Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر استانی سومین جشنواره ملی فانوس در ایلام، گفت: جشنواره فانوس، به‌منظور انعکاس و انتقال میراث ارزشمند ۸ سال دفاع مقدس با موضوعات مختلف جبهه و جنگ در بخش‌های هنر‌ی میزبان هنرمندان ایلامی است.

«سجاد لطفی»، صبح امروز (16 اردیبهشت) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: سومین جشنواره فانوس (ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس) به همت سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: این جشنواره به‌منظور انعکاس و انتقال میراث ارزشمند 8 سال دفاع مقدس با موضوعات مختلف جبهه و جنگ در بخش‌های هنر‌های نمایشی، تجسمی و سنتی، سینمایی، موسیقی و سرود، رادیویی، تلویزیونی، تحقیق و پژوهش، نگاه ویژه و آزاد برگزار می‌شود.

 

دبیر استانی سومین جشنواره ملی فانوس در ایلام، گفت: گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری، شناسایی، سنجش و تقویت ظرفیت و قابلیت‌های هنری استان‌ها، بازشناسی آثار تولیدی استان‌ها در بخش‌های جشنواره، ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان و فرهیختگان هنری استان‌ها و ایجاد زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی در برگزاری جشنواره‌های استان از اهداف این جشنواره است.

 

لطفی، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی و تجلی ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی اسوه‌ها و الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس، جوانان و پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس، کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه نگاه فیلم و تئاتر دفاع مقدس و ارزش هنر معنوی و دینی از منظر فیلم و تئاتر از دفاع مقدس از موضوعات برگزار این جشنواره است.

 

وی، ابراز کرد: هنرمندان عزیز ایلامی به‌منظور ارسال آثار و تکمیل فرم نام‌نویسی می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.jashnvarehfanoos.ir مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به‌سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تا 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری مراجعه کنند.

 

لطفی، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندانمی توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در ایلام، بلوار حاج سید احمد خمینی ـ نبش میدان دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام، معاونت هنری و سینمایی یا صندوق پستی 494-69315 ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32220494-084 تماس حاصل کنند.

 

دبیر استانی سومین جشنواره ملی فانوس در ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 90 اثر از هنرمندان ایلامی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که درنهایت 5 اثر در بخش‌های مختلف توانستند حائز مقام‌های برتر در سطح ملی شوند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مجلس مسجد مشهد بیانیه گام دوم انقلاب برنامه های ماه رمضان فانوس دفاع مقدس جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود