Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده در هفته‌های اخیر پیرامون شرط‌بندی بیان کرد: مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ما در موضوع شرط‌بندی بسیار سختگیرانه‌تر از فیفا است، چرا که بر اساس مقررات اخلاقی فیفا، حداکثر مجازات اشخاصی که در شرط‌بندی مداخله دارند سه سال محرومیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه کرد که در مقررات فیفا هیچ حداقلی درنظر گرفته نشده است، یعنی قاضی می‌تواند از یک روز تا سه سال محرومیت در نظر بگیرد اما در مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ایران، مجازات فردی که در شرط‌بندی مداخله می‌کند، در مرتبه اول حداقل سه ماه، مرتبه دوم حداقل شش ماه و مرتبه سوم حداقل یک سال می‌باشد. باید توجه داشت که این موارد حداقل محرومیت است و حداکثر تعیین نشده است. بنابراین قاضی رسیدگی کننده اگرچه نمی‌تواند کم‌تر از این مقداری که در مقررات تعیین شده حکم صادر کند، اما با توجه به عدم تعیین حداکثر مجازات و با در نظر گرفتن شرایط و اوضاع و احوال می‌تواند این محرومیت را حتی به صورت مادام العمر در نظر بگیرد. بنابراین مجازات شرط‌بندی در مقررات فیفا از یک روز تا سه سال است و در مقررات ایران از سه ماه تا پایان عمر متخلف متغیر و موکول به نظر قاضی است.

وی افزود: بر اساس مقررات انضباطی فدراسیون ایران احکامی که در موضوع شرط‌بندی صادر می‌شوند قابل بخشش یا تعلیق نیستند و تخلف شرط‌بندی مشمول مرور زمان هم نمی‌شود و علاوه بر این موارد ، این احکام جهت تعمیم بین المللی به فیفا اعلام می‌شود تا فردی که محکوم شده با خروج از ایران و حضور در سایر کشورها از اجرای حکم محرومیت فرار نکند. البته در خصوص جریمه نقدی ممکن است مجازات‌های ما خفیف‌تر به نظر برسد که در این خصوص هم باید توجه داشته باشیم جرایم نقدی ما باید متناسب با درآمد باشگاه‌ها و بازیکنان ما و البته قابل اجرا باشد وگرنه تغییر اعداد و جریمه نقدی در مقررات، دردی را دوا نمی‌کند.

براتی در خصوص تغییر نتایج مسابقات به دلیل شرط‌بندی گفت: شرط‌بندی یک شخص اگر هم ثابت شود نمی‌تواند نتایج مسابقات را تغییر دهد و چنین حکمی نه در مقررات داخلی و نه در مقررات بین المللی وجود ندارد و اصولا مبنای عقلی و منطقی هم برای آن به نظر نمی‌رسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است

پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدار‌های حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می‌گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی‌هایی می‌کنند، اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی‌تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه‌ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می‌کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و، چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می‌توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه‌ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.

عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت کاپیتان خود
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت سیدحسین حسینی در کمیته استیناف
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی