Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@20:49:21 GMT

فعالیت های هلال احمر در جهت حفظ کرامت انسانی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۹۲۹۸

فعالیت های هلال احمر در جهت حفظ کرامت انسانی است

به گزارش ایرنا نبی بخش داودی یکشنبه شب در جمع اعضای شورای اجرایی، امدادگران، نجاتگران، اعضای کانون های جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ایرانشهر اظهار داشت: فعالیت اعضای جمعیت هلال احمر کمک به همنوع و خدمت رسانی بر اساس کرامت انسانی است.
وی با بیان اینکه فعالیت های بشردوستانه هلال احمر قابل تقدیر است گفت: اعضای جمعیت هلال احمر باید با مدیریت و روحیه جهادی و انجام کار امدادی و آموزشی که مد نظر است در ابعاد مختلف، حوادث و آسیب ها را بشناسند و راههای پیشگیری از آنها را با ارائه آموزش های لازم بین آحاد مردم نهادینه سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر اظهار داشت: نقش جوانان و فعالان جمعیت هلال احمر که بدون مزد مشغول انجام خدمت رسانی هستند یک کار ماندگار و اثر بخش است.
وی آماده بودن هلال احمر در پاسخگویی به مشکلات و حوادث غیر مترقبه را ضروری دانست و افزود: آگاهی به علم روز امداد رسانی، آمادگی بدنی و تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز باعث کاهش تلفات در حوادث می شود.
داودی افزود: با توجه به وجود سوانح و یا حوادث غیر مترقبه احتمالی در سیستان و بلوچستان امداد رسانی فوری به منظور کاهش آثار مخرب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی آموزش و تقویت نیروی امدادی و جوانان داوطلب را برای خدمات رسانی مطلوب تر مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به آموزه های دینی و منشور اخلاقی جمعیت هلال احمر، تلاش برای نجات جان انسانها علاوه بر ارزش معنوی و جایگاه والا در پیشگاه خدای متعال در نزد مردم نیز از جایگاه خاصی برخوردار است.
7314**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزه های دینی اعضای شورای جمعیت هلال احمر خدمت رسانی هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان