Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@01:50:04 GMT

سانحه هوایی در فرودگاه مسکو ۴۱ کشته بر جای گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۰۱۳۸

سانحه هوایی در فرودگاه مسکو ۴۱ کشته بر جای گذاشت

در هنگام فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع «Sukhoi Superjet ۱۰۰ » در فرودگاه "شرمتیف" در پایتخت روسیه، هواپیما آتش گرفته و ۴۱ نفر از مجموع ۷۸ سرنشین آن کشته شدند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، 41 نفر در نتیجه حادثه رخ داده در زمان فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری «SukhoiSuperjet 100 » متعلق به شرکت هوایی "ایروفلوت" در فرودگاه بین المللی "شرمتیف" مسکو، پایتخت روسیه، کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سانحه نیمه شب گذشته برای هواپیمای «SS 100» رخ داد که با 73 مسافر و 5 خدمه، در حال پرواز از مسکو به مقصد شهر "مورمانسک" روسیه بود. این هواپیما به دلیل «نقض فنی» به فرودگاه "شرمتیف" بازگشته و در جریان فرود اضطراری، چرخ‌های عقبش باز نشده و بعد از فرود، موتورش آتش گرفت.

در نتیجه این حادثه 41 نفر از سرنشینان آن، از جمله یک مسافر تبعه آمریکا و یکی از خدمه پرواز کشته شدند. 6 تن از مجروحان این حادثه در بیمارستان بستری شدند که وضعیت 3 نفر از آنها وخیم گزارش شده است. تنها 38 نفر از سرنشینیان این هواپیما از این حادثه جان سالم بدر بردند.

کمیته پیگیری این سانحه هوایی، پرونده قضایی مربوط به «نقض قوانین ایمنی در حمل و نقل هوایی» را گشوده و گزارشی مستقیماً به کاخ کرملین ارسال شده است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در پیام تسلیتی، به خانواده‌های قربانیان این سانحه هوایی تسلیت گفته و همچنین خواستار مشخص شدن هر چه سریع علت وقوع این حادثه شد. بسیاری از مقامات سایر کشورها و سفیر آمریکا در مسکو، نسبت به وقوع این سانحه هوایی ابراز همدردی کرده‌اند.

فرود هواپیمای مسافربری روس به علت ترک شیشهسقوط یک فروند هواپیمای مسافربری کوبا با 113 مسافر/3 سرنشین زنده و 110 نفر دیگر کشته شده‌اند + تصاویر

در پی این حادثه، در فرودگاه "شرمتیف" مسکو نیز بیش از 100 پرواز کنسل یا به تعویق افتاد. عملکرد کارکنان این فرودگاه در برخورد با این حادثه نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

برخی نمایندگان دومای دولتی روسیه خواستار توقف فوری عملیات تولید هواپیماهای «SukhoiSuperjet 100 » شده‌اند.

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,87,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی

در جریان  تمرین رزمی در سواحل فلوریدا در آمریکا شماری ملوان و تفنگدار دریایی این کشور آسیب دیدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز یکشنبه از حادثه برای ملوانان و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در روزهای گذشته حین یک تمرین رزمی خبر دادند.

وبگاه «میلیتری تایمز» گزارش کرد که در جریان تمرین رزمی در رزوهای گذشته نزدیک ساحل فلوریدا ده‌ها ملوان و تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده مجروح شدند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که شماری از مجروحان این حادثه به بیمارستان دانشگاه ساوانا منتقل شدند .

در این حادثه ۲ فروند هواناو «هاورکرافت» نیروی دریایی که برای جابجایی نیروها و مواد از کشتی به ساحل استفاده می‌شوند، سانحه دیدند.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی به علت حادثه و جزئیات بیشتر اشاره نشده است.

اخیرا نیز نیروی دریایی آمریکا دستور زمین گیر شدن ناوگان جت آموزشی «گاس‌هاک» خود را به دلیل نقص موتور صادر کرد.

سخنگوی آموزش هوایی نیروی دریایی آمریکا از رخ دادن دستکم یک این حادثه مربوط به این جت آموزشی از حین پرواز خبر داد که خلبان را مجبور به فرود اضطراری کرد.

پیشتر نیز یک جت از همین نوع حین ماموریت دچار نقض فنی شده بود.

نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا از این جت برای برنامه آموزشی خلبانی خود برای و مأموریت های ضربتی تاکتیکی استفاده می‌کنند. نیروی دریایی اولین بار در سال ۱۹۹۷ این جت را به ناوگان دریایی عرضه کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حادثه دلهره آور یک هواپیما هنگام فرود (فیلم)
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در سانحه رانندگی جان باخت
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود