Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@10:34:57 GMT

برگزاری نمایشگاه روز جهانی قدس در تونس

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۰۵۸۹

برگزاری نمایشگاه روز جهانی قدس در تونس

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سمیره خلفی، رئیس جمعیت فرهنگی و هنری «نوارس» ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس با علیرضا فدوی، سرپرست این نمایندگی فرهنگی دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک فرهنگی جهت بزرگداشت روز جهانی قدس، تبادل نظر کرد.

خلفی ضمن تمجید از ایران به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین، اظهار امیدواری کرد که با گسترش همکاری‌های متقابل سهمی هرچند کوچک در رساندن صدای حقانیت مردم فلسطین به جوانان تونسی به ویژه جامعه هنرمندان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند و فعال اجتماعی به برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی اشاره کرد و افزود: با جمعی از دوستانم در سال 2009 در جریان دفاع هشت روزه مردم غزه در مقابل حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس به «غزه» سفر کردم و سعی دارم تا از طریق هنر نقاشی پیام مردم فلسطین را به گوش دیگر مردم عرب برسانم.

وی ادامه داد: امسال نیز این نمایشگاه برای پنجمین‌بار با شرکت تعدادی از هنرمندان با ارائه آثار تابلوهای نقاشی با شعار «على طريق القدس» در تونس برپا خواهد شد.

تأکید بر همکاری در احیای آرمان فلسطین

فدوی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در تونس نیز در این دیدار اظهار کرد: مسئله فلسطین همواره یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی تأکید کرد: مسئله فلسطین، مسئله خاک نیست و حتی فراتر از مسئله دین و مذهب، مسئله ارزشی ‌است که تمام انبیای الهی و تمام وجدان‌های بیدار در طول تاریخ برای احیای آن تلاش کردند.

فدوی در ادامه با تأکید بر با همکاری دوجانبه بین دو کشور در احیای آرمان فلسطین بیان کرد: به همین دلیل امام خمینی (ره) آرمان فلسطین را اولویت قرار دادند و آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به نام روز قدس نامیدند.

در پایان این دیدار، برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمندان تونسی در رابطه با فلسطین در بلوار «حبیب بورقیبه» به عنوان مهمترین نقطه فرهنگی پایتخت، همزمان با روز جهانی قدس مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا نمایشگاه قدس تونس قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت : امام صادق (ع) به عنوان پیشوای راستگویان در جهان بین اهل معرفت شناخته شده است و جوانان باید بکوشند که با صداقت، راستی  ودرستی، امانتداری  و عدالت خواهی پیرو این امام باشند و پیرو واقعی بمانند

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی خطاب به کسانی که در خصوص انقلاب اشتباه محاسبه می‌کنند گفت :  انقلابی بمانید و انقلابی بیندیشید و از قطار انقلاب پیاده نشوید و از آن فاصله نگیرید که پشیمان خواهید شد و این پشیمانی دیگر برایتان سودی نخواهد داشت

این یادواره به همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش،حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو و با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) خرو برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو