Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@13:11:30 GMT

خروپُف به مجاری تنفسی فوقانی آسیب می رساند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۸۱۵۸

خروپُف به مجاری تنفسی فوقانی آسیب می رساند

به گزارش خبرنگار مهر، طبق نتایج تحقیقات، افرادی که به شدت خروپُف می‌کنند به دلیل بروز ارتعاشات و لرزش‌های مکرر در معرض ریسک بروز آسیب‌های جدی به مجاری تنفسی فوقانی هستند. همین مسئله می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد بلع شود و افراد را بسیار در برابر ابتلاء به آپنه خواب انسدادی آسیب پذیر نماید.

به گفته محققان، علاوه بر این تأثیرات مختل کننده، خُروپف کردن مکرر می‌تواند بسیار برای سلامت پرخطر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان مشاهده کردند آسیب به مجاری تنفسی فوقانی هم در سطح ساختاری و هم در سطح مولکولی قابل مشاهده است.

مشخصه آپنه خواب، از کار افتادن مکرر مجاری تنفسی فوقانی است که منجر به ایست تنفسی در طول خواب می‌شود و در نتیجه، ریسک بیماری قلبی-عروقی افزایش می‌یابد.

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که به طورمداوم خُروپف شدید دارند و دچار آپنه خواب هستند، از بین رفتن اعصاب و توده ماهیچه‌ای در سقف دهان شأن اتفاق می‌افتد. در نهایت، تلاش بدن برای ترمیم بافت آسیب دیده ناموفق بوده و منجر به ساختار ماهیچه‌ای غیرعادی می‌شود.

یافته‌ها نشان می‌دهد بدن تلاش می‌کند تا جراحات ناشی از خروپف را التیام بخشد، اما ارتعاشات مکرر ناشی از خروپف مانع از التیام مناسب می‌شود. همین چرخه موجب اختلال در عملکرد بلع و بروز آپنه خواب می‌شود.

کد خبر 4609318

منبع: مهر

کلیدواژه: مشکلات تنفسی اختلال خواب خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش سوخت و ساز بدن، روند لاغری نیز تسریع می‌شود. در سال‌های اخیر مشخص شده است که برخی از نوشیدنی‌ها تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. اگر این نوشیدنی‌ها را در زمان شب مصرف کنید، همزمان تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود خواب شما دارند. نوشیدنی‌هایی که فاقد کافئین هستند، علاوه بر کیفیت خواب، باعث افزایش سوخت و ساز بدن و عضله‌سازی هم می‌شوند. در ادامه به معرفی چندین روش لاغری با نوشیدنی می‌پردازیم.

 شیر یک نوشیدنی مقوی برای قبل از خواب: این کار در روز بعد اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

 کاهش وزن با نوشیدنی آب انگور: اگر قبل از خواب ۱۰۰ گرم آب انگور خالص را بنوشید، باعث چربی سوزی در بدن می‌شود. 

 مصرف دمنوش بابونه در زمان شب: دمنوش بابونه چربی‌های اضافه بدن را می‌سوزاند تا گرمای بدن را تأمین کند. همچنین دمنوش بابونه باعث کاهش قند خون بدن نیز می‌شود. 

 کفیر یک نوشیدنی بی‌نظیر برای لاغری: نوشیدن یک لیوان کفیر قبل از خواب، باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. از سوی دیگر به روند لاغری نیز کمک می‌کند.

 آب یک نوشیدنی سالم برای لاغری: نوشیدن ۷ لیوان آب در طی شبانه‌روز برای سلامت بدن ضرورت دارد. با نوشیدن آب، روند لاغری در شما تسریع می‌شود. زیرا آب قدرت فوق‌العاده‌ای در چربی‌سوزی دارد.

 لاغری با نوشیدنی آب کرفس: نوشیدنی آب کرفس به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. در زمان خواب متابولیسم بدن افزایش می‌یابد که در روند لاغری تاثیر زیادی دارد. 

 ترکیب سرکه سیب و عسل: برای درست کردن این نوشیدنی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق عسل و یک فنجان آب ترکیب کنید. اگر این نوشیدنی را قبل از شام میل کنید، باعث سلامت روده‌ها و کارکرد بهتر سیستم گوارش می‌شود. سرکه سیب در طی شب افزایش سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از سوی دیگر میزان اشتهای شما را در روز بعد کاهش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • ببینید | میگرن چیست؟
  • میگرن چیست؟ + فیلم
  • شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد