Web Analytics Made Easy - Statcounter

دژگان، دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه محسوب می شود که حال و روز جاده های آن قابل قبول نبوده و اهالی این منطقه از نداشتن سرعت گیرهای مناسب در ورودی های جاده ها و فراز و نشیب های موجود در آن گلایمند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ جاده یکی اصلی ترین و مهمترین نیاز های جوامع بشری به شمار می رود و هر کجا که جاده ای احداث شود نویدی از آبادانی و  پیشرفت در منطقه داشته به طوری که برخورداری از راه های مناسب برای عبور و مرور از زیرساخت های مهم هر جامعه  محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور ایران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری در حوزه های جاده سازی و راه داشته به طوری که در اقصی نقاط کشور برای دسترسی به دورترین نقطه های روستایی نیز جاده کشی شده و زندگی در آن جریان دارد.

استان هرمزگان با دارا بودن شرکت ها، پالایشگاه ها، بنادر و جزایر یکی از مناطق پر تردد در کشور محسوب می شود و عنوان شاهراه حیاتی اقتصاد کشور را به یدک می کشد و روزانه حجم بالایی از ترددهای ترانزیتی و بین المللی در این استان صورت می گیرد.

هرمزگان علاوه بر اینکه قطب تجارت کشور به شمار می رود با دارا بودن دریا و مناطق بکر گردشگری سالانه میزبان میلیون ها مسافر بوده که برای دید و بازدید از سواحل ناب و ابنیه های تاریخی و دشت های پر رونق به این استان سفر می کنند و به طور میانگین هر ساله به نرخ جذب گردشگر این استان افزوده می شود.

علی رغم توسعه و پیشرفت های چشمگیر و همه جانبه هرمزگان در جذب گردشگر و سرمایه گذار اما برخی از جاده های آن همچنان ضعف زیر ساختی داشته و سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند و  رانندگی و عبور از این جاده به مثابه بازی با جان است که عدم توجه مسئولان می تواند عامل حوادث مرگباری در آنها باشد.

روزانه خبرهای فراوانی مبنی بر ایجاد حادثه و تصادف های فراوان در هرمزگان به گوش می رسد که اگر از سرعت غیر مجاز فاکتور بگیریم نبود زیرساخت های مناسب جاده ای از دیگر عوامل تصادفات مرگبار در روستا و شهرهای هرمزگان به شمار می رود.

دژگان در بوته ای از فراموشی قرار گرفته است

دژگان، دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه محسوب می شود که حال و روز جاده های آن قابل قبول نبوده و اهالی این منطقه از نداشتن سرعت گیرهای مناسب در ورودی های جاده ها و فراز و نشیب های موجود در آن گلایمند هستند.

عبور و مرور تریلی ها در این جاده در سایه نبود زیر ساخت های مناسب تیشه بر آرامش مردم این روستا زده و هرچند که شهروندان گلایه و شکایت خود را بارها از طریق مختلف به گوش مسئولان شهرستان و استان رسانده اند اما اقدامی چشم گیر برای ترمیم جاده های این منطقه صورت نگرفته است.

بخشی، یکی از شهروندان روستای دژگان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دژگان در بوته ای از فراموشی قرار گرفته است، گفت: جاده های این روستا مناسب نیست و سالانه شاهد تصادفات فراوانی در این منطقه هستیم.

این شهروند با بیان اینکه در روزهای اخیر یک دستگاه کامیون ده چرخ در روستای دژگان با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشت، تصریح کرد: تریلی مذکور که در حال عبور از بلوار اصلی داخل حریم روستا بوده با یکدستگاه سواری پراید برخورد کرده که به هر دو دستگاه خساراتی وارد شده است.

محورهای نا امن همچنان قربانی می گیرد

بخشی عنوان کرد: نبود سرعت گیر در ورودی روستا و سرعت غیرمجاز خودروها و همچنین تردد روزانه اهالی بویژه قشر دانش آموز در این مسیر، طی سال های اخیر خطرات زیادی را برای اهالی این روستا بوجود آورده که می طلبد مسئولین امر توجه ویژه ای به این قضیه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سرعت گیر در ورودی های روستا جهت کاهش سرعت خودروها و کامیون های عبوری، یکی از خواسته هایی است که مردم سال ها به جد پیگیر آن بوده اند، خاطر نشان کرد:  با وجود مکاتباتی که با مسئولین شهرستانی صورت گرفته ، هنوز اقدامی از سوی آنان برای حل این معضل انجام نشده و معلوم نیست تا چه زمانی اهالی باید تاوان جان باختن و یا اموال خود در این مسیر باشند.

علی ای حال همت والای مسئولان را می طلبد که همان گونه که در بخش های مختلف به توسعه استان پرداخته اند در مسیر جاده سازی و ترمیم آن ها نیز اهتمام جدی داشته باشند تا روزانه شاهد تصادفات مرگبار در جاده های استان نشویم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز آسمان استان قسمتی ابری است و در بعضی ساعات بویژه بعد از ظهر و شب در پاره‌ای نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز محتمل است.

وی گفت: دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم می‌شود.

به گفته سی سی پور، شدت باد در ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیز قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید؛ آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را رعایت و در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

سی سی پور افزود: سامانه همرفتی از امروز تا روز پنجشنبه در ساعاتی و در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا از میزان دمای هوا در طول روز در بیشتر مناطق کاسته می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت