Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@10:28:46 GMT

حمله صد‌ها کانون ملخ به مراتع دشت مغان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۶۴۲۰

حمله صد‌ها کانون ملخ به مراتع دشت مغان اردبیل

علی علایی عصر امروز در بازدید از مراتع دشت مغان از حمله صد‌ها کانون ملخ مراکشی و ایتالیایی به مراتع دشت مغان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه این ملخ‌ها از بدو ورود خود به منطقه مغان با تدابیر و اقدامات به موقع جهاد کشاورزی روبه‌رو شده‌اند.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از خسارت این ملخ ها، افزود: خوشبختانه این کانون‌ها فعلاً از سنین پایین ملخ‌ها تشکیل یافته و با اقدام به موقع جهاد کشاورزی و سم پاشی کانون‌های این آفت از خسارت ملخ‌ها به مزارع کشاورزان جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان پارس آباد از پیگیری منابع مالی و امکانات و تجهیزات لازم برای مبارزه سریع با این آفت خبر داد و تصریح کرد: معاونت استاندار قول مساعد برای تامین این منابع را داده و جهاد کشاورزی نیز سموم، ابزار و کارشناسان خود را به منطقه فرستاده است.

علایی بیان کرد: در هفته جاری تمایم این کانون‌ها امحا خواهند شد و خطری مزارع و محصولات کشاورزان را تهدید نمی‌کند.

وی مبارزه با آفات را نیازمند کمک کشاورزان و اطلاع‌رسانی سریع کانون‌های این آفت دانست و گفت: با توجه به آثار سموم استفاده شده، کشاورزان و دامداران از چرای دام‌ها و تردد در مناطق سم‌پاشی شده تا ۱۰ روز آتی خودداری کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمله ملخ ها دشت مغان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود