Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-08@16:40:11 GMT

ظاهر اصفهان اصلا آماده مهمانی خدا نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۸۷۳۳

ظاهر اصفهان اصلا آماده مهمانی خدا نیست

ماه مهمانی خدا درحالی می‌آید که ظاهر اصفهان اصلا رنگ و بوی رمضانی ندارد و آش اینقدر شور شده که اعضای شورای شهر نیز این موضوع را در جلسه علنی خود به شهردار اصفهان تذکر دادند.به گزارش بلاغ، ماه‌های زیادی برای مسلمانان و به خصوص شیعیان خاص و ویژه است ولی شاید ماه رمضان شاخص‌ترین این ماه‌ها باشد که در یک جامعه اسلامی نمود بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور کنید ماه محرم فرا برسد و خبری از علم‌ها، هیأت‌ها و دسته‌جات عزاداری و موکب‌های پذیرایی صلواتی در شهر نباشد؛ خداوند آن روز را دیگر برای جمهوری اسلامی نیاورد.

حال ماه مهمانی خدا نزدیک است ولی حس و حال این مهمانی در شهر حاکم نیست؛ شرایط به نحوی شده است که تفاوتی بین ماه رمضان و سایر ایام سال در شهر مشاهده نمی‌کنید مگر چند مسابقه فرهنگی ورزشی که از گذشته در شهر ساری و جاری بوده و یا قرآن‌خوانی‌های پراکنده در مساجد!

کافی است نگاهی به چند کشور مسلمان حاشیه خودمان بیاندازیم تا متوجه شویم رنگ و بوی رمضانی در آن‌جا چگونه است؛ مراسمات و برنامه‌های ویژه ماه رمضان در ترکیه خود تبدیل به یک جاذبه گردشگری برای آن‌ها شده است و در ماه رمضان مساجد این کشور با تزئینات بیرونی و داخلی مزین می‌شوند و از نماز مغرب و عشا شیرینی و کیک‌های محلی به همراه غذا طبخ و توزیع می‌شود.

و یا حتی مشابه چنین مراسمات و برنامه‌هایی در کشورهای حاشیه خلیج فارس هم برگزار می‌شود اما این روزها در اصفهان هم که روزی پایتخت جهان اسلام بود، هیچ اثری از آمدن رمضان نیست!

آن قدر شهر برای ماه مهمانی خدا بی‌روح است که صدای شورای شهر هم درآمده است و آن‌ها هم نسبت به این موضوع تذکر داده‌اند؛ فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در امروز شورای شهر اصفهان گفت:  ضروری است شهرداری با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متناسب در فاصله زمانی پس از افطار، علاوه بر تقویت روحیه معنوی در شهر به گسترش نشاط و حفظ آداب و سنت‌های این ماه کمک کند، این برنامه‌ها می‌تواند در راستای تقویت گردشگری شبانه شهر اصفهان مؤثر واقع شود.

درحالی که امسال ماه رمضان با اردیبهشت اصفهان همزمان شده و این روزها زیباترین و قشنگ‌ترین ایام این شهر تاریخی است، مسافران و گردشگران زیادی در این ایام از اصفهان بازدید می‌کنند و تبلیغات و زیباسازی ظاهری شهر برای ماه رمضان در ایام خود به مثابه یک مدیوم تبلیغاتی بزرگ عمل می‌کند.

البته موضوع زیباسازی شهر در دو سال اخیر همواره مورد انتقاد بوده و به جز نوروز امسال که تا حدی تغییراتی در ظاهر شهر نمایان شد، قابل مقایسه با آنچه در گذشته در اصفهان شاهد بودیم نبوده است.

مدیریت شهری جدید اصفهان که چندی پیش برنامه‌های هفته اصفهانش را به خاطر مردم سیل‌زده لغو کرد، می‌توانست بخشی از هزینه‌های آن را در این ایام صرف شهرآرایی و ایجاد حس و حال رمضانی برای مردمش کند، اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استایل هانده ارچل بازیگر زن فیلم مست عشق در یک مهمانی استانبول (عکس)

فرادید نوشت: هانده ارچل، سوپراستار سینمای ترکیه و بازیگر نقش کیمیا خاتون در فیلم مست عشق به تازگی تصویری متفاوت از تیپ و ژست ساده اش در یک مهمانی دوستانه در استانبول منتشر کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟ مردمی که مست عشق می‌شوند/ چرا استقبال از «مست عشق» مایۀ خوش‌حالی است؟ قطار فحش های مسعود فراستی به ایستگاه "مست عشق" رسید/ منتقد یا لات سر کوچه سینما ؟!

دیگر خبرها

  • استایل هانده ارچل بازیگر زن فیلم مست عشق در یک مهمانی استانبول (عکس)
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم