Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه هماهنگی راهکارهای اجرایی جهت آماده سازی زمین های مناطق سیل زده خوزستان برای کشت تابستانه، بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی و قرار دادن اولویت اصلی پس از سیل بر آماده سازی زمین های زیر آب رفته تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، شامگاه یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه جلسه هماهنگی "راهکارهای اجرایی، پشتیبانی و مالی جهت ساماندهی اراضی آبگرفته و آماده سازی اراضی مناطق سیل زده برای کشت تابستانه" به ریاست استاندار خوزستان و حضور رضایی مدیرکل راه و شهرسازی، کتانباف شهردار اهواز، چنگلوایی مدیرکل جهاد کشاورزی، شمیلی مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مطیعی مدیر اجرایی طرح ۵۵۰ هزارهکتاری و برخی دیگر از مسئولین استانی در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این جلسه غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان ضمن اشاره به این نکته که بحث پرداخت خسارت به سیل زدگان با جدیت دنبال می شود، اظهار کرد: جهاد کشاورزی علیرغم همه تلاش های خود به تنهایی قادر به آماده سازی کل اراضی زیر آب رفته برای کشت تابستانه نیست و این مهم نیاز به بسیج همه دستگاه های اجرایی استان دارد که هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی افزود: برای آماده سازی زمین های کشاورزی واقع در حوزه سدهای کارون و دز به دلیل کاهش خروجی سدها با مشکل چندانی مواجه نیستیم و آب جمع شده در اراضی در حال فروکش کردن است.

شریعتی در ادامه گفت: اما تا کنون امکان آماده سازی اراضی زیر آب رفته در حوزه سد کرخه برای کشت تابستانه وجود نداشت، ولی از امروز خروجی سد کرخه به ۶۵۰ متر مکعب بر ثانیه کاهش یافت و امیدوارم ظرف چند روز آینده آب های جمع شده در سطح زمین کاهش پیدا کند و امکان آماده سازی اراضی کشاورزی برای کشت تابستانه فراهم شود.

استاندار خوزستان ضمن بیان این نکته که دستگاه های متولی برای کمک به جهاد کشاورزی جهت آماده سازی زمین های زراعی برای کشت تابستانه مشخص شده و تقسیم کار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کشاورزان با امید به زندگی کار را آغاز کنند و از این منابع خدادادی در جهت توسعه و پیشرفت استان، کشور و تولید ثروت استفاده کنند.

وی با تاکید این نکته که ما خود را موظف میدانیم تا بازگشت سیل زدگان به منازل، محل کار و دریافت خساراتشان در کنار آنها باقی بمانیم، تصریح کرد: عزم همه ما این است که با ایجاد شرایط مطلوب و به کارگیری ماشین آلات موجود اولویت استان را پس از سیل، آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه قرار دهیم.

در ادامه این جلسه کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تاکید این نکته که عزم دولت بر پرداخت خسارت است، اظهار کرد: علیرغم همه مشکلاتی از جمله از دست دادن ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی، روند خرید گندم و دانه روغنی کلزا امیدوار کننده است.

وی افزود: تا کنون ۵۰ درصد از سطح زیر کشت برداشت شده و حدود ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است.

چنگلوایی با بیان این نکته که امیدواریم با وجود همه شرایط نامساعد، حداقل ۱۵ درصد بیش از سال گذشته از کشاورزان خرید کنیم، عنوان کرد: از کشاورزان عزیز خواهش می کنیم با توجه به شرایط تحریم و حضور عده ای سودجو برای قاچاق گندم، با آنها همکاری نکرده و گندم خود را به مراکز دولتی تحویل دهند و مطمئن باشند که پول آنها در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان تاکید کرد: تا کنون ۷۸ درصد از بهای گندم و ۸۰ درصد از بهای دانه روغنی کلزا خریداری شده، پرداخت شده است که در نوع خود رکوردی بی نظیر است.

وی در پایان با تکرار مؤکد این نکته که کشاورزان با سودجویان در جهت فروش گندم های خود همکاری کنند، گفت: اخباری مبنی بر همکاری قاچاق چیان گندم با دشمنان در جهت تهدید امنیت غذایی کشور به ما رسیده است که گاها پس از خریداری گندم اقدام به امحا آن گرفته اند که نشان از اقدامات شوم‌ دشمن در این زمینه است جرا که یکی از معدود بخش هایی که نمی توانند مارا تحریم کنند، بخش تولید و امنیت غذایی است که البته دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی در اقدامی هماهنگ برای مبارزه با این افراد و قاچاق گندم، به کمک بخش کشاورزی آمده اند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ثروت جهاد کشاورزی قاچاق مدیرکل راه و شهرسازی همه دستگاه های اجرایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های خدمت رسان خبر داد و گفت: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمام امکانات آن ها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند، امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه باشد و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی در استان داشتیم و سطح زیر کشت قابل ملاحضه بود اما بارندگی پیش رو برای کشاورزان نگرانی هایی را به وجود آورده است، ادامه داد: کشاورزان تلاش کردند با برداشت محصول از آسیب آن جلوگیری کنند،با تدابیر استاندار قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل و شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان بودیم که در جهت مدیریت و کمک به انتقال گندم کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل اینکه حجم بالای گندم ها در برخی از نقاط بالا بود، انتقال تمام محصولات به سیلوها موفقیت آمیز نبوده است ضرورت دارد کشاورزان، مجموعه ادارات استان از جمله تعاون روستایی تمهیدات لازم جهت پوشاندن محصولات انجام شود تا خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان