Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارکور یک رشته ورزشی دارای طرفداران خاص خود است که البته ورزشکاران این رشته دغدغه‌های خاصی نیز دارند که باید به آنها گوش فراداده شود و در صورت امکان تامین شود. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، پارکور از ورزش‌های پرهیجان و پرتحرک بوده و علاقه‌مندان به آن از پارکور به بهترین نحو استقبال می‌کنند اما متولیان آن چنان که باید به این ورزش توجهی ندارند، در حال حاضر ورزشکاران پارکور مشهد به طور کلی یک سالن ورزشی در اختیار دارند که در آن نمی‌توان تمرینات را براساس رقابت در مسابقات کشوری و برون مرزی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشکاران پارکور به فضای ورزشی بزرگ‌تر و بهتری در سطح شهر احتیاج دارند، در حال حاضر از فعالیت ورزشکاران در شهر جلوگیری می‌شود و پارکورکاران حق اجرای تمرینات و فعالیت در سطح شهر را ندارند، همچنین فضای شهری مشخصی به این افراد اختصاص نیافته است.

پارکور یا همان شهرنوردی باید در سطح شهر باشد و وجود یک فضای بسته مانند سالن برای پیشرفت ورزشکاران این رشته مناسب نیست، فعالیت در ورزش پارکور مستلزم تخصیص مکان ورزشی مناسب در سطح شهر است، در غیر این صورت واژه شهرنوردی برای این ورزش انتخاب نمی‌شد.

سوال اینجاست که اگر پارکور یا همان شهرنوردی در هیچ یک از نقاط شهر آزاد نیست و هنوز مکان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است، چرا فدراسیون کشوری و به تبع آن کمیته پارکور در استان شکل گرفته است؟ پارکورکاران خراسانی تا حد امکان از عهده موانع ورزشی برآمدند اما آیا می‌توانند از موانع بزرگ‌تری مانند عدم توجه به این ورزش و یا فقدان محل شهری ورزشی نیز عبور کنند؟

باید کارت شناسایی برای پارکور کاران طراحی شود

امیر زارعی از ورزشکاران مشهدی این رشته ورزشی در ارتباط با موضوعات مذکور اظهار داشت: باید اقداماتی از سوی رئیس کمیته پارکور در جهت فعالیت ورزشکاران در سطح شهر انجام شود، به عنوان مثال می‌توان کارت‌هایی را با عنوان شناسه برای ورزشکاران طراحی کرد.

وی تصریح کرد: در صورت طراحی چنین کارت‌هایی برای ورزشکاران مجاز فعالیت و آموزش دیده، آنها می‌‌توانند پس از نشان دادن کارت خود در مکان‌های ورزشی مناسب فعالیت کنند، به این شکل می‌توان افراد آماتور را از افراد حرفه‌ای تمییز کرد و تنها از فعالیت افراد ناشی و بدون کارت شناسایی جلوگیری کرد.

ضرورت اختصاص فضای شهری

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: کمیته پارکور خراسان رضوی از مدتی پیش زیر نظر هیئت ژیمناستیک استان فعالیت خود را آغاز کرده است، هدف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، گسترش تمامی ورزش‌ها در استان است.

زارعی صحبت‌های مذکور مبنی بر تخصیص مکان ورزشی در سطح شهر برای ورزشکاران پارکور را تأیید کرده و گفت: در صورت پیگیری امور توسط متولیان کمیته پارکور و هیئت ژیمناستیک و همکاری شهرداری برای تخصیص مکان مورد نظر، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز تا حد امکان همکاری کرده و مکاتبات لازم را انجام می‌دهد.

همکاری متولیان شهری

محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز اظهار داشت: تخصیص فضای شهری ورزشی را می‌توان در قالب پیشنهاد مطرح کرد، باید این امر از سوی متولیان ورزش صورت پذیرد.

نخستین پارک تخصصی پارکور کشور در گرگان احداث می‌شوداصفهان| ورزشی که آرام و قرار نمی‌گیرد؛ "پارکور" در پیچ و خم 3 فدراسیون!مسابقات پارکور در بیرجند برگزار شد

وی خاطرنشان کرد: مکان‌یابی برای چنین ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید همکاری مطلوبی از سوی مسئولان آن به عمل آید، باید تخصیص فضای مناسب برای ورزش پارکور از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درخواست شده تا تدابیری از سوی این ارگان و شهرداری انجام شود.

شهردار مشهد مقدس تصریح کرد: باید مکان مشخصی برای این ورزشکاران اختصاص یابد تا از فعالیت آنها جلوگیری نشود، از طرفی تنها اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی می‌تواند امور مربوطه را انجام دهد، در هر نقطه‌ای که همکاری شهرداری می‌تواند مفید واقع شود، این ارگان از چنین امری استقبال می‌کند.

کلایی عنوان کرد: باید ورزشکاران پارکور خراسان رضوی مکاتباتی انجام دهند و پس از هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.

کمیته پارکور باید درخواست کند 

حسین معماریان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: از مدتی پیش کمیته پارکور از هیئت انجمن‌‌های ورزشی به هیئت ژیمناستیک انتقال یافت، این امر در سایر استان‌ها نیز محقق شده است، در حال حاضر این کمیته فعالیت خود را زیر نظر هیئت ژیمناستیک ادامه می‌دهد.

وی در ارتباط با تخصیص فضای مناسب شهری برای ورزشکاران پارکور تصریح کرد: با وجود فضای شهری مناسب برای ورزشکاران پارکور موافقم اما باید درخواست آن از سوی کمیته پارکور باشد، به عبارتی باید متولیان کمیته پارکور طی نامه‌ای به هیئت ژیمناستیک درخواست خود را مطرح کند.

سایر ارگان‌ها نیز پای کار بیایند

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی ادامه داد: درخواست کمیته پارکور پس از رسیدگی به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ارسال می‌شود و آنها نیز تا حد امکان همکاری به عمل می‌آورند، در صورت صحیح بودن روند امور، این نیاز ورزشکاران تأمین می‌شود.

معماریان بیان کرد: البته این امر به راحتی انجام نمی‌شود و نیاز به حمایت از سوی بسیاری از ارگان‌ها دارد، تنها یک ارگان مانند شهرداری نمی‌تواند مسئولیت چنین امری را بر عهده گیرد و باید سازمان‌های مختلف نظیر نیروی انتظامی و مانند آن نیز حمایت کنند، در این صورت می‌‌توان هرچه سریع‌تر به مقصد رسید.

مطالبه از سوی ورزشکاران صورت پذیرفته است

ابوالفضل سمرقندی نیز در ارتباط با موضوعات ذکر شده اظهار داشت: تاکنون درخواست خود را مبنی بر تخصیص مکان شهری ورزشی مانند زمین موجود در انتهای خیابان دانشجو داشتم و قرار بر پیگیری آن شده است، در حال حاضر در انتظار تخصیص چنین مکانی هستیم.

وی تصریح کرد: ورزشکاران پارکور سالن ورزشی در اختیار دارند اما پارکور یا به عبارتی شهرنوردی ورزشی است که نیاز به محیط باز دارد، باید قسمت کمی از شهر در اختیار ورزشکاران قرار گیرد تا آنها به فعالیت خود ادامه دهند، نمی‌توان با فضای سالن ورزشی پیشرفت کرد.

سمرقندی ادامه داد: نه تنها از فعالیت ورزشکاران پارکور در سطح شهر حمایت نمی‌شود، بلکه حتی در برخی مواقع بازخواست نیز می‌شویم؛به عنوان ورزشکار درخواست تخصیص مکان ورزشی در سطح شهر برای پارکورکاران یا به عبارتی شهرنوردان دارم و در انتظار محقق شدن این موضوع هستم، برای افتخارآفرینی در مسابقات برون‌مرزی باید امکانات مورد نظر فراهم باشد.

مرتضی ملائکه رئیس کمیته پارکور خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: تاکنون هیچ حمایتی از سوی شهرداری صورت نپذیرفته است، وجه تمایز پارکور با سایر ورزش‌ها، لزوم انجام تمرینات آنها در سطح شهر است، با این وجود تاکنون توسط شورای ورزش این موضوع پیگیری نشده است.

وی تصریح کرد: فعالیت در ورزش پارکور یا به عبارتی شهر نوردی مستلزم در اختیار گرفتن قسمت کمی از شهر است، در حال حاضر 800 نیرو در سطح استان فعال هستند و مکان جدایی برای ورزش ندارند، این ورزش در استان دارای پتانسیل بالایی است، با این وجود هنوز هیچ ارگانی با این هیئت همکاری نکرده است.

ملائکه خاطرنشان کرد: پارکور ورزشی شهری است اما از فعالیت ورزشکاران پارکور در سطح شهر جلوگیری می‌شود، باید سایر ارگان‌ها نیز پای کار بیایند. 

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید محمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 6097057

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • پایگاه رسمی آموزش سیلینگ هرمزگان راه‌اندازی شد
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند