Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:04:05 GMT

خبر خوش نوبخت برای احیای صندوق ذخیره فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۷۱۰۲

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره رویکرد دولت نسبت به احیای صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد احیای این صندوق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگویی درباره میزان تحقق بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی در سال ۹۷ گفت: اگرچه تمام رقمی که در بودجه پیش‌بینی شده بود، تحقق پیدا نکرد، اما به دلیل استحقاق آموزش و پرورش و ضرورتی که وجود داشت، پرداخت به آموزش و پرورش ۱۰۸ درصد بود، یعنی ۸ درصد بیش از آنچه قانون مقرر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره مطالبات فرهنگیان، اظهار داشت: براساس آنچه که آموزش و پرورش به سازمان برنامه و بودجه گزارش داده، میزان مطالبات فرهنگیان حدود ۹۳۴ میلیارد تومان بود و همانطور که قول داده بودم، قبل از هفته گرامیداشت مقام معلم این امر پرداخت شود، انجام شد و اگر مطالباتی باقی‌مانده باشد، دولت خود را موظف می‌داند با اولویت نسبت به تأمین این مطالبات اقدام کند.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که آیا رقم میزان مطالبات فرهنگیان مشخص است، افزود: آنچه اعلام شده برای سال گذشته همان ۹۳۴ میلیارد تومان بود که ما پرداخت کردیم، اگر تعاریف دیگری از مطالبات و پرداخت‌ها وجود داشته باشد، با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توافق کردیم کارگروهی تشکیل شود و آنها را محاسبه کنند.

وی تأکید کرد: دولت در استیفای حقوق فرهنگیان به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با اشاره به بودجه سال ۹۹ ادامه داد: اگر ما بتوانیم تعریف اعتبارات هزینه‌ای برای آموزش و پرورش و آموزش عالی را از آنچه که در در عُرف به عنوان پرداخت حقوق تعریف می‌شود، جدا کرده و آن را به عنوان سرمایه‌گذاری تلقی کنیم، باید بتوانیم آنها را به عنوان نوعی اعتبارات تملک دارایی‌های انسانی و سرمایه‌ای تعریف کنیم.

نوبخت درباره رویکرد دولت نسبت به احیای صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد احیای این صندوق است.

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی بعد از ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن روز معلم گفت: آموزش و پرورش از دید مقام معظم رهبری در صدر تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر انسان سازی را هدف اصلی آموزش و پرورش دانست و افزود: اداره آموزش و پرورش استان بوشهر توانست با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای معلمان و مدیران جایگاه سیزدهم کشور را از آن خود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان بوشهر و تعامل گسترده آموزش و پرورش این استان با سایر ادارات باعث شده تا اداره آموزش و پرورش استان در شرایط خوبی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان از تخصیص اعتباری خوب برای این اداره در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده تعداد ۱۰۰ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و افتتاح شود.

کد خبر 6095236

دیگر خبرها

  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی