند تر شدن جمهوری اسلامی در سطح منطقه هستیم.
معتمدیان با اشاره به اینکه یکی از منابع اصلی درآمدی ما بحث فروش نفت است، اضافه کرد: دشمن به شدت فشار آورده و همه منافذ را در این زمینه شناسایی و ایجاد محدودیت می کند تا فشار اقتصادی را به داخل منتقل کند.
وی عنوان کرد: این راهبرد جدیدی است که آمریکا شروع کرده تا با این اقدام باعث نارضایتی اجتماعی و تقابل مردم با نظام شود و کشورهای مرتجع عربی در منطقه هم از این راهبرد حمایت می کنند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند که در شرایط آرایش جنگی در حوزه های مختلف هستیم چون دشمن صرفا بحث تحریم را آغاز نکرده و در بحث فضای مجازی و اقتصادی و ... علیه کشور استفاده می کند و شرایط ما عادی نیست و ما به عنوان مسئولان استان باید آرایش خود را تغییر داده و از حالت روزمرگی خارج شویم.
معتمدیان با بیان اینکه ما کشوری مقتدر و ثروتمند با 40 سال سابقه مقابله با شرایط سخت هستیم و با 15 کشور جهان مرز مشترک داریم، اضافه کرد: صدها بازارچه و مرز رسمی با کشورهای مختلف داریم و امکان تحقق برنامه های آمریکا خوابی بیشتر نیست اما واقعیت این است که در بعضی جاها محدودیت ایجاد می شود.

** آسیب ها و محدودیت ها را به فرصت تبدیل کنیم
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هنر ما این است که آسیب ها و محدودیت ها را مدیریت کنیم و آن را به فرصت تبدیل کنیم و مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند که امسال سال فرصت ها است.
معتمدیان گفت: فروش سوخت مرزنشینان یک از ظرفیت قانونی است که دولت در سال های قبل به استان های مرزی داده است.
وی ادامه داد: در هفت ماهه ابتدای سال گذشته همه درآمد فروش سوخت سه میلیارد تومان بود که با پیگیری هایی که انجام شد در اسفند ماه 34 میلیارد تومان سود مرزنشینان بود که هم درآمدی برای کشور و هم مرزنشینان است که در راستای تحقق امنیت پایدار باید بتوانیم مردم را در مرزها ماندگار کنیم.
معتمدیان گفت: اینکه شاهد حضور مردم در حاشیه شهر بیرجند هستیم به دلیل خشکسالی، بیکاری، بسته شدن مرزها و دیگر مشکلات است در اسفند 97 سهم هر خانوار یک میلیون و 500 هزار لیتر بود که به 15 میلیون لیتر افزایش یافت.
وی افزود: در 15 روز 10 میلیون لیتر سوخت را به افغانستان در ایام تعطیلات صادر کردیم و این ظرفیت های بالقوه ای است که در استان استفاده نشده است و همین موجب شده که از طرف وزارت نفت و وزارت کشور اختیارات بیشتری به استانداران استان های مرزی داده شود تا بتوانیم در بحث دورزدن تحریم به کشور کمک کنند.
وی اظهار داشت: 40 هزار میلیارد تومان خسارت سیل در کشور داشتیم و در بحث زیرساخت و اراضی مردم و 14 هزار کیلومتر جاده و شریان های حیاتی آسیب دید و هزینه سنگینی به کشور وارد کرد در شرایطی که به لحاظ نقدینگی مشکل داریم.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: باید منابع در اختیار را مدیریت کنیم و مدیران بر هزینه کرد ها نظارت کنند، باید تلاش شود از برگزاری همایش هایی که توجیه و ضرورت ندارد جلوگیری کنیم.
وی تاکید کرد: برگزاری هرگونه همایش در استان ممنوع است مگر مجوز آن از استانداری گرفته شود و بر اساس ضرورت باشد.
معتمدیان افزود: آمار برگزاری همایش در خراسان جنوبی زیاد است، هزینه های سنگین و خروجی های کم باید جمع شود و افطاری دادن از محل بیت المال به مصلحت نیست در شرایطی که مردم تحت فشار هستند.
وی اظهار داشت: در بحث ارائه خدمت به مردم مدیران ورود پیدا کنند، بعضی دستگاه ها وضعیت خوبی ندارند، خدماتی که به مردم ارائه می شود در بعضی جاها با منت است که نیازمند آموزش و نظارت بر زیرمجموعه هستیم.
وی یادآور شد: کسی که پشت میز نشسته و از بیت المال ارتزاق می کند نباید رفتار طلبکارانه با مردم داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همه مسئولان خدمتگزار مردم هستیم و هیچ شانی غیر از خدمتگزاری به مردم نداریم و اجازه نمی دهیم که عملکرد ضعیف یک مدیر و یک کارمند باعث نارضایتی اجتماعی و مردم شود.
معتمدیان گفت: طرح تکریم ارباب رجوع به معنای واقعی در سیستم های تحت مدیرت هر مجموعه اجرا شود و در وهله اول انتظار داریم خود مدیران این موضوع را مدیریت کنند و ما هم ساز و کارهای نظارتی را در این خصوص اعمال می کنیم.
وی افزود: آمار نشست ها در خراسان جنوبی زیاد است که تلاش داریم نشست ها شکل کاربردی پیدا کرده و از برگزاری آنهایی که خروجی ندارد جلوگیری شود، نشست نباید فقط با هدف ارائه آمار به مرکز برگزار شود چون کار صحیحی نیست.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: باید شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم و از برگزاری نشست های تشریفاتی پرهیز شود، هرچه فرصت ها مدیریت شود رضایت مندی مردم را به دنبال دارد.
معتمدیان گفت: با روحیه جهادی باید شاهد تحرکات باشیم و این روحیه نباید شعاری باشد بلکه جامه عمل بگیرد و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اشاره کردند که جهادی بودن یعنی تلاش مضاعف و شبانه روزی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: کسی که در نظام اسلامی مدیر می شود نباید به دنبال مسائل مالی باشد بلکه هدفش خدمت به مردم باشد، مدیر باید خستگی ناپذیر باشد و در سفرهای شهرستانی در مدیران روحیه خستگی ناپذیری را دیدم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: در بحث مدیریت جهادی باید عالمانه و هدفمندانه راهکارها و مسیر میانبر را پیدا کرد و این ها مختصات کار مدیریت جهادی است.
وی گفت: اگر مدیرانی نتوانند در چارچوب سیاست های دولت و نظام قرار گیرند عذر ما را پذیرفته و به فکر شغل جدید برای خود باشند، فرصت ما محدود است و نیازمند انسجام در بخش های مختلف هستیم.
معتمدیان یادآور شد: معاونان استاندار به دنبال کادرسازی باشند، فرار مدیر از استان زیاد داریم و باید فضای کادر سازی فراهم شده و از نیروهای بومی در استان استفاده شود چون نیروی انسانی خوبی در استان وجود دارد.
وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان رونق تولید از طرف رهبری، یکی از اولویت های اصلی دستگاه های اجرایی و دولت در سال جاری این امر است تا با همکاری دستگاه های حوزه اقتصادی بتوانیم برنامه های اجرایی برای تحقق شعار سال را عملیاتی کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از ابزارهای مهمی که در راستای رونق تولید در سازوکار ساختار وزارت کشور داریم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است که با جدیت این نشست برگزار می شود و حمایت از واحد های تولیدی فعال سطح استان و جلوگیری از ایجاد مشکل در چرخه تولید این واحد ها از اهداف ما است.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از همه ظرفیت های قانونی که در کشور و استان داریم استفاده می کنیم تا حمایت ما عملی باشد زیرا تولید پایه توسعه اقتصادی کشور است و افزایش رونق تولید ارتباط مستقیم با بحث اشتغال و بیکاری دارد.

** برای حمایت از تولید نیازمند روان سازی صادرات هستیم
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در این استان مرزی برای اینکه بتوانیم حمایت علمی از تولید کنندگان داشته باشیم نیازمند روان سازی صادرات و بازاریابی های جدید در منطقه هستیم.
معتمدیان گفت: علاوه بر افغانستان، پاکستان، کشورهای جدیدی به عنوان هدف باید تعریف شود تا بازار های فروش محصولات واحدهای تولیدی استان باشند.
وی افزود: بحث سیل که از ابتدای سال جاری در ایام نوروز با آن درگیر شدیم و همه استان های کشور را درگیر کرد و شاید در 100 سال گذشته بارندگی هایی که منجر به خسارت جانی و مالی در این حد باشد نداشتیم.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از استان های درگیر سیل اخیر در ایام تعطیلات خراسان جنوبی بود که با برنامه ریزی دقیق و حضور مدیران و کارشناسان و مسئولان واحد های امداد رسان و خدمات رسان استان با وجود بارش های سنگین در مدیریت پیشگیری موفق عمل کردیم.
وی افزود: امسال یکی از موضوع های مهم سیاسی کشور موضوع برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است و از دهم اردیبهشت ماه که تقویم مراحل اجرایی انتخابات شروع شده وارد فاز اجرا در حوزه وزارت کشور شدیم.
وی تاکید کرد: یکی از اولویت های ما در حوزه سیاسی برگزاری انتخاباتی است که با بسیج همه امکانات در امنیت کامل برگزار شود.
معتمدیان اظهار داشت: برگزاری بی طرفانه انتخابات از مهمترین اولویت هایی است که باساز و کار نظارتی اجازه نمی دهیم که از این موضوع سوء استفاده شود.
وی ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم در امنیت کامل با حضور و مشارکت حداکثری مردم و ایجاد فضای رقابتی بین افراد مختلف از سیاست های کشور و دولت است که نیازمند همکاری و تعامل همه بخش های مختلف این حوزه است.
7557 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اشتغال انتخابات خراسان جنوبی دلار کمیته امداد امام خمینی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد

مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی امروز در همایش روز ملی شوراها از زبان نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان بیان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بیرجند امروز در همایش روز شوراهای خراسان جنوبی اظهار داشت: شوراهای اسلامی از مردم و برای مردم هستند و در دوره ششم، هماهنگی با دولت سبب انجام اقداماتی در حوزه مدیریت شهری شده‌اند.

شهرستان بیرجند نیاز به حداقل سه شهر دارد

به گفته محمدرضا حاجی‌آبادی همه اقدامات انجام شده با توجه به عقب‌ماندگی‌های گذشته کافی نیست و مشکلات معیشتی و گرانی از مهمترین مشکلات مردم است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بیرجند نیاز به حداقل سه شهر دارد و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، ایجاد کمربندی جدید در شمال و جنوب بیرجند با توجه به گرفتن بخشی از کمربندی در شهر، ضرورت توجه به بازنگری در اجرای طرح هادی روستاها و درخواست قرار گرفتن بیرجند و قاین در لیست شهرهای محروم و لزوم ایجاد تقاطع غیر همسطح در شهر بیرجند و تهیه شناسنامه کشاورزی از جمله موارد مطرح شده است.

در آمایش سرزمینی جانمایی‌های لازم انجام نشده

نماینده شوراهای قاینات هم در ادامه گفت: مردم همیشه پای کار بوده و هستند و مسئولان باید انجام کارها را تسهیل کنند و در صورت لزوم با تفویض اختیار کارها در مرکز شهرستان‌ها انجام شود.

به گفته محمد قرایی بعضی از مدیران استانی هستند که هنوز در بخش‌های شهرستان‌ها حضور پیدا نکرده و از ظرفیت شوراها هم در سفر های مدیران دستگاه‌های اجرایی اکنون به خوبی بهره گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در آمایش سرزمینی جانمایی‌های لازم انجام نشده و در زمانی که پروژه‌ای به بن بست می‌رسد کسی نیست که پیگیری لازم را در زمینه آن انجام دهد و در کنار دود و مشکلات کارخانجات باید در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این کارخانه‌ها اقداماتی را انجام دهند.

به دلیل طولانی بودن بروکراسی اداری سرمایه گذاری در استان با مشکل مواجه شده

نماینده شوراهای فردوس هم گفت: حدود 7 سال است که شعارهای سال در محور اقتصاد است و با توجه به خشکسالی‍‌های گذشته کشاورزی و دامپروری این شهرستان دچار مشکل شده که با حمایت دولت باید مشکلات موجود حل شود.

حیدرزاده افزود: به دلیل طولانی بودن بروکراسی اداری، سرمایه گذاری در استان با مشکل مواجه شده است و تأمین خوابگاه دانشجویی با توجه به نیاز 8 میلیاردی تومانی در فردوس با مشکل مواجه است و  خواستار عمل به دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل بخش باغستان هستیم.

لزوم بازنگری در طرح جامع شهر بشرویه و تجهیز بیمارستان این شهر 

نماینده شوراهای بشرویه نیز بیان کرد: در روستای شهرک امام خمینی سال 1395 بر روی 20 واحد مسکونی پنل‌های خورشیدی را نصب کردیم و انجام این کار محلی برای در آمد مردم این روستا شده است. 

مرادزاده افزود: تاکنون اقدامی در زمینه دستور استاندار مبنی بر حضور رئیس شورای استان و شوراهای شهرا در جلسات اداری انجام نشده است.

وی خواستار لزوم بازنگری در طرح جامع شهر بشرویه و تجهیز بیمارستان این شهر شد و افزود: با وجود این که 47 درصد مردم بشرویه بیمه تامین اجتماعی هستند از خدمات درمانی تامین اجتماعی بی بهره‌اند و درخواست تبدیل نمایندگی به اداره میراث فرهنگی را داریم.

اجرا نشدن مصوبات سفر رئیس جمهور در طبس

نماینده شوراهای طبس هم به بیان مواردی شامل ضرورت ارتقای جایگاه شوراها، لزوم بازنگری در طرح جامع تفصیلی شهر طبس با توجه به الحاق اراضی بسیار در اجرای نهضت ملی مسکن به شهر طبس پرداخت.

طاهری ادامه داد: کمتر از 10 تا 15 درصد مالیات بر ارزش افزوده به این شهرستان بر می‌گردد و پروازهای اندک و شکننده و اجرا نشدن مصوبات سفر رئیس جمهور از جمله مشکلات موجود است.

بازارچه میل 73 بازگشایی شود

نماینده شوراهای درمیان نیز با اشاره به گوشه‌های از خدمات دولت در این شهرستان گفت: حدود 800 میلیارد تومان در حوز‌های مختلف در دو سال گذشته تخصیص یافته و بعد از 15 سال کارخانه قند قهستان راه‌اندازی و 180 نفر در آن مشغول کار شدند.

به گفته غلامی، بازگشایی بازارچه میل 73 ، راه‌اندازی جایگاه cng عمل به وعدههای وزیر نیرو در سفر به درمیان، انتقال آب سد رزه به زمین‌های بالا دستی آن، ضرورت ایجاد بندهای خاکی برای دخیره روان آبها و اجرای مصوبات سفر استاتدار به بخش میان دشت از جمله مطالبات مردم این شهرستان است.

برای بهره‌مندی مردم از مسئولیت اجتماعی معادن اقدام شود

نماینده شوراهای شهرستان سربیشه هم با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاها کند است، افزود: درخواست انتقال حساب شرکت‌ها و کارخانه از تهران به استان هستیم و افزوده شدن حریم مرغداری‌ها و دامداری‌ها مشکل ساز شده و اقدامی برای بهره‌مندی مردم از مسئولیت اجتماعی معادن باید انجام شود.

فنودی خاطرنشان کرد: جانمایی ایستگاه باری و مسافربری قطار در شهرستان سربیشه باید پیش‌بینی شود.

ضرورت مهار روان آبها در شهرستان نهبندان

نماینده شوراهای نهبندان نیز گفت: هر چند پیشرفت نهضت ملی مسکن در نهبندان زیاد است، اما فراهم نشدن زیرساخت‌های آب و برق و ... سبب شده تا باوجود تکمیل واحدهای مسکونی مورد نظر مردم نتوانند در آنها ساکن شوند.

به گفته ابراهیمی، نبود زیرساخت‌ها در جاده‌های روستایی سبب وقوع 30 تا 35 درصد تصادفات در این جاده‌ها شده است و کندی دوبانده‌سازی شوسف به نهبندان، ضرورت مهار روان آب‌ها با ایجاد سدهای خاکی، جلوگیری از خام‌فروشی معادن از دیگر درخواست‌های مردم این شهرستان است.

لزوم ایجاد شهرک بنتونیت در سرایان

نماینده شوراهای اسلامی سرایان هم اظهار داشت: لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام 16 ساله، نیاز به احداث زیست پزشک در سرایان ازجمله خواسته‌های مردم سرایان است.

مظفری افزود: روزانه بیش از یک هزار و 500 تن بنتونیت از سرایان خارج می‌شود و نیاز به ایجاد شهرک بنتونیت در سرایان است.

به گفته وی توسعه بیمارستان سرایان با همت استاندار و نماینده مجلس در حال انجام است و درخواست استقلال بخش مرکزی و آیسک را داریم.

ایجاد کارخانه تولید شیرخشک در استان ضروری است

حجت‌الاسلام موسوی، نماینده شوراهای خوسف نیز گفت: مشکل آب حتی در زمستان در این شهرستان وجود دارد و در روستای سیوجان آنتن‌دهی وجود ندارد و  سیل به آب نماهای خوسف خسارت وارد کرده و حذف ارز 4 هزار و 200 منجر به حدف دام‌های مولد شد و ایجاد کارخانه تولید شیرخشک در استان ضروری است.

بخشی نماینده شوراهای زیرکوه هم خواستار سفر استاندار به شهرستان سیل زده زیرکوه شد و گفت: از کمک رسانی مسئولان با انتقال ماشین آلات به زیرکوه تشکر می‌کنیم.

در توزیع اعتبارات باید عدالت رعایت شود

رئیس شورای اسلامی استان نیز گزارشی از روند برگزاری جلسات شورای استان ارائه کرد و گفت: در این دوره 34 جلسه برگزار کرده‌ایم که در 20 جلسه آن مدیران استان حضور داشتند و یک جلسه هم با حضور مدیران دستگاه‌ها در حوزه استانداری برگزار شد که درخواست افزایش این جلسات را داریم.

ملکی با بیان اینکه سازمان جهادسازندگی بیشترین همکاری را با شوراها داشته است، افزود: جایگاه شوراها نباید قائم به شخص باشد و  در توزیع اعتبارات باید عدالت رعایت شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد