Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: مشکل رهاسازی فاضلاب یکی از خیابان‌ها به نهر خاصی که محل تغذیه اراضی کشاورزی پایین دست بود و موجب ایجاد مخاطرات زیست محیطی و بهداشتی شده بود، با ورود مدعی العموم رفع شد.

افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از ورود مدعی العموم به بحث محیط زیست و برطرف شدن  مشکلات بهداشتی و زیست محیطی شهر ایلام خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این رابطه اظهار کرد: گزارشی از اداره محیط زیست شهرستان ایلام مبنی بر رهاسازی فاضلاب یکی از خیابان‌ها به نهر خاصی که محل تغذیه اراضی کشاورزی پایین دست بود که موجب ایجاد مخاطرات زیست محیطی و بهداشتی گردیده، واصل شد.

این مقام قضایی بیان کرد: با پیگیری‌های مداوم از طریق اداره آب و فاضلاب ایلام ظرف ۲۴ ساعت، این مشکل برطرف و مسیر فاضلاب اصلاح شد.

خسروی زاد افزود: همچنین گزارشی از مرجع انتظامی اعلام گردید که در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و مصطفی خمینی (ره) سطح شهر ایلام که عملا قطب‌های درمانی استان نیز به حساب می‌آیند، زباله‌های خطرناک عفونی به نحو نامناسبی در فضای باز تا زمان انتقال به خارج از شهر، نگهداری می‌شوند که بعضا بارش باران یا دخالت حیوانات موجب پراکندگی آن‌ها در سطح بیمارستان می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام خاطرنشان کرد: این موضوع طبیعتا شرایط تهدیدآمیزی در قبال بهداشت عمومی و محیط زیست را ایجاد می‌کرد

این مقام قضایی تصریح کرد: لذا پیرو این گزارش، دستور قضایی صادر و هیاتی مرکب از دادیار شعبه دوم به جانشینی از دادستان، فرمانده انتظامی شهرستان و رئیس کلانتری بازرسی بالغ بر ۳ و نیم ساعت از مراکز درمانی فوق بعمل آوردند.

وی گفت: نهایتا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ظرف ۴۸ ساعت کلیه شرایط ناسالم سابق برطرف گردید، بدین نحو که زباله‌های عفونی در اتاق‌های بسته و غیر قابل ورود تا زمان انتقال نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حفظ حقوق عامه احیای حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در روند رهاسازی آب سد سفیدرود، گفت: با تمهیدات انجام شده، امسال کشاورزان محصول خود را با قیمت مناسبی به فروش خواهند رساند و دولت سیزدهم در کنار شالیکاران است و اتفاقات سال گذشته تکرار نخواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است، افزود: در سال گذشته میزان آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود، ۷۲۰ میلیون مترمکعب بود که به لطف خداوند و به کمک بارش‌ها، توانستیم آب شالیزار‌ها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده، اکنون همه نهر‌ها، کانال‌های آبیاری و سر دهنه‌ها آماده آبرسانی به شالیزار‌های گیلان هستند.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در گیلان و هماهنگی بین جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای اجرای دُرُست تقویم زراعی و نوبت بندی آب، از شالیکاران استان خواست به مدیران متولی اعتماد و تقویم زراعی را به دقت رعایت کنند. 

دکتر اسدالله عباسی با قدردانی از زحمات شالیکاران و دست اندرکاران عرصه تولید در گیلان، افزود: برای حمایت بیشتر از کشاورزان، قیمت‌ها امسال بهتر از پارسال خواهد بود و امیدواریم سال زراعی پر خیر و برکتی داشته باشیم.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای گیلان ، میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌های مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و بیشترین بخش آب بر کشاورزی استان شالیزار‌های گیلان است.

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است