Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:44:16 GMT

رویش مجدد تاک های سرمازده خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۹۳۷۲

رویش مجدد تاک های سرمازده خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تاک های سرمازده این استان با گرم شدن هوا دوباره جان گرفتند و تاکداران از این وضعیت بسیار شادمان هستند.

محمدعلی شریکیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معمولا تاک ها در سرمازدگی بهاره با گرم شدن تدریجی هوا، جوانه زنی مجدد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سرمای امسال افزون بر چهار هزار و 20 میلیارد ریال به بخش باغی و زراعی این استان خسارت زد که بیشترین آن نیز مربوط به تاکستان ها بود.
وی اظهار داشت: بیشترین این خسارت ها هم در تاکستان های شیروان و فاروج بوده است که خوشبختانه با گرم شدن هوا تاکستان های این دو شهرستان دوباره سبز شدند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به تاکداران استان بویژه شهرستان های شیروان و فاروج توصیه کرد تا از تاکستان ها مراقبت مستمر داشته باشند.
شریکیان افزود: تاکستان های سرمازده نیاز به تغذیه مناسب دارند تا جوانه های خفته دوباره جان بگیرد.
شریکیان اظهار داشت: محلول پاشی، استفاده از کودهای آلی، آبیاری به موقع، مبارزه با بیماری ها و آفات، سمپاشی و هرس کمک بسیار خوبی به تاکستان های سرمازده می کند.
وی افزود: میزان تولید انگور از سطح تاکستان های سرما زده بعد از جوانه زنی مجدد از جوانه های اولیه کم تر است اما، تغذیه مناسب در میزان تولید بسیار مناسب است که کشاورزان باید مد نظر داشته باشند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 18 هزار و 520 هکتار تاکستان در این استان وجود دارد که سالانه از این سطح بیش از 185 هزار تن محصول برداشت می شود.
شریکیان با بیان اینکه پیش بینی تولید انگور در سال زراعی جاری هم اکنون مقدور نیست افزود: اما با توجه به ترسالی و منابع آبی مناسب پیش بینی می شود که میزان تولیدات بخش باغی و همچنین تاکستان ها در مقایسه با سال های گذشته افزایش یابد.
خراسان شمالی جایگاه پنجم کشور از نظر سطح تاکستان ها و رده دهم از حیث میزان تولید انگور را در میان استان های کشور دارد.
بیش از 42 درصد سطح باغ ها و 57 درصد تولیدات باغی استان خراسان شمالی به انگور اختصاص دارد.
65 درصد تولیدات بخش باغی در خراسان شمالی مربوط به انگور است که از 240 هزار تن انواع محصول باغی، 185هزار تن شامل انگور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در این استان تولید می شود.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي تاكستان خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان

ناصر صبوری غیاثوند  سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: گزارشی مبنی بر برخورد خودرو پراید و موتورسیکلت در کیلومتر ۲۰ محور تاکستان - همدان (ورودی روستای رادکان) به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه نرجه جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی ۲ مصدوم توسط نجاتگران و ۱ مصدوم توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان